1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

FitCD + TMPGEnc = liian suuri tiedosto?!?

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Solitude 16.04.2003.

  1. Ka39

    Ka39 Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2003
    Viestejä:
    133
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin se nero ei ilmeisesti tunnista sitä VCD:ksi niinkuin olit arvellut ja koodaa sen dataksi??.

    Todellakin soitin maksoi hunajaa muutama vuosi sitten ja silloin ajattelinkin että siinä sitä on peliä pitkäksi aikaa.
    Olen kokeillut useilla levymerkeillä (RW) ja saan ne soimaan n. 30min SVCD:tä jonka jälkeen jämähtää. Itse asiassa kannattaa suhtautua varauksella noihin DVDRhelhpin suosituksiin niitä saa kirjoitella kuka tahansa. Monet eriaikaan myydyt soittimet saattavat sisältää eri ohjelma päivityksiä ja toiminta eroja syntyy.

    Nykyään katselen DVD-elokuvat Sonyllä ja tyttäreni saa räplätä LG:n kanssa piirrettyjä, muita en juuri nimeksikään SVCD:ksi koodaa. Lisäksi LG:ssä on muutama hieno ominaisuus; levyn kun poistaa koneesta ja laittaa takaisin vaikka yhden kuunnellun musiikki-levyn jälkeen se aloittaa levyn toiston täsmälleen samasta kohdasta uudelleen(Ei onnistu Sonyllä). MP3 toisto, sekä se muistaa tekstitys ja äänivalinnat ja aloittaa näin ollen elokuvan toiston heti (DVD).

    Sony DVP S735D ei muuten soita oikeasti SVCD:tä ja se on Sony-Finlandin kanta ko. asiaan.
     
  2.  
  3. tafter

    tafter Member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Solitude: Se on pienestä kii, laulettiin aikoinaan jossain laulussa.
    Mutta asiaan: Millähän tuon tuloksen voisi jakaa osiin jos tekee isommalla bitratella kännöksen. Dv-tool kyllä jakaa sen, mutta jälkimmäisessä pätkässä ääni ei enää ole kohdallaan. Vai oletko pätkinyt sen tmpgeng:llä tekovaiheessa.
     
  4. Ka39

    Ka39 Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2003
    Viestejä:
    133
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin koitin myös tolla "MPEG-1 non-standard" ja Sony alkoi toistamaan leffaa. Täytyy laittaa koko CD:n headeri tulemaan ehtooksi, käyn välillä töissä ja kertoilen sitten kuinka kävi.

    Tafter: Kysymystä ei minulle ollut osoitettu, mutta eikös se ole helpointa jakaa TMPGenc:llä; Source range,Wisard modessa. Sillä itse olen ko. homman saanut hyvin toimimaan.
     
  5. tafter

    tafter Member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kysymys oli osoitettu sille joka siihen vastaa, tuo viittaus lauluun oli Solitudelle.
    Pitänee kokeilla, aikaisemmin kun tein omalle sonylle vcd-muodossa levyt niin ne oli helppo pätkiä esim vcdcut:lla tarvittaessa (ei tarvinnut muuta kuin osoittaa ohjelmalle jaettava tiedosto ja antaa lukumäärä moneksi se jaetaan.
     
  6. Solitude

    Solitude Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2003
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu kyllä se TMPGEnc:n tekovaiheessa kannattaa pätkiä. Itselläni on vielä sekin että tällä hetkellä huristelen Pentiumin 350MHz prosessotilla ja koodaukset kestävät kun motion estimate search(fast) on päällä n. 12-18h. Jos kokonaisen 1h 30min < pätkän laittais tuleen olisi kone jumissa yli 24h. Eli kun teet niin pätki juuri tuolta source range kohdasta. Samalla saat ylimääräiset "sutut" poistettua (mm. alku ja lopputekstejä) ja näin paremman kuvan itse elokuvaan kun ei ole niin pitkää pätkää.

    Eikä tämä ketjukaan hukkaan mennyt - saatiinhan autettua muutamaa yrittäjää taas eteenpäin. =)
     
  7. Ka39

    Ka39 Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2003
    Viestejä:
    133
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt tuli koko levy polteltua ja KYLLÄ SE TOIMII! Tuskin olin uskoa silmiäni. Koko levy alusta loppuun ja ei mitään ongelmia. Levynä käytin TDK:ta jolla olen saanut ennenkin "tavalliset VCD:t" toimimaan Sonylla.

    Eli asetukset oli; CBR 2000kbs, audio 224kbs/44,1KHz. Source rangella levy keskeltä kahtia ja bitraten sääsin siten,että levyn kooksi tuli tuossa vaiheessa n. 700mb (edellä mainittu 2000kbs). Headerin teko mpeg-tools> MPEG-1 Video-CD(non-standard). Ja lopuksi poltto nerolla, tavallinen video-CD, kaikista herjoista välittämättä.

    Toivottavasti tästä keskustelusta sai irti joku muukin Sonyn kanssa tapellut. Kiitoksia molemmille (Solitude ja Tafter).
     

Jaa tämä sivu