1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Final Cut Pro vs. Adobe Premiere Pro, kumpi?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Rappunen 25.01.2012.

  1. Rappunen

    Rappunen Member

    Liittynyt:
    25.01.2012
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä ongelmani on se, että olen ostamassa uutta konetta itselleni ja siihen editointiohjelmaa, mutta en osaa valita näiden kahden otsikossa mainitun välillä. Toivoisin teiltä hieman mielipiteitä.

    Final Cut Pro on itselleni entuudestaan tuttu ohjelma ja pidän siitä. Vaikka olen kuullut että Premiere on hyvin samankaltainen, oma kykyni omaksua uusi ohjelma on huonohko. FCPX:ää en ole kokeillut, enkä usko että edes tahdon.

    Premiere taas olisi paremmin yhteensopiva muiden Adoben ohjelmien kanssa ja sen saa sekä Windowsille että Mac OS:ille. Ilmeisesti hintakin taitaa olla hiukan halvempi?
    Onko teillä kokemuksia jomman kumman ylivertaisuudesta?

    Polttava kysymys on myös koneen hankinta. Ottaako Mac Book Pro vaiko kasata pöytä-PC?
     
  2.  
  3. Jaksi123

    Jaksi123 Regular member

    Liittynyt:
    13.11.2008
    Viestejä:
    266
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Rappunen...Rappunen...Rappunen...

    Se on PC aina ja pysyy. Mitä nyt itse media-assistenttina olen macia joutanut käyttää niin suoraan sanotusti pask*lta. (Turhan vaikea löytää kaikkea mitä etsii) Adobe premier on ollu kiva käyttää ja nopea oppia, mutta ehkä kummiskin jossei ole pakko valita noista niin Sony Vegas Pro 11!

    Ääneni tässä kilpailulle menee kyllä adobe premierelle!

    Eli kasaa PC (Niinkuin minä tein)
     
    Viimeksi muokattu: 04.02.2012

Jaa tämä sivu