1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Gameloader XE2 ja Live

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi filicus 26.02.2004.

  1. filicus

    filicus Member

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Morjens!
    Kattelin tuossa valmiita threadejä, enkä löytänyt varsinaista vastausta tähän: Olen jo tehnyt tilin Livessä, ja rupesikin sitten kiinnostamaan modaus. Tilasin ylläolevan modin, jossa on ulkoinen kytkin. Ajattelin, että se riittäisi jotta voisin pelata myös Livessä. Riittääkö se sittenkään?

    Varsinaisesti modauksessa kiinnostaisi Xbox Media Player ja pelien varmuuskopiointi ja/tai pelien siirto kovolle. Myös mahdollisesti isompi kovo, joko lisänä tai korvaamassa vanhaa.
     
  2.  
  3. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä tuon ulkoisen napin pitäisi riittää, mutta en ole varma miten live suhtautuu suurempaan/vaihdettuun kovoon.
     
    Viimeksi muokattu: 03.03.2004
  4. hjuw

    hjuw Guest

  5. Mouses

    Mouses Regular member

    Liittynyt:
    17.11.2003
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pelaaminen Livessä suuremman/vaihdetun kovon kanssa on helppoa. Vaihedun kovon täytyy olla kokoajan lukittuna kun pelaa livessä. Alukeräinen MS BIOS vaatii että kovo on lukittu kun modpiiri on OFF asennossa tai XBOX ei buuttaa, ja tuo lukittu kovo toimii myös silloin kun modpiiri on päällä.

    xboxdash.xbe tiedoston pitää olla koko ajan C-aseman juuressa

    Joten uutta kovoa hankkiessasi Xboxiin varmista että se on sellainen jonka voi lukita, jos haluat pelata modatulla boxilla livessä, sillä kaikki kovot eivät ole sellaisia...
     
  6. filicus

    filicus Member

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Poistin tästä vanhan viestin
     
    Viimeksi muokattu: 01.03.2004
  7. filicus

    filicus Member

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No niin, nyt on piiri asennettu. Pitäisi seuraavaksi se sitten päivittää. Ohjeet päivitykseen piti tulla piirin mukana, mutta ei tullutkaan.
    Eniveis, olen tehnyt levyn, jossa on X2 4981.67 BIOS.BINninä ja 500 megan dummy.bin, molemmat pakattuna samaan ISO-tiedostoon. Piiriin tarttis laittaa megan bios ja muokkasin sitten xbtoolilla sen megaseksi ja tarkistin MD5-tsydeemillä sen oikeaksi.
    Kuitenkin, kun laitan levyn sitten xboxiin, kun se sitä pyytää, tulee hetken päästä ilmoitus "No Bios update found...Halting!".
    Nyt olen ihan ymmälläni, mitä ihmettä?
     
  8. hjuw

    hjuw Guest

    No siis ei sinne levylle mitään iso-tiedostoa laiteta. Levylle kirjoitetaan BIOS.BIN ja dummy jonka kooksi riittää 100M vallan hyvin. Ja dummyn nimi ei tarvi olla dummy.bin. Itse käytän aaa.dat, sillä silloin se kirjoitetaan ennen bios-fileä levylle. Tosin sillä ei taida olla merkitystä.

    Kirjoitustapana Joliet pois päältä, Disc-at-once sekä finalize. Ei multisessio.

    Megan bios-file..? Eli mikä piiri/mistä ostettu?
     
  9. filicus

    filicus Member

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Just joo. Oon käsittäny väärin.
    Pitikö poltettaessa siitä tehdä datalevy? Tuo xbox ei lue levyjä kunnolla, vaikka on Samsungin asema ja käytössä Maxellin ja Verbatimin RW-levyt. En saa siis noilla neuvoilla tehtyä levyä toimimaan xboxissa.

    Piiri on tuo Gameloader XE2, eli ilmeisesti Xecuter 2, ja ostin hevnetistä. Sieltä (hevnet.com) daunloudatusta readme-filestä katoin, että siihen pitää laittaa megan bios. Kuitenkaan ohjeet ei ollut riittävät.
     
