1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Fuj:tech DTV Pro USB:n kaukosäädin + WinXP SP3

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi Kranu 10.05.2008.

  1. r2ten

    r2ten Member

    Liittynyt:
    28.05.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joopa-joo, olen tapellut MSI DigiVOX mini II V3.0 -tikun kanssa nyt koko päivän.

    Jos alusta lähdetään, sain sen joten kuten toimimaan alussa. Toisin sanoen TV-ohjelmat näkyivät, mutta mitään en pystynyt tallentamaan. Tallennus sujui "normaalisti", mutta itse tallennuksen koko oli aina 0 kt joten mitään ei oikeasti tallentunut.

    Jo silloin oli ongelmia ajurin asennuksessa, eli tuo "Install hotfix first" -herja tuli laitteen mukana olleen asennus-CD:n ajurin kanssa. Sehän ei toimi XP:ssä SP3:n kanssa, tiedetään. Jollain toisella ajurilla sain tikun toimimaan niin, että kone tunnisti sen (sininen valo paloi) ja kuten sanottua, ohjelmat näkyivät livenä mutta tallennus ei onnistunut.

    Sitten muutenkin rupesi pätkimään, ja enää ei pystynyt edes katsomaan livenä TV:tä.

    Hiljattain asensin koko WinXP Pro:n uudelleen, ja ajattelin, että nyt voisi toimia paremmin. Nyt noin kahdeksan tuntia taistelleena ja 25-30 kertaa koneen buutanneena olen ihan valmis pilkkomaan koko tikun kirveellä päreiksi. Olen kokeillut CD:n omalla ajurilla (AF9015 BDA Driver 7.7.4.1) sekä vastaavalla versiolla jonka ei pitäisi välittää SP3:sta. Lisäksi olen kokeillut versioita 8.6.24.1 ja jopa 6.7.27.1. Joillain näistä sain silloin edellisessä XP-asennnuksessa tikun jotenkuten toimimaan. Tai sitten jollakin niistä puolesta tusinasta DrvInstall.exe -versiosta joita kokeilin.

    Nyt ei siis mitään mahiksia saada konetta tunnistamaan tikkua (=ajureita toimimaan), uuden puhtaan Win XP Pro/SP3 -asennuksen jälkeen. Olen kokeillut *ihan kaikkea*, useita versioita DrvInstall.exe-ohjelmasta myös. Olen googlannut ja löytänyt jos jonkinlaista ehdotusta ja versiota sekä ajureista että muista asennusohjelmista joiden pitäisi (ehkä) toimia. SP3:sta en pysty poistamaan koska se oli naitettu asennuslevylle valmiiksi eikä näy poistolistalla (tai \WINDOWS\$NtUninstall / spuninst -kansioissa).

    Jos joku jotain osaa ehdottaa niin kiitos etukäteen. En usko että mitään versiota/ohjelmaa/muutakaan vippaskonstia en olisi jo kokeillut, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Sekin pännii, että näitä tikkuja on monessa lehdessä testattu, eikä koskaan ilmeisesti ole *mitään* ongelmaa asennuksen/yhteensopivuuden suhteen. Itselläni oli yksi toinen tikku ennen tätä, ja sitä en saanut toimimaan lainkaan.

    Siis kahta tikkua kokeilleena 4-5 eri koneella/kokoonpanolla, en ole vielä saanut mitään toimimaan niin kuin olisi pitänyt. En myöskään ole koneiden kanssa ihan tumpelo, joten ihmetellä täytyy jos kaikki saavat nämä vekottimet out-of-the-box hienosti pelittämään... Nyt ottaa pannuun ja isosti, kirves odottaa puuvarastossa. Jos jollain ilveellä tästä toimiva saadaan niin kiva, mutta aika pitkälle olen toivoni menettänyt.
     
  2.  
  3. Digiootti

    Digiootti Guest

     
  4. r2ten

    r2ten Member

    Liittynyt:
    28.05.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep, mutta kuten tuossa ylempänä todetaan, "MSI tarjoaa Digivox mini 2 V3 laitetta joka on raudaltaan täysin identtinen Fuj:techin kanssa." ...ja MSI:stäkin on tässä ketjussa jo puhuttu niin ei ollut syytä mielestäni uutta ketjua aloittaa.

    Koitan nyt vielä vähän aikaa tapella, mutta sitten on varmaan vain todettava, että WinXP+SP3-yhdistelmässä (ainakaan minun) tätä ei vain ole mahdollista saada toimimaan :(
     
  5. green_tea

    green_tea Member

    Liittynyt:
    17.10.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei,

    tästä ei varmaan ole mitään hyötyä, mutta minun XP/SP3 yhdistelmällä yritin saada tuon MSI Digivox II 3.0 asennettua, vaati hotfixiä, kokeilin asentaa ajureita MSI:n sivuilta ym, ei toiminut... sitten käviin siinä liikkeessä josta ostin laitteen ja he antoivat muistitikulle minulle sieltä ajurin jolla sitten sain tuon laitteen asennettua ja toimimaan... Minulle jäi mystiseksi mistä tämä ajuri oli peräisin ja jos se oli se MSI:n sivuilta ladattava niin miksi se ei toiminut kun minä sen latasin... mut tällaista minulla o_O
     
  6. Databa

    Databa Member

    Liittynyt:
    26.05.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olisikohan kyseessä nämä
     
  7. r2ten

    r2ten Member

    Liittynyt:
    28.05.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitosta vaan, ei mikään turha kommentti. Muutama viikko sitten sisuunnuin ja koitin parin päivän ajan vielä kerran tapella tätä kuntoon. Kokeilin ainakin 3-4 eri ajuria - sekä pelkkiä ajureita että ajuripaketteja - ja ainakin yhtä montaa eri ohjelmistoa. Millään ilveellä en saanut Windowsia tunnistamaan tikkua oikein, eli se ei vain yksinkertaisesti tunnista laitetta joten siihen se jää :(

    Olen pakannut sen palautusta varten, mutta katsotaan nyt vielä jos liikkeessä josta sen ostin osattaisiin sanoa jotakin.

    Turhan hankalaa on touhu kyllä.
     

Jaa tämä sivu