1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Far Cry 2008

Viestiketju Keskustelua elokuvista -osiossa. Ketjun avasi Krauser97 14.03.2009.

  1. Krauser97

    Krauser97 Member

    Liittynyt:
    14.03.2009
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistä saisi "far cry" leffan suomenkielisen tekstityksen.. ku olen katsonut monesta paikasta eikä sitä vaan löydy.. voisiko joku jelpata
     
  2.  
  3. friis

    friis Active member

    Liittynyt:
    25.02.2004
    Viestejä:
    1,203
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Et mistään. Sellaista ei ole (vielä?).
     
  4. tubbana

    tubbana Active member

    Liittynyt:
    01.10.2004
    Viestejä:
    1,316
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    lataat englanninkieliset ja pistät johonki babelfishiin niin saat luultavasi paremmat suomennokset mitä ne normaalisti on....järkyttävää paskaa
     
  5. mozilla

    mozilla Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2005
    Viestejä:
    466
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    ...jaossa on...
     
  6. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Taitaa olla huono päivä?
    Monesti fanitekstien laatu on paljon televisioon tehtyjä tekstejä parempaa, joten tarkoittaako tuo sinun kommenttisi että ne kaikki on huonoja?


    Tuohon on yksi syy, joko:
    - Suomentajien äidinkielen taito on huonontunut
    - Katsojien tiedonpuute suomentamisen eri asioista luo virhearvion huonoista teksteistä.


    Tekstejä EI käännetä, ne suomennetaan! -> Jos tiedät englantia, niin sinun kuuluukin kuulla sanoja joita et teksteissä näe.
    Teksti supistetaan tiettyyn kokoon, jotta se mahtuu ruudulle. -> Ei olennaisia asioita jätetään piiloon.

    Eri sivuilla on omta säännöt seuraaviin asioihin liittyen:
    Slangi, kirjakieli, rivimäärä, rivipituudet, rivittäminen, yhdyssanat ja repliikien esittäminen.


    EDIT: SubSearch on yksi paikka etsiä tekstejä.
     
    Viimeksi muokattu: 29.03.2009
  7. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hieman menee ohi aiheen, mutta OneMemberin viestiin viitaten:

    Itse ainakin olen huomannut fanitekstien laadun suoranaisen romahtamisen. Vielä jokunen vuosi sitten DivXFinland oli merkki laadukkaista teksteistä, nykyään on täynnä kielioppivirheitä sekä asiayhteysvirheitä.
    Tietenkin on joitan sanontoja joita ei voi täysin suomenkielelle kääntää, joten pitää tehdä poikkeuksia, mutta tarkoitan lähinnä ihan asiayhteydestä erollaan olevia kohtia.
    Typoja sattuu, mutta siltikään niiden ei pitäisi päästä parin oikoluvun läpi.

    Olen itsekin (muulla nimimerkillä) suomennoksia tehnyt, joten tiedän kyllä mitä tuossa prosessissa käydään läpi. Mutta ei, en aio palata itse tekstittämään.
    Henkilökohtainen mielipiteeni slangin käyttämisestä on vähintäänkin negatiivinen. Vaikka elokuvan aiheena kuinka olisi katukulttuuri tai vastaava, niin silti slangin lukeminen on aivan kamalaa kuraa.
     
  8. Dwnldz_5

    Dwnldz_5 Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,866
    Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Itse asiassa tuohon on tekstit olemassa, ollut jo vähintään kuukausia. SubSearchilla taisin löytää.

    Varoituksen sana: pysy kaukana tuosta sonnasta.
     
  9. Feron

    Feron Active member

    Liittynyt:
    13.11.2004
    Viestejä:
    1,125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Offtopic: Joo, mutta maaliskuussa ei ilmeisesti ollut, jolloin tämä ketju on aloitettu ;)

    Leffa tosin on kyllä järkyttävän huono, mutta kun tietää ko. elokuvan ohjaajan, niin.. :D IMDB:stä lainattu trivia Uwe Bollista:
    :D
     
  10. Dwnldz_5

    Dwnldz_5 Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,866
    Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    No joskus maaliskuun loppupuolella/huhtikuun ekalla viikolla sen katoin ja oli subit. Mutta tuo olikin jo 14. pv lähetetty, joten on todella mahdollista, että sillon ei ollut. nvm.
     
  11. promake_

    promake_ Guest

    Tämä leffa pitää kattoa. vissiin iha katsottava?
     
  12. friis

    friis Active member

    Liittynyt:
    25.02.2004
    Viestejä:
    1,203
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Uwe Boll ohjaajana niin todennäköisesti hirveetä kuraa. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan...
     
  13. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Kuten olemme Uwen leffoja katsomalla tottuneet, on tämäkin teos katsottava väkisin loppuun saakka ihan pelkästään leffan nimen takia.
     

Jaa tämä sivu