Päivitin Freedomen viimeisimpään versioon (2.40.6717.0) ja se kun ei anna aktivoida sitä vaan tulee virhe netsh.exe. F-securen sivulla on korjaus tuohon ongelmaan. Mutta kun tuo ei auta asiaan mitään. https://community.f-secure.com/disc...pgrade-freedome-prompts-an-ipv6-error-message Sitten ajoin koko käyttiksen puhdasasennuksena uudelleen. Tulos sama vika. Sitten hankin vanhemman version joka asentuu ja saa kokeilla 5 pv. Sitten yritin aktivoida sen niin tuli seuraavalainen ilmoitus. Hups! Olet siirtänyt käyttöoikeuksia liian monta kertaa. Yritä uudelleen muutaman päivän kuluttua. Montako päivää se sitten on en löytynyt vastausta. Lisenssiä on vielä noin kuukausi jäljellä. Onko vastaavaa ongelmaa tullut kellään eteen?? Jollei tuo ratkea niin täytyy alkaa hakemaan joku muu VPN ohjelma jota voisi kokeilla ennen ostamista että tuleeko samanlainen virhe uudestaan. Win10 ja pöytäkone kyseessä.
Mulla ei oo ratkaisua ongelmaan, mutta pakko kysyä. Asensitko windowsin uudestaan ohjelman ongelman takia? En tiedä luinko väärin, mutta oliko tuo pistämäsi f-securen linkin ohje varsinaisesti tarkoitettu tuolle sinulle ilmaantuneelle virheelle.
Kyllä, asensin vinukan uudelleen tuon F-Securen takia puuhtaana asennuksena kun muuten en sitä saanut korjattua. Softat on eri kiintolevyllä joten tuossa ei kauaa mennyt. Kuten tuossa linkin alussa on heti millainen virhe tulee (netsh.exe) niin se linkki on tosiaan tarkoitettu tuolle ohjelmalle että miten sen korjaus pitäisi onnistua. Edellinen versio toimi moitteetta ja kun ilmoitti päivityksestä uudenpaan versioon ja päivitin sitten Freedomen niin sitten nuo edellämainitut ongelma tulivat. Ainut mitä piti muuttaa tuon linkin mukaan oli että lisäsin FreedomeVPNConnection tuon numeron 2. Se nimi olisi voinut olla joku muukin kuin tuo edellä mainittu (FreedomeVPNConnection2) PS. Tuo ilmoitus kyllä ihmetyttää: Hups! Olet siirtänyt käyttöoikeuksia liian monta kertaa. Yritä uudelleen muutaman päivän kuluttua. Tuollaiseen en ole koskaan ennemmin törmännyt! Täytyy huomenna kokeilla josko F-Securen chat olisi auki.
On toki samalle ohjelmalle tarkoitettu. Tuo linkin ohje on vuodelta 2015 joten asiat on saattanut muuttua. Ja onko siinä mainuttu ongelma sama kuin, että ei saa aktivoitua freedomea? Noin yleisesti sanoisin windowsin uudelleen asentamisesta sen, että ei sitä kannata heti asentaa. Siinäkin tapauksessa, että ohjelmat on toisella asemalla. Olkoonkin, että itse windowsin asennus käy nopeasti, on osa ohjelmien tiedoista kuitenkin järjestelmäasemalla. Varmaan nykyään aika hyvin ohjelmat saa toimiin siitäkin huolimatta, mutta windowsin uudelleen asennus ongelmien ratkomisessa on aika usein se huonoin tie. Ite asiaan liittyen, Kannattaa varmaan ennen lisätoimenpiteitä kysyä suoraan f-securelta tuosta "Hups! Olet siirtänyt käyttöoikeuksia liian monta kertaa. Yritä uudelleen muutaman päivän kuluttua" kohdasta, jos haluat varmistaa vielä tuon jäljellä olevan lisenssin käytön https://www.f-secure.com/fi/home/support/contact Lisäys: Olitkin muokannut viestiäsi sillä välillä kun kirjoitin kommenttiani. Jos vain viitsit, niin kerro sitten mitä f-secure sanoi
Sitä kyllä olen karttanut viimeiseen asti ettei tarvitsisi uudelleen asentaa ja vaikka ohjel. on toisella asemalla niin kyllä ne silti pitää uudelleen asentaa. Huomenna katsotaan miten käy. Ai niin. Tuo sama korjaus ohj. löytyy useammaltakin sivulta. Tiedä sitten onko jo liian vanha. Edit. Asiakaspalvelun tekninsen tuen chat ei ole käytössä tällä hetkellä. Joten lähetin kyselyn yhteisön sivuille
Soitin tekniseen tukeen ja kerroin tuosta ongelmasta joka selviää ensimmäisestä viestistä. Freedomessa saattaa olla ipv6 bugi. Sitten tuo seuraava lause: Hups! Olet siirtänyt käyttöoikeuksia liian monta kertaa. Yritä uudelleen muutaman päivän kuluttua. Niin tuo on täysin mahdollista jos lisenssiä siirretään liian usein eri laitteiden välillä vaikka sitä pitäisi saada siirtää useamman kerran eri laitteiden välillä. Korjaus ongelmaan on seuraavanlainen: S-postiin tulee uusi 6 kk. lisenssi jonka jälkeen ilmoittelen heille miten tuo tulee toimimaan ja onko vielä sama ongelma kyseessä. PS. Tuohon lisenssin (3 kpl) siirtoon eri laitteiden välillä kohdallani on ollut se että olemme vuodesta 2018 matkustaneet Euroopassa 1-3 kertaa vuodessa paitsi ei viimevuonna koronan takia. Näin olen noilla matkoilla siirtänyt aina tablettiin yhden lisenssin (pöytäkoneen) joka matkalla ja taas takaisin (PC) kun on palattu Suomeen. Eli noita lisenssi siirtoja laitteiden välillä on tullut 14 kpl. Jatkuu: Uusin versio asennettu ja hyväksyy uuden lisenssin mutta sama (ntsh.exe) virhe esiintyy edelleen eikä anna aktivoida ohjelmaa. Ei mitään, laitoin edellisen version takaisin ja se toimii sekä voi aktivoida. Joten käytetään sitä sitten. Videoin tuon asennuksen ja laitan samalle tukihenkilölle linkkiä tuosta videosta. Katsotaan miten asia etenee.
Alla oleva ohje ei varsinaisesti ole tarkoitettu samankaltaiseen ongelmaan kuin siunlla oli, mutta kannattaa silti vastaisuudessa kokeilla noita komentoja joita linkistä löytyy ja miksei vaikka muutenkin niitä ohjeita. https://community.f-secure.com/free...f-secure-freedome-vpn-protection-is-turned-on Yleisestikin, joskus ongelman ratkaisu löytyy vähän epäsuorasti ja kannattaakin kokeilla asioita jotka ei ihan suoraan ongelmaan välttämättä liity.
Kävin nuo toimenpiteet lävitse silloin jo kun tuo ongelma tuli mutta ei auttanut tapaukseen mitenkään. Saatta olla bugi ohjelmassa taikka vaan sitten yksittäistapaus