1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Facebook + adware tms?

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi Tsimi 24.11.2012.

  1. Tsimi

    Tsimi Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Meillä on koneella sellainen ongelma, että se kumpi meistä (vaimo ja minä) loggautuu aamulla ensimmäisenä facebookkiin saa automaattisen "päivityksen" omalle seinälleen. On ollut ainakin starbucks mainos ja sitten joku muu. Aiheuttaakohan tämän mahdollisesti joku adware roska koneella?

    Olen ajanut SUPERAntiSpyWare ja Ad-Aware Antivirus ohjelmilla ja ne ovat löytäneet joka ajolla nipun jotain spyware tai adware juttuja ja olevinaan ainakin poistaneet ne. Nämä ovat tosin mielestäni luokiteltu statuksella "not critical".

    Onkohan jotain muita hyviä ohjelmia mitä voisi kokeilla? Joskus muinoin oon HiJackThisiä käyttänyt kun esim. IE:n (nykyään en käytä IE:a) aloitussivu on muuttunut automaatisesti joksikin muuksi kuin mitä olen asettanut. Onkohan HJT:sta tässä mitään hyötä? Jos on, niin sen osalta tarvitsisin kyllä apua mitä poistaa ja mitä ei.

    Onko mitään muita temppuja mitä kannattaa tehdä turhien juttujen poistamiseksi kuin nämä erilaiset spy/adware ohjelmat?

    Ja kannattaako noita ajoja tehdä jossain vikasietotilassa tai vastaavassa mieluummin kuin normaalissa ympäristössä?
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse en suosittele noita tarkistusohjelmia vaan mieluummin ajaisit täyden tarkistuksen Malwarebytes ohjelmalla: http://www.malwarebytes.org/
     
  4. Tsimi

    Tsimi Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itseasiassa heti viestin kirjoitettuani latailin tuon mainitsemasi ohjelman ja tein täyden tarkistuksen. Ohjelma ei löytänyt mitään. Ajoin heti perään SUPERAntiSpywaren Quick scanin jonka tuloksena löytyi jälleen 85 Adware Tracking Cookiesia. Ohjelman mukaan: "While not harmful, these items may track surfing and activity". Mutta tuntuu, että joka kerta kun ajan tuolla ohjelmalla löytyy nuo samat.
     

Jaa tämä sivu