1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Fractal Design Define R5 BlackOut edition ATX-kotelo

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kandalf 26.01.2018.

  1. kandalf

    kandalf Regular member

    Liittynyt:
    19.01.2011
    Viestejä:
    175
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kysyisin teiltä muilta kun tossa kotelossa on 3-nopeuksinen tuuletin on integroituna etupaneelissa joka tukee kolmea tuuletinta , tossa kotelossani ykkös ja kakkos nopeudella tuulettimet pyörivät samalla nopeudella vaikka ois vain yksi puhallin kytkettynä , kolmos asennossa puhaltimet pyörivät huomattavasti nopeammin , onko muilla ton kotelon kanssa samalla tavalla vai voisko toi intergroitu etupaneeliin katkaisija olla rikki.
     
  2.  
  3. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Itsellänikin on r5 - koppa. Edessä ja takana led - propelit. Ledit loistavat kirkkaina "high" asennossa, "mid" asennossa himmeänä ja "low" asennossa ledit ovat pimeänä. Pieni ero pyörimisnopeudessa on mid vs low mutta on kuitenkin. Huomioitavaa vain että koneen käynnistyessä propelit eivät lähde käyntiin "low" asennossa, ainakaan näillä tuulettimilla.

    Tuo mid vs low, milläs mittaat niiden pyörintänopeuden. Pitäisi olla stroboskooppi.
     
  4. kandalf

    kandalf Regular member

    Liittynyt:
    19.01.2011
    Viestejä:
    175
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan silmämääräisesti ja kuuntelemalla olen katsonut ei ainakaan silleen huomaa mitään eroa ykkös ja kakkos asennossa puhaltimien pyörimis nopeudessa , toi kolmenopeuksinen puhallin kytkin on minusta vähän huijausta tossa kotelossa pitää kysyä jimmsiltä mitä tohon sanovat.
     
  5. lyyri

    lyyri Senior member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    2,356
    Kiitokset:
    731
    Pisteet:
    123
    Mikä sulla on tuulettimien maksimi rpm? Tuosta fractalin kytkimestä en mitään tiedä, mutta jos säätö ero on vaikka 15%, niin aika vaikeahan sitä on huomata 1000rpm hyrrällä kun ei ole kuin 150 kierrosta se ero.
     
  6. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    5, 7 ja 12v. Itse olen huomaavinani pienen eron, mutta pieni se tosiaankin on.
     
  7. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Noh kuten mainittua niin mulla on vaihtuneet propelit visuaalisen jutun kautta. Tällä hetkellä ~ led 750 rpm max. Alkuperäiset pörräävät lujempaa kuten tiedät. Liki tuhannen kierrosta huitelevat. Kyllä niistä maksimeilla ääntä lähtee, varsinkin jos kone on lähistöllä. Hunajakennot kopassa ja kaikki sellainen lisää äänimaailmaan oman juttunsa.

    muoks
    Pari tuollaista. Kun on ikkunallinen koppa. Edessä 1 ja takana toinen.
     

Jaa tämä sivu