1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

geforce 7900 gtx 512mb

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi pro89 13.02.2007.

  1. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuo halvemmuus on hyvin liikkuva käsite. Hinta/laatu suhde muuttuu jatkuvasti kun kortteja ilmestyy markkinoille. Ja se riippuu myös siitä mikä on budjetti korttia ostettaessa.
     
  2.  
  3. apilas

    apilas Guest

    Joo sen dx9 kortin joutuu vaihtamaan sitten joskus. Mutta pointti oli siinä, että muu laitteisto tällä hetkellä ei ole 8800-sarjalaisten tasolla. Joten turhaa maksaa "ylimääräisestä" tehosta kun muut osat toimivat jarruna!
    Eli jos löydät 150€-200€:lla takuullisen esim. x1950XT tai 7900GTX niin osta ihmeessä. Et häviä mitään niin kauan kun käytössäsi on tuo mainitsemasi prossu. Asia muuttuu heti, jos päätät päivittää prossun tehokkaammaksi ja hommaat lisää muistia. Silloin 8800GTS tulee aivan varteenotettavaksi vaihtoehdoksi.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 14.02.2007
  4. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä se 8800gts menee aivan moitteetta 2x4600+ prossun kaveriksi. Eikä tule edes ongelmia. Voit aivan huoletta ostaa sen.
     
  5. Napalmn

    Napalmn Guest

    Entä jos annetaan pro89:n päättää minkä näistä näyttiksistä valitsee..


     
  6. thtorsten

    thtorsten Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Apila mita ihmetta oikein mussutat etta X24600+ jaisi 8800Gts 320mb kanssa pullonkaulaks. Aivan moiteetta pyoris ja varmasti sais melkein kaiken puristettuu ulos siita 8800gts 320mb.

     
  7. kemikaali

    kemikaali Regular member

    Liittynyt:
    03.02.2005
    Viestejä:
    1,228
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  8. apilas

    apilas Guest

    No joo, sekoilin tuossa aikaisemmin hiukan, kun oli niin monta rautaa tulessa! Meni kuuppa sekaisin, kun jouduin tarkistelemaan taas noita jartarin puheita :(

    Kyllähän tuo prossu (X24600+) riittää aivan hyvin 8800GTS:lle!
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 14.02.2007
  9. widetrak

    widetrak Guest

    jos ei ole niin pakonomaisen kauhea hoppu niin odottaa 30-40päivää.sitten olis ehkäpä isompi valikoima niitä direct 10 näytönohjaimia.ja varmaan niitä pelejäkin. ja hintakin on pudonnut.ja eihän niitä ole kuin 3 dx 10 näytönohjainta nyt tällä hetkellä markkinoilla. ei ole oikein valinnanvaraa.ja kyllä se 320 euroo on kohtu hinta tuolle 8800 gts näytönohjaimelle.muisti on vain puolitettu.
    ja enpä usko että enää kannatee mitään gto näyttistä hommata.tiiä kuka jolppi niitäkin on siellä huutonetissä myymässä.saattanu asennuksen aikana antaa vähän staatista sähköä vähän sille piirisarjalle.räps.näps pingpong piuu.ja tiedä mitä siitä seuraa.ja vaikka olis 3 vuoden takuu gto:ssa niin kannattee mielummin se direct x10 näyttis ostaa.se gto oli vain joku ihmeen hullutus yhteen aikaan.ostakaa kaikki gto saatte kaikista parhaan näytönohjaimen.ja en tiedä että kannateeko ostaa 300e näytistä kun pc komponentit vanhenee aivan uskomaatomaa tahtia.ostaa 8600 ultran.sanoisin sitä ehkä hyväksi ja ehkä vielä halvaksi vaikka kuitenkin näytönohjain on vain näytönohjain joka on tehty taiwanissa kehitysmaassa,eikä siihen kaante sijottaa niin paljon. sinne ku menee niin selaaisen 8800 gtx saa pikkurahalla siellä.
     