  10. hjuw

    hjuw Guest

    Datalevy ainakin toimii. (For Nero select the following settings, No Multisession, ISO Level 1, Format Mode 1, ISO 9660, Deselect Joliet, Finalize CD, Disc-At-Once)

    Enpä hevnetin sivulta löytänyt mitään hyödyllistä tietoa sinä aikana kun heidän sivuaan ylipäätään pystyin katselemaan(itse en tuolta ostaisi mitään).

    Jos tuo piiri on xecutor2, niin siinä tosiaan on megan muisti. Mutta onko tuossa gameloaderissa ole mitään kytkintä bankin vaihtoon? Nimittäin xecutor2lite malleissahan on kaksi bankkia, ja niiden valintakytkin. Eli siinä käytetään puolen megan biosia.

    Ja kun heidän sivuillaan luvattiin mukaan "Värikuvalliset suomenkieliset asennus- ja käyttöohjeet", niin kyllä ne pitäisi sieltä saadakin.
     
  11. filicus

    filicus Member

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ilmeisesti tuo on Xecuter 2.? Lite, eli löytyy kaksi bankkia. Pitäisikö sitä sitten laittaa puolen megan biossi?

    Juu, huomasin jälkeenpäin, että taisi tulla maksettua liikaa piiristä.. Mutta ei voi ketään, piiri on jo asennettu.

    Värikuvalliset, suomenkieliset ja hyvät ohjeet tuli asennukseen, muttei biossin päivitykseen. Siellä on jossain vielä mainittu, että piirin mukana pitäisi tulla ohjeet vielä tuohon päivitykseen.

    Tuli muuten justiin asennettua Nero 6 (ennen oli 5.9), ehkä levy voisi jo toimiakin. Reilu parikymmentä levyä on tullu kokeiltua..
     
  12. filicus

    filicus Member

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Perk... Nyt rupee palamaan hermot, ei ole mikään näistäkään auttanut!

    Hmm.. oon saanu ilmoituksen "bios update not found...Halting!" vain pari kertaa (silloin kun pakkasin biossin ja dummy-filen samaan ISO-tiedostoon, ja eikä silloinkaan joka kerralla), muilla kerroilla asema vaan ruksuttaa, ja avaa kelkan lopuksi ja pyytää uudestaan levyä. Olisikohan joko asemassa tai levyissä vikaa?
     
  13. hjuw

    hjuw Guest

    Paha veikkailla ongelmasta enempää näin etänä, gameloaderia tuntematta. Oletko koittanut kysellä tuolta suomalaisesta, hiukan aktiivisemmasta xbox-foorumista? http://members.lycos.co.uk/xhackerbox/phpBB2/

    Vaikka kaikki tarvittava löytyykin xbox-scenestä, jos englanti kielenä ei ole ongelma.
     
  14. filicus

    filicus Member

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, kiitokset linkistä, pistän sinnekin kysymyksen.
    Hevnetissähän on oma numero palveluun asiakkaiden mod-piirien asennuksessa, soitan vielä sinnekkin.

    Tosiaan rupesi epäilyttämään, ettei tuo xbox lue noita levyjä, mitä olen tehnyt. Luulisi, että ilmoitus "Bios update not found...Halting!" pitäisi tulla aina.
     
  15. hjuw

    hjuw Guest

    Ei tuo ilmoitus silloin tule, jos se löytää sen biosin sieltä levyltä. Oletko muuten varma, ettei tuo piirisi ole kirjoitussuojattu? Siitäkin kai saa jonkin ilmon, itse en tiedä kun homma on aina onnistunut...

    Samsungin aseman pitäisi aika hyvin lukea cd-levyjä, ja thomsonkin lukee ainakin verbatimin cd-rw:tä(ainakin minulla olevia).
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.03.2004
  16. filicus

    filicus Member

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei pitäisi olla kirjoitussuojattu. On ulkoinen kytkin, jossa lukee "protect" ja "unprotect". Ollut koko ajan unprotect-asennossa.

