1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

geforce 7900 gtx 512mb

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi pro89 13.02.2007.

  1. kontsa_

    kontsa_ Regular member

    Liittynyt:
    25.08.2006
    Viestejä:
    235
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Jah, olenkos neuvonut tässä ketjussa yhtään ihmistä väärin?"
    voi hyvä ihminen lopeta nyt! ei voi neuvoa väärin jos ei neuvo ketään.
    vaan takertuu toisten sanomisiin
     
  2.  
  3. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hehe. On siinä kaveri joka tuntee minut hyvin ja tietää minusta kaiken.=)

    No ensinäkin olen kokoillut joitain suht koht vastaavia paketteja omin käsin mitä täällä olen neuvonutkin ihan lähi aikoina. Työpaikallani minulla on mahdollisuus testailla erilaisia kokoonpanoja myöskin. Joten voin sanoa että olen aika montaa vastaavaa pakettia kokeillut.

    Tuosta käyttis jutusta vielä sen verran että en ole missään vaiheessa kehottanut ketään warettamaan käyttistään. Kunhan vain mainitsin yhdessä ketjussa että moni uuden koneen ostaja ottaa vanhasta koneestaan lisenssin uuteen koneeseensa. Tai jotkut ihmiset vain warestavat sen käyttiksen. Tämä on ikävä fakta mistä ei päse yli eikä ympäri. Itse en pidä siitä yhtään, mutta näin ne asiat valitettavasti menee. Toki monet myös sen käyttiksen ostavat rehellisesti, mutta ei läheskään kaikki.

    Paketti koneista voi olla mitä mieltä haluaa, mutta pelikoneiksi ne eivät sovi yleisesti ottaen ollenkaan, ja päivitettävyyskin niissä on vähän niin ja näin modattujen emojen takia. Kokemusta on myös useammasta paketti koneesta. Jos samalla rahalla saa paremman koneen osissa, niin miksi niin ei saisi tehdä.

    Ja enpä nyt osaa sanoa myöskään sitä että kuinka moni haluaa käyttää linuxia ym... Joten tuo pointtisi oli aivan turha.

    Jos jotkin koneen kasaus ketjut sinua niin paljon häiritsevät, niin voithan aina ehdottaa modeille että pistävät näitä ketjuja lukkoon.=)

    Kaikki asiat eivät pyöri välttämättä juuri sen ympärillä mitä sinä haluaisit.

    Edelleenkään en ymmärrä minkä takia sinä nimitelet minua spämmääjäksi, kun samalla itse tulet ainoastaan tänne henkilökohtaisen hyökkäyksen takia.

    EDIT: Ja windows maksaakin oem versiona ~80€. Eli ei lähellekkään kalleinpia osia.
     
    Viimeksi muokattu: 15.02.2007
  4. apilas

    apilas Guest

    Sen verran hämmennän soppaani omalla lusikallani, että kun sanot:

    Niin meillä on sinunkanssasi lähes aina kiista siitä, että kannattaako sijoittaa ~100€ enemmän E6600 prossuun kuin että säästäisi sen ~100€ johonkin muuhun tärkeämpään elämässä ja ottaisikin E6400:n prossun. Eli kysyn oletko käytännössä kokeillut mitä eroa on noilla prossuilla? Tiedän erot paperilla, joten niitä on turha laittaa nyt tähän, mutta kerros miten käyttäjä huomaa, että koneessa rullaa E6600:nen E6400:sen sijaan, kun hän käynnistää esim. Call Of Duty 2:n?

    Tai jos hän tekee kerran viikossa jonkun pienen noin 30min pitkän video editoinnin niin miten hän huomaa, että ahaa nyt koneessa on E6400 eikä E6600? Itse olen aina sanonut, että noilla prossuilla ei ole kyllä käytännössä eroa 100€:n edestä E6600:n hyväksi. Eroa löytyy, mutta se on niin pieni, että kannattaa noilla hinnoilla valita ehdottomasti E6400:nen.
    Ja unohdetaas tässä kelloitettavuus!


    Sinä jussi olet kuitenkin aina väittänyt toista, että eroa on todella paljon ja toinen vakio peruste on ollut, että jos kerran budjetti antaa myöten niin ilman muuta 100€ lisää menemään, vaikka hyöty olisi minimaalinen!