  10. gerbiili

    gerbiili Active member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    1,848
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    smaga:Tuskin tuo kokoonpano on kovin huono, jos kerran kaveri on aikeissa tuon 7900gtx:n laittaa siihen.
    Ja Juha84
    Juuri näin.=)


    Katos perkuletta, eka ketju ikinä missä pojat ei kysellyt yhtään kokoonpanosta, ihan vaan siksikö että pääsitte kettuilemaan ihmiselle josta ette pidä? =)
    Vai "pääsikö" se nyt ihan vaan pienistä "rautapuolen ammattilais" päistänne tippumaan että, TE itse aina puhutte että ensiksi varmistetaan minkälaiseen kokoonpanoon mitä laitetaan? Heih, mie heitän ketjun että haluan miun koneeseen uuden ohjaimen(jätän vaan sanomatta että 466 celeronia tarkoitin). Olin katellut 8800gts:ää, ni voitte jokainen käydä putkessa sanomassa että oikein hyvä valinta ja taputella toisianne selkään.
     
  11. widetrak

    widetrak Guest

    osta pois jos kerran rahaa on
     
  12. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juu no tuossa pääsi pieni lipsahdus, mutta oletin vain että kaveri ei varmaan ole ostamassa 400€ näytönohjainta 300Mhz pentiumin kaveriksi.=)

    No joka tapauksessa se tuohon 2x 4600 kaveriksi menee. Jos olen jotain täällä väittänyt mikä ei pidä paikkansa, niin gerbiili on hyvä vaan ja sanoo. Kyllä se ainakin minun pieneen päähäni uppoaa.
     
    Viimeksi muokattu: 14.02.2007
  13. gerbiili

    gerbiili Active member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    1,848
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juha84, Jos lähetään siitä vaikak että:
    Jäipä nyt kysymättä se kone, jälkiviisas sinun on helppo olla että meneehän se tohon tottakai. Muuten aina vaan satut niin pikkutarkkaan kaikkea kyselemään, että mites se nyt niin vaan jäi, oliko mukavampi vähäsen kettuilla kaverille kestä et pidä? Jos ois kaveri tohonkin korttiin heittänyt rahansa hukkaan ni luulis juhan menevän ja ittensä hirttävän, kannattaisi tarkempi olla. Kummasti vaan oli että tämä kovasti parjaamanne henkilö oli ainut joka asiaa edes kysyi, ja sille nauroitte. Kiemurtelehan tuosta ulos.
     
  14. Undercova

    Undercova Active member

    Liittynyt:
    26.11.2005
    Viestejä:
    1,172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Modet vois lukita jokaisen topicin suoraan jos apilas mainitsee 7900GTO:n, menee muussa tapauksessa aina tähän.
     
  15. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kuten tuossa sanoin jo niin myönsin lipsahdukseni, ja sieltä se loppu kokoonpanokin sitten lopulta tuli.

    No Sen takia kyselen pikkutarkasti joitain asioita koska jotkut ihmiset eivät vaan satu tietämään asiasta mistä puhuvat. Kuten juurikin tuosta vistasta kaikilla tuntuu olevan mielipide, mutta suurimmalla osalla ei ole minkäälaista kokemusta siitä.

    En myöskään kiellä sitä että tässä on hiukan kitkaa apilaksen ja minun välillä. Mutta siltikin olen täällä totta puhunut, enkä ole latonut mutu tietoa pöytään.

    Jos gerbiilillä on vielä jotain "rakentavaa" sanottavaa (joka liittyy tähän keskusteluun hyvinkin syvällisesti ilmeisesti), niin olen aivan valmis vastaamaan sinun kysymyksiisi.=)
     
  16. widetrak

    widetrak Guest

    tuo on kyllä värjäämättä totta.apilas vois jo jättää sen loppuun rääkätyn 7900 gto:n sinne omaan koneeseensa ja antaa ollaa sen rauhassa ja levossa ja rupee ehottamaan jotain paljon järkevämpää ja parempaa.ja voin olla varma että säästyttäis pienemmällä väittelyllä ja kinastelulla.ja jussi ja apilas vois sopia nuo "turhat riidat" ja rupeavat yhdessä ehdottmaan kunnon näyttistä jossa he ovat edes kerran samaa mieltä.
     
