1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Foobar2000 - Opas

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi OneMember 13.12.2008.

  1. BLOBO

    BLOBO Member

    Liittynyt:
    24.06.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yläpalkin valikosta Playback ja sieltä Cursor Follows Playback. Tuotako tarkoitit?
     
  2.  
  3. Sabo

    Sabo Member

    Liittynyt:
    01.01.2005
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia! Tuota tarkoitin, tullu näköjään vahingossa otettua pois.
     
  4. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Moi

    Osaako kukaan neuvoa miten tämä nuoli saadaan muutettua haluamalleen värille l onko se mahdollista?Edelleen tämä ongelma päällä,mutta jos ei pysty niin asia on OK.Ei koko palkkia vaan ainoastaan nuolen väritystä haluaisin vaihtaa.Alla kuva:

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 04.04.2009
  5. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    @PETE11

    Mene Prefereces -> Display -> Default User Interface
    ja sieltä Colors and Fonts välilehdelle ja muuta se Selection -vaihtoehto.



    EDIT: Anteeksi lukuhäiriö... Pelkän nuolen väriä taisit kysyä, ja minä tyhmänä neuvoin sen nuolen rivin värin muutoksessa.

    Yritän tämän päivän aikana etsiä ratkaisua.
     
    Viimeksi muokattu: 20.02.2009
  6. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Ei mitään hätää tämän kanssa.Koko rivin värin muuttaminen kyllä onnistuu,mutta mielellään muuttaisin ainoastaan tämän nuolen värin.Mukavaa kun sinustakin kuuluu jotain.Pelkäsin jotta et ole enää hengissä"Tsoukki"Mutta palataan...
     
  7. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Ei kyllä omat googletukset ole tuohon vastausta antanut =(
     
  8. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Moikka..

    Jouduin poistamaan ja asentamaan tämä uudestaan,koska yksinkertaisesti en löytänyt,mistä tämän saa päivitettyä uuteen versioon.Nyt se on kohdalla,mutta jatkossa olisi mukava tietää mistä tämän saa päivitettyä.Ettei ohjelmaa kuten nyt jouduin poistamaan ja asentamaan uuden version.Mutta palataan...
     
  9. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Taitaa valitettavasti joutua tekemään kuten suurimpaan osaan muihinkin ohjelmista tuon päivityksen joko päälle asentamalla tai sitten poistamalla vanhan ja asentamalla uuden version.
     
  10. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Asia OK. Oletko kerinnyt selvittämään,miten tämän nuolen väriä saa muutettua.Siis ainoastaan nuolen väriä:

    [​IMG]

     
  11. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Morjens...

    Oli ongelmia tuon LAME:n kanssa,mutta sain sen kuntoon..

    Löysin ohjeen tälle äänien tasauksille "Replay Gain" :
    http://www.mbnet.fi/nettijatkot/2007/05/musakirjasto/foobar.aspx
    Tosi nahtavasti muuttu äänipuoli.

    Olen silloin alkupuolella kysynyt,mistä tässä on kyse.Kannattaako ohjetta soveltaa?Ajattelin vain kysyä!!

    http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?p=478749

    Tein muuten muutaman syrjähypyn.Tuli kokeiltua kumpaakin uudestaan:iTunes ja Winamp ohjelmia.Tuli vaan todistettua se,kuinka pa...:a ne on.Kyllä tämä foobar on se mikä viimeiseksi lähtee pois minun koneestani.Se on yksinkertaisesti paras..Toimivuuden ja äänen puolesta.Ulkokuoresta voi olla monta mieltä.Mutta siihenkin olen tyytyväinen,vaikken vielä ole mitään skinejä liittänyt.Tämä on vähänkuin a´la carte´ "Omaa käsialaa"..Osaatteko sanoa viisaat,mitä tuo Columns UI saa aikaan?Tiedän,että sitä tarvii,jos uuden skinin asentaa tähän ohjelmaan,mutta mitä muuta sillä voi tehdä?

    Voiko tuohon Columns sarakkeeseen,jossa on codec jne.kehitellä jotain muuta.Esim. koko ja suosikit tmv.Vai onko se yhteydessä tuohon minun edelliseen kysymykseen? Täytyy odotella sitä OneMember:n paluuta..


    Toivon mukaan OneMember selviää sieltä työn tohinasta jossakin välissä tänne,meitä tyhhmempiä neuvomaan..."Tsoukki"
     
    Viimeksi muokattu: 26.10.2009
  12. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Tämä on oikeastaan ainoa mitä minä tiedän tuosta Columns UI:sta. En ole sitä oikeastaan kerennyt / päässyt / viitsinyt opetella.

    Tämä on taas puhdas layoutin säätämis ohje.

    Itseltä meni sormi suuhun siinä kohtaan kun tuli koodipuolen säädöt vastaan, joten jätin asian siihen.

    [pahoittelen "pientä" lomaa foorumilta]
     
    Viimeksi muokattu: 05.11.2009
  13. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Mukavaa kuitenkin,että olet palannut...

    jatk..Olen kaiketi joitakin aikoja sitten kysynyt tämän saman asian,mutta miten nuo playlistat saa kahdelle riville.Mulla on joskus ollut näin,mutta nyt ne on yhdellä rivillä.Silmälle paremman näköinen..
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2009
  14. Pepeteus

    Pepeteus Member

    Liittynyt:
    11.08.2006
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla noissa musa kansioissa vaikka kuinka paljon myös videotiedostoja. Onks jotain tapaa millä foobar ei ottas niitä videotiedostoja mukaan foobar kirjastoon.
     