    Eli onko sinulla käytännön kokemusta, että E6400 on huomattavasti hitaampi verrattuna E6600:een ja että se lisä 100€ kannattaa maksaa siitä?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 15.02.2007
  5. widetrak

    widetrak Guest



    älkää vain sanoko että tämäkin "ihan turha" väittely on sen apilaksen 7900 gto:n syytä?:D
     
  6. apilas

    apilas Guest

    Joo toi oli hyvä lol


    Se enää tästä puuttuisikin hehe
     
  7. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    6300 prossua olen kyllä töissäkin päässyt testailemaan. Mutta en minä sitä 6600 joka paikassa ole ehdottelemassa. Joissain tapauksissa kylläkin.

    Mutta aina olen myöskin sanonut että peli käytössä noiden eroa ei huomaakkaan. Mutta sitten jos ihminen sanoo tekevänsä 3d mallinnusta kuvan käsittelyä tai video editointia tai jotain vastaavaa raskaampaa, niin silloin olen kyllä sitä ehdotellut.

    Eihän se ero mikään suunnaton ole jos tosiaankin 30min tekee tuollaista viikossa, mutta silloin jos tuota tekeekin päivittäin, ja useita tunteja, niin kyllä se ero alkaakin olemaan jo jonkinmoinen.

    Mutta itse en taas ymmärrä sitä että ei voida hyväksyä mitään muuta komponenttia kun mitä omasta koneesta löytyy.
     
    Viimeksi muokattu: 15.02.2007
  8. widetrak

    widetrak Guest

    jospa nyt vain annettaisiin olla.tästä ei ole mitään hyötyä viestiketjun aloittajalle.kaikki tietää varmasti sen että jokainen tekee elämässään virheitä.eikä sellaiset pikkuvirheet haittaa mitään.

    mutta yhen faktan voin sanoa apilaksesta

    hän on mies joka ei ikinä luovu Nvidia geforce 7900GTO tas sancti:sta

    hän on mies joka ei ikinä ole voinut olla kirjoittamasta nvidia geforce 7900 gto ts sancti:sta näyttistopicceihin.
     
  9. apilas

    apilas Guest

    Mitäs väliä sillä on, jos omassa koneessa on E6400? Silti noiden E6400 vs E6600 erot ovat todella pienet. Pelikäytössä olemattomat ja muussa käytössä eroa syntyy vasta, kun konetta todella käytetään päivittäin esim. video editointiin. Kuinkahan moni oikeasti sitä tekee päivittäin, hehe?
    Kun tänne saiteille eksyy joku "noobie" (kaikella kunnioituksella häntä kohtaan) ja pyytää kokoamaan koneen ~1200€:lla niin ei ole kovin uskottavaa ,että hän tekee video editointia joka päivä. Jos hän tekisi sitä joka päivä, niin kyllä hän kokoaisi koneensa silloin itse.



    Ja toiseksi, jos on itse valinnut jonkin komponentin niin kai se antaa luotettavuutta, jos neuvoo toista ostamaan saman komponentin.

    Vai miltäs kuulostaa tällainen:
    Osta ihmeessä ATI:n näyttis, itse tosin ostin Nvidian. Tai osta ihmeessä AMD:n prossu, itse tosin ostin Intelin. Eli minulle ainakin tulee heti mieleen, että miksi kaveri neuvoo toisin kuin on itse juuri tehnyt!?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 15.02.2007
  10. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    NO tuolla perusteellahan minunkin pitäisi aina neuvoa osatamaan atin x1900xt ja 6600 prossuksi. =)

    Mutta kuten jo sanottu, niin rauta maailma elää, ja se joka on joskus ollut paras hinta/laautu suhteeltaan ei sitä välttämättä enää olekkaan.

    Joten aivan turhaa alkaa neuvomaan kokoajan sitä mitä omasta myllystä sattuu juuri sillähetkellä löytymään.
     
  11. apilas

    apilas Guest

    Aivan totta, mutta prossuissa ollaan oltu jo todella pitkään siinä, että tuo E6400 on ollut paras vaihtoehto. Nyt on tullut noita uusia malleja esim. E4300, joten ehkä E6400 ei ole enää ainoa paras vaihtoehto, mutta kyllä se pitkään sitä oli.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 15.02.2007
  12. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Edelleenkin se riippuu paljon käyttö tarkoituksesta. Mutta 4300 on tällä hetkellä yksi parhaista vaihtoehdoista.=)
     
  13. smaga

    smaga Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2006
    Viestejä:
    1,284
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niinhän tuo tuntuu olevan. Itsekkin tuon e4300:sen ostan, vaikka rahat riittäisi parempaakin. Mutta kerrankin saa kohtuu halvalla jotain hyvää :)
     

Jaa tämä sivu