  17. gerbiili

    gerbiili Active member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    1,848
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niinkuin sanoin, jälkiviisana on itsesi se helppo myöntää. Jos olet addiktiksi spamminut näillä viesteillä, ni luulis jo olevan pikkusen tarkempi ettei pahimmillaan tee kaverille monen sadan euron lovea lompakkoon turhan takia.
    Yhtä rakentavaa tämä keskusteluni tässä on kun tuo turha parjauksesi ja turhat valituksenne ihmisestä, joka puhuu sentäs aina asiallisesti .toisin kuin osa teistä. Ja nyt ennekuin taas juhan suuri ego nousee, sanoin osa, ei kaikki pyöri sinun ympärilläsi joten turha edes luulla että sinusta tuossa mainitsin.
    Huvittaa kanssa tämä miten periaatteet teillä vaihtuu, ennen tuppasi olla että "älä odota turhaan, rauta vanhenee" ja nyt on että odotas vielä pikkuhetki kohta julkaistaan jotain parempaa. Miksette suoraan sanoisi että odota 10 vuotta ni saat rahalla todella hyvän koneen?
    Ja yleisesti teistä. Ihminen, joka täällä kehuu kovasti erilaista rautaa, ota tämä tämä on hyvä ja omassa allekirjoituksessa 2400 xp+ ja vastaavat osat ei hirveästi herätä luottamusta. Jos ne on niin hyviä ni miksei teillä jokaisella ole se omasta mielestänne paras mahdollinen setti rautaa? Vai onko niin ettei rahat riitä, ja silti suosittelette ihmisille että pistä enemmin rahaa peliin, saat parempaa. Jos nyt haluatte noita paketteja kasailal ja neuvoa sitä mitä muualta luette, ni pistäkää oma foorumi pystyyn. Monta kertaa juha on auttanut ihmisiä siinä, mitä varten tämä foorumi on? Kerran pari, ja sen jälkeen heitellyt "tietoutta" siitä että tämä on hyvä tähän ja tämä tähän ilman että itse edes kertaakana kyseisellä kokoonpanolal mitään tehnyt.
     
  18. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hehe. Kenellähän tässä nyt on mennyt vähän asiat solmuun.

    Spammimisellahan minä olenkin noussut tälle "tittelille". Yritän kyllä parhaani mukaan täällä neuvoa ihmisiä. Itse olen kyllä montaakin kokoonpanoa (tai ainakin vastaavaa) testaillut/käytellyt mitä täällä olen neuvonutkin. Kerroppa oi kaikki tietävä gerbiili mitä varten tänne ad:hen on perustettu eri alueita?

    No jos mielestäsi minä olen aivan turhaa juttua täällä kertonut ihmisille asioista mistä he kysyvätkin, niin syvimmät anteeksi pyyntöni sinulle joka et niitä asioita ole kysynyt.

    Itse olen ainakin pitänyt linjaa että jos joutuu odottamaan ~3 viikkoa uutta rautaa joka on tehokkaampaa tavaraa samalla rahalla, niin se on ok. Mutta jos kyse on kuukausista, niin ei tietenkään ole mitään järkeä jäädä odottelemaan, koska rauta maailma "elää" hyvinkin paljon.

    Itselläni oli koneen hankinta hetkellä juuri sellainen kone mikä sopi parhaiten omiin käyttötarpeisiini. Ja kaikki toimivat varmastikkin erilailla koneen päivityksiensä suhteen. Kaikki eivät välttämättä tarvitse omiin käyttötarpeisiinsa muuta kun koneen jolla selaillaan nettiä, ja pelataan pasianssia, ja siltikin nuo kyseiset ihmiset pitävät tietonsa ajan tasalla.

    Kysymys kuuluukin että mitä varten sinä tulit tänne "neuvomaan" ihmisiä ja samalla nimittelet spämmääjäksi ihmistä joka oikeasti vastaa kysymykseen mitä ketjussa kysyttiinkin?

    Veikkaan kuitenkin vahvasti että minulla on enemmän tietoutta näistä asioista kun sinulla...
     