    No ilmeisesti se ei sitä biossia löydä, ei se ainakaan sitä piiriä ole päivittänyt (tai xbox sammuttanut itse itseään). Eikös silloin sen pitäisi sanoa tuo "no bios update found...Halting!"
     
  17. filicus

    filicus Member

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ilmeisesti tuo minun samsungini ei enää lue poltettuja cd-levyjä. Onko kellään mitään tietoa, mitä kannattaisi tehdä?
    Pitäisikö avata dvd-asema ja putsata lukija (olen kokeillut dvd-cleaner levyä)?
    Tai lisätä cd-lukijan jännitettä?
    Vai saisinko biossin fläshättyä jotenkin muuten?
     
  18. hjuw

    hjuw Guest

    Päivitä bios kaverin boxilla, jos muuta keinoa haetaan.

    Pidän kyllä varsin epätodennäköisenä sitäkin, että asema olisi lakannut lukemasta joitain levyjä mitä ennen olisi lukenut. Koita rw-levyillä.

    Ja kerro vaikka mahdollisimman tarkasti miten sen bios-levyn teet. Itse eniten vaikkaisin virhettä siinä edelleen. Tai lainaa joltakin toimiva bios-levy.
     
  19. filicus

    filicus Member

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No, cd-rw levyjähän tässä on käytelty jo vaikka mitä. Verbatim High Speed 700mb, verbatim 4x 650mb, sony 4x 650mb, tdk 4x 650 mb, maxell 4x 700mb, mmore 4x 700mb..

    Enpä tunne ketään muuta xboxin modannutta.

    Bios levyn teen esim. näin (myös muunlaisia on tullut kokeiltua):

    Nero 6:sella UDF-vaihtoehto.

    Levylle 100mb:n aaa.dat, 100mb:n zzz.dat ja tietenkin bios.bin.

    Seuraavana nämä kohdat: No Multisession, ISO Level 1, Format Mode 1, ISO 9660, Deselect Joliet, Finalize CD, Disc-At-Once

    Levyn nimeksi vielä laitan BIOS

    Elikkä piiri ei biossia löydä, eikä myöskään ilmoita, ettei se sitä löydä, vaan ruksuttaa vähän aikaa, avaa kelkan ja pyytää uudestaan levyä.
     
  20. hjuw

    hjuw Guest


    "Nero 6:sella UDF-vaihtoehto."

    En itse tiedä onko haittaa vaikka käyttää UDFfää, mutta CD-rom(ISO) valinnalla ainakin itse olen toimivat levyt saanut aikaan, ja sillä mielestäni bios-levy pitäisikin tehdä.

    Noi muut valinnat ovat ihan oikein.

    Jos veikkaat ettei asema lue, niin voit vaihtaa väliaikaisesti siihen tavallisen pc:n dvd-aseman jos löydät virtahaaroitinjohdon, että saat virran kiintolevyliittimestä molemmille.
     
  21. filicus

    filicus Member

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    "molemmille"? Tarkoitatko siis xboxin dvd-asemalle ja pc:n dvd-asemalle samanaikaisesti?

    Huomasin muuten tuossa, että olen aikaisemmin laittanut xboxille musiikkia poltetuilta levyiltä, ja kokeilinkin niitä (kahta) soittaa siinä ja eipä onnistunut.. Samaa ääntä pitää kun yrittää tuota biossia päivittää, elikkäs semmoista omituista ruksutusta.
    Levyt toimii hyvin toisessa soittimessa.

    Kyllähän tuo vaikuttaa nyt siltä, että se on jotenkin hajonnut.
    Mites tulevaisuudessa, sitten jos päivitän biossin ja laitan vaikka evoxin siihen erillisellä dvd-asemalla, paranisikohan tuon aseman "lukutaito" mahdollisesti? Joka tapauksessahan tarvitsen sen noita levyjä lukevan..
    Jotenkin se pitäisi yrittää korjata
     

Jaa tämä sivu