  15. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Preferences ikkunan Media Library-välilehden File Types-kohan avulla voit ottaa tietyt tiedostomuodot pois listalta tai lisätä listalle.
    * Restrict to: = vain nämä listalle
    * Exclude: = nämä pois listalta
     
    Viimeksi muokattu: 28.11.2009
  16. Lups

    Lups Regular member

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    140
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osaako joku kertoa mikä siinä on kun foobarilla kuunnellessa musiikki ei ole parhaimmanlaatuista, ääni särisee ja musiikissa on ikäänkuin "pieniä virheitä".
     
  17. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Ja millähän systeemillä musaa kuuntelet... Parhaan äänen saa kun yhdistää koneen av-vahvistimeen digitaalisesti ja ohittaa Windowssin mikserin kokonaan (ei resamplata). Jos soittaa CD-levyjä tai flac formaattia, niin ääni on yhtä hyvä kuin kalleimmissa CD soittimissa. Foobar yksi harvoista soittimista, joka on hifistien suosiossa. Ja jos musaa soitetaan hyvistä stereoista niin ei kai sillä soittimen ulkonäöllä ole väliä. Jos hyvä äänikortti käytössä silloin voi harkita myös analogista ulostuloa.
     
  18. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Moikka..

    Miten tuo track no oikein laitetaan.Jotenkin olen saanut sen sekaisin.Käsittääkseni tuosta näkyy kuinka monta kappaletta tietyllä esiintyjällä tai laulajalla on.Tai sitten eri playlistan kappaleitten määrä.Ainakin mulla ennen on ollut näin!!Siis järjestyksessä 1:stä eteenpäin.Nyt siellä on luvut sekaisin.Ei mitään tolkkua.Tarkoitus olisi saada se kuten edellä mainitsin.Mulla on nyt käytössä tuo beta versio,mutta sama tilanne oli kun kokeilin välissä tuota viimeistä vakaata versiota.Sehän mulla on ollut jatkuvasti käytössä.En suinkaan tehnyt vikatikkiä,kun nyt mulla on tämä beta.Kuitenkin tarvisin ohjeita tähän track ongelmaan..

    Vielä..
    Näin tällaisen:Virallisten lisäkomponenttien avulla Foobar2000 tukee esimerkiksi cd-levyjen polttoa Nero-ohjelman kautta. Komponenttien avulla on mahdollista kerätä myös tietoja soitetuista raidoista ja esimerkiksi suosituimmista artisteista.Käsitänkö oikein,että saa tietoja soitetuista kappaleista.Kuten artisteista,levyistä ja niiden julkaisusta.Vähän niinkuin iTunesissa.Miten ja millä lailla tämä on mahdollista?

    Osaako joku neuvoa miten tämän:plyback state display formatting /Window title saisin haluamani näköiseksi.Eli tämä on mikä sivuston ylhäällä saa tiedot kappaleesta mikä parhaillaan soitetaan.Olen saanut sen toimimaan,mutta en haluammallani tavalla.Haluaisin näytölle jotenkin tähän tapaan:artisti(albumi)-kappale.Ei muuta.Jos joku voisi heittää vinkin.Olisin siitä kiitollinen.Mutta palataan

    Tämä asia saatiin ratkeamaan:"
    Miten tuo track no oikein laitetaan.Jotenkin olen saanut sen sekaisin.Käsittääkseni tuosta näkyy kuinka monta kappaletta tietyllä esiintyjällä tai laulajalla on.Tai sitten eri playlistan kappaleitten määrä.Ainakin mulla ennen on ollut näin!!Siis järjestyksessä 1:stä eteenpäin.Nyt siellä on luvut sekaisin.Ei mitään tolkkua.Tarkoitus olisi saada se kuten edellä mainitsin." Asia on nyt OK
     
    Viimeksi muokattu: 16.12.2009
  19. Lups

    Lups Regular member

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    140
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Parikysymystä:

    Luoko foobar ripattaessa automaattisesti kansiot esittäjälle ja albumille vai pitääkö se tehdä manuaalisesti? Entäs ilmoittaako foobar jos accurateripistä ei löydy levyä ollenkaan vai voiko sen käsittää vahingossa niin että levyn rippaaminen ei onnistunut? Miten suuret valikoimat tuolla accurateripissä edes on levyjä?
     
  20. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    DMC, Exact Audio Copy (EAC) ja foobar2000 parhaimmat CD-levyn lukijat. HydrogenAudiolta löytyy lisää infoa ja vertailuja. EAC ehkä käytetyin ja paras? Eiköhän ne virheet näy foobarin konsolissa.
     
  21. Lups

    Lups Regular member

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    140
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Entäs se kansiorakenne? Saiskos neuvoa mitä asetuksia pitää muuttaa ettei tarvitse joka levylle tehdä omaa kansiota? Mulla on jo rimpsu (%artist% - %album%[ - %discnumber%]\%tracknumber% - %artist% - %title%), mutta mihin heitän sen?
     
    Viimeksi muokattu: 22.12.2009

Jaa tämä sivu