1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Flash Player hidastelee Firefoxin kanssa

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi kviikka 14.06.2012.

  1. kviikka

    kviikka Member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En nyt löytänyt parempaa paikkaa tälle, niin pistän tänne: eli en pysty katsomaan kunnolla YouTube-videoita Mozilla Firefoxilla. Aina, jos jollain sivulla on upotettu YouTube-video, tai menen suoraan YouTubesta katsomaan videota, niin Firefox hidastelee niin, että hyvä, että saa sen suljettua. Video pätkii, ja Firefox tottelee hitaasti ja pätkien hiiren komentoja. Ongelma vaihtelee eri Flash Player-versioiden kanssa. Aikoinaan kaikki YT-videot toimivat hyvin. Sitten joskus päivitin Flashin, ja upotetut videot rupesivat pätkimään. Nyt taas tuli Flash Playerin päivitys, ja nyt ei toimi mitkään YouTube-videot kunnolla, ei upotetut eivätkä itse YouTubessa olevat. Välillä Flashin päivitys ei vaikuta mitenkään. Joudun katsomaan videoita nyt IE:llä, jolla kyllä toimii videot ihan hyvin. Firefoxilla flash-mainokset jne. toimivat, mutteivät videot. Saakohan tällaista ongelmaa poistettua?
     
  2.  
  3. naytto

    naytto Member

    Liittynyt:
    07.01.2011
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on sama ongelma. Eikä auttanu vanhempaan versioon päivittäminen jolla se vielä toimi. Ongelmat ilmestyivät heti uusimman windows update päivityksen jälkeen.
     
  4. Puhuri

    Puhuri Member

    Liittynyt:
    18.06.2012
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sama juttu.. ihme homma
     
  5. termase22

    termase22 Member

    Liittynyt:
    31.08.2009
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    sama täällä!

    Explorer selaimella toimii, mutta Firefoxilla hidastelee windows ja Flash player päivityksen jälkeen. Käyttöjärjestelmä on win7
     
  6. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  7. naytto

    naytto Member

    Liittynyt:
    07.01.2011
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  8. @naytto
    Ei auta ku ei oo Realplayerii. Ja toi vanhempaan versioon päivittäminen ei auttanu sekää.

    YouTube toimii Chromessa ja Operassa myös.[/quote]

    Onko firefoxissa varmasti uusin versio flash player?.
     
  9. kviikka

    kviikka Member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla ainakin on uusin Firefox ja uusin Flash, just päivitin sen, mutta edelleen videot tökkii...
     
  10. Puhuri

    Puhuri Member

    Liittynyt:
    18.06.2012
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Downloadversio ilmoittaa kun lähtee asentumaan, että ei voi purkaa metatiedostoa pakkauksesta ?
     
  11. masa45

    masa45 Member

    Liittynyt:
    15.05.2012
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja täällä. Kyllästyin, kun ongelma vaan paheni kahdessa viikossa. Kuin yrittäisi suossa kävellä. Vaihdoin lopulta IE:hen ja kaikki ongelmat loppuivat siihen! Suosittelen samaa.
    Ei ikinä enää takaisin Firefoxiin!!!
     
  12. kviikka

    kviikka Member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse aloin käyttää YouTuben HTML5-versiota, niin sillä pystyy katselemaan videoita, joskin kaikki eivät ilmeisesti sillä toimi? Upotetut videot vielä tökkivät...
     
  13. Sove92

    Sove92 Member

    Liittynyt:
    20.06.2011
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jatketaanpa tähän, kun sama ongelma kyseessä.

    Firefox tässä ihanasti pakotti 14:ään päivittämisen selaimen uudelleenkäynnistyksen yhteydessä. Nyt sitten Flash toimii todella hitaasti. Oli 13:n kanssa kaatumisongelmia, joten flashin downgradetin versioon 11.2 (kokeilin jo 11.3 + protected mode 0, ei mitään vaikutusta), joka on siis vieläkin käytössä. Myöskään plugin-container ei ole käytössä, koska sekin aiheutti samanlaisia ongelmia.
     
  14. masa45

    masa45 Member

    Liittynyt:
    15.05.2012
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    On kyllä todella outoa, että tälle asialle ei voi tehdä mitään. Itse olen suht ummikko näissä asioissa- voin tunnustaa sen. Ihmetyttääkin suuresti, että täällä selvästi asiantuntevatkaan ihmiset eivät voi tälle mitään. Luulisi, että Firefox olisi saanut tästä palautetta roppakaupalla.
     
  15. kviikka

    kviikka Member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, se on tuskallista, kun menee sivulle, jossa on upotettuja YouTube-videoita. Ensin Firefox alkaa jumittaa, ja vasta varmaan noin parin kymmenen sekunnin päästä pystyy sulkemaan sen sivun, jonka avasi.
     
  16. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Kokeileppas ctrl+alt+del eli tehtävienhallinta auki ja sieltä "prosessit"-välilehti ja paikannat "flashplayerplugin" ja lopetat tehtävän (jos niitä prosesseja on 2kpl niin lopetat vaan jomman kumman). Sillä tavalla se Firefoxin jumitus pitäisi loppua ja jos haluat sen videon katsoa niin päivittämällä sivun se video tulee takaisin.
     
    Viimeksi muokattu: 24.07.2012
  17. junkkan

    junkkan Member

    Liittynyt:
    31.07.2012
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    [On kyllä todella outoa, että tälle asialle ei voi tehdä mitään. Itse olen suht ummikko näissä asioissa- voin tunnustaa sen. Ihmetyttääkin suuresti, että täällä selvästi asiantuntevatkaan ihmiset eivät voi tälle mitään. Luulisi, että Firefox olisi saanut tästä palautetta roppakaupalla.[/quote]

    Minulla on sama vika ja vaikka nollasin koko "ketun " (versio 14.0.1) ei mikään auttanut. Vaihdoin IE;hen ja vaikka alkuun oli vähän opettelemista niin nyt taas pelaa kaikki. Vika on Firefox;n yhteensopimattomuudessa tuon Flash-palikan kanssa, mutta kun se ei toimi kunnolla niin ei sitten (ja on varmasti uusin versio.)
     
    Viimeksi muokattu: 03.08.2012
  18. kviikka

    kviikka Member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Saahan sen tuolla toimimaan, mutta ei ole kivaa aina sulkea erikseen prosesseja tehtävienhallinnasta. Kummaa, kun eivät saa toimimaan...
     
  19. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Itellä on ainakin ongelmat kadonnut kun käytössä on Firefox 14.0.1 ja Adobe Flash 11.3.300.268 eli uusin mikä tänään löytyi Adoben sivuilta.
     
  20. termase22

    termase22 Member

    Liittynyt:
    31.08.2009
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä käyttöjärjestelmä sinulla on, luulenpa että sekin vaikuttaa?! Minulla on windows 7 ja ei pelitä vaikka päivitykset ok. Toisessa koneessa windows xp ja ei mitään ongelmaa.
     
  21. kviikka

    kviikka Member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on Windows Vista, uusin Firefox, ja Flash, jonka versio on 11.3.300.270. Katsoin äsken Adoben sivuilta, että sieltä saatava versio oli 11.3.300.268, eli versio oli eri kuin minulla... täytyypä kokeilla ladata uudestaan Flash.
     

Jaa tämä sivu