1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Finlux MiniDigi

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Trolex 02.08.2006.

  1. Trolex

    Trolex Member

    Liittynyt:
    23.10.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostimpa tämmöisen laitteen sitten kun halvalla sai. Ongelmana on, että ei ole kaukosäädintä, eikä myöskään virtalähdettä.

    Kysymys kuuluukin, onko kellään tietoa mimmonen kaukosäädin tohon kävis? Ja millä jännitteellä toimii?

    Tossa nettiä selailin, niin ainakin Pace:lla on samannäköistä laitetta, kuin myös X-Sat:lla. Eli jotain yleismallia taitaa olla.

    [​IMG]

    Tuossa kuva.

    Pohjasta löytyy koodi DTVA-t Model: X602-022
     
    Viimeksi muokattu: 02.08.2006
  2.  
  3. Hobbymat

    Hobbymat Member

    Liittynyt:
    10.03.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olin hieman saman ongelman edessä, kun ostin mökkikäyttöön kirpputorilta Mobidigi-merkkisen vehkeen, myöskin ilman kaukosäädintä. Se on se sisäinen sulovileeni joka herää heti, kun halvalla saa... :)

    Mulla sattui kotona olemaan sattuneesta syystä erittäin vähälle käytölle jäänyt Medionin oppiva ja ohjelmoitava MD 4689 -kaukosäädin, jonka ohjekirjasta ei tietenkään löytynyt koodia noin eksoottiselle merkille. Itseasiassa varsinaisten digiboksien koodeja ei edes ollut, mutta satelliittiboksien koodilistasta sopiva Medion-boksin käskykanta löytyi automaattihaun avulla puolessa tunnissa. Osa painikkeista (esim. värilliset nappulat) oli kyllä ihan jossain muualla kuin loogisessa paikassa, mutta sain ne sitten lopulta opetettua Philipsin oppivaisen RU880-kaken kautta takaisin omille loogisille paikoilleen.

    Tuon Medion-kaukosäätimen koodilistassa näyttäisi olevan ainakin yksi yhtäläinen koodi sekä Pacen että Finluxin satelliittibokseille. Kaukosäätimenä tuo Medion kyllä muistuttaa lähinnä painajaista, sillä sen ergonomia on aika tuskallisesti toteutettu ja oppimiskykykin on varsin rajallinen. Sitä siis tuskin kannattaa ostaa vain kokeilemisen vuoksi, ellei jostain alle kympin hintaan saa.

    Edellämainittu Philipsin RU880 olisi sitten taas ergonomialtaan lähellä täydellisyyttä, mutta sitä painaa ikä, oppimisrajoitukset ja pahasti keskenjäänyt ohjelmisto. Siitä tuskin löytyy sopivaa käskykantaa tuolle Finlux-boksille.

    Ja kun ajatus alkoi jo vaeltaa melkein ohi alkuperäisestä aiheesta: Medionin uusi B&O-lookalike MD 81035 -kake saattaisi olla aika mielenkiintoisen tuntuinen uutuus, etenkin jos sen hinnaksi tulee Suomessakin vain 20 euroa kuten Ruotsissa. Liekö tuohon laitettu edeltäjäänsä nopeampaa prosessoria tai laajempaa koodikirjastoa, sen tiennee vain Piru itse, mutta minä saattaisin jopa uskaltaa kokeilla... :)

    Virtalähteestä on uskalla sanoa mitään varmaa, mutta aika usein ulkoisella powerilla varustetuissa bokseissa lienee ollut 12 voltin käyttöjännite, plussa sisemmässä liitännässä.
     

Jaa tämä sivu