    Viimeksi muokattu: 14.02.2007
  19. KustaaIII

    KustaaIII Regular member

    Liittynyt:
    03.02.2007
    Viestejä:
    370
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä en ole kauaa vielä ollut ad:n käyttäjänä mutta olen saanut paljon tietoa asioista (Juhhalta, myös monelta muulta). Joiden perusteella olen tehnyt omia valintoja. Lueskelemalla alueita olen huomannut "tyypit" jotka mielestäni osaavat ja haluavat neuvoa (asiallisesti) "meitä aloittelijoita".

    Jokaisella voi olla omat mielipiteet ja vaatimukset laitteiden suhteen eivätkä välttämättä ole samat kuin muilla. Niin kannattaako joka asiasta ruveta hirveesti vääntämään tyyliin "Tämä, tämä, tämä on paras"??
     
    Viimeksi muokattu: 14.02.2007
  20. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Eiköhän sitten rauhoituta.

    Lukkoja ei laiteta ketjuille jos jokin käyttäjä sattuu olemaan eri mieltä toisen kanssa. Saatte kinastella asioista vaikka maailman tappiin saakka kunhan se pysyy asiallisina keskusteluna. (ja topicin mukaisena mieluiten)

    Ja sitten jatkuu otsikon aiheella kiitos...
     
    Viimeksi muokattu: 14.02.2007
  21. gerbiili

    gerbiili Active member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    1,848
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juha. Sitä en tiedä miten asiasi menevät päässä solmuun. Ehdottomasti se että väistelet asioita mistä sinulle sanoin, ja kiertelet herättää kysmyksiä onko lukutaitosi niin heikko vai etkö vaan halua vastata.

    Kukas ketä väittää kaikkitietäväksi? Uusia alueita lisätään tarpeen mukana koska ne sotkevat muita alueita. Tämä ei ole mikään koneenkasausfoorumi, voisit itsellesi sellain perustella, kerran noin vahvasti epäilet tietoutesi olevan parempi kuin omani.

    Jah, olenkos neuvonut tässä ketjussa yhtään ihmistä väärin? Taisi olla sinä joka sen perusvirheen teit, meneppäs nurkkaan häpeämään. Vastasit kysymykseen ilman tietoa, ei sitä voi sanoa auttamiseksi vaikak nyt tuurilal menikin että kortti jopa olisi ok. Ja miksi yleensä tänne tulin sanomaan oli se että eipäs olisi juha nyt taas huomannut muuten virhettä. Sama kuin konepaketit, tottakai saatte paremmalla rahalla samaa rautaa, jätättä sopivasti käyttiksen pois. Niinkuin toisessa ketjussa siitäkin sanoit, se on niitten oma asia mielestäsi warettaako ne käyttiksen, siirtääkö vanhaan. Se ei sinulel kuulu että toinen saisi laillisen lisenssin, näytätte vaan että kato miten paljon parempaa tavaraa saisit samalla rahalla. Eli vääristelet jättämällä kalliin osan pois oman pakettisi paremmuutta. Siihen on yllättävä kyllä tullut jopa sen jälkene muutos, alkaa löytyä käyttiksetkin paketeista. Eipä silti muut ohjelmat mitkä mukana on vieläkään ole vertailussa teillä.

    Ja edelleen, itse olet siis jokaikisen kokoonpanon mitä suosittelet itse testannut? Katsonut että tämä on parempi, tässä on parempi hintalaatusuhde, vai pasteiletko vaan muilta foorumeilta lukemiasi asioita tänne ja suosittelet niitä? Eli ilman omaa kokemusta toisista paikoista heittelet juttua, spammaat siis. Eri asia oisi jos itse aina vastaavan laitteen kasaisit ja voisit oikeasti sitä suositellakin. Hieman eri asia katsoa vaikka dx-ongelmaan ratkaisua muualta, toisen sitä kokeilal kun sinun suositella 1000-2000 e konetta mistä loppujen lopuksi itelläsi ei ole edes mutu tuntumaan, muualta luettua tavaraa.
     

Jaa tämä sivu