1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Euromerkki?

Viestiketju Palautetta ylläpidolle -osiossa. Ketjun avasi Axu_ 03.11.2011.

  1. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Ei sinänsä iso juttu, mutta miksi eurosymboli (E + Alt Gr) ei enää toimi foorumilla, vaan tilalle tulee aina kysymysmerkki?
     
  2.  
  3. Lerppu

    Lerppu Regular member

    Liittynyt:
    22.06.2004
    Viestejä:
    741
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Joo eipä toimi.
     
    Viimeksi muokattu: 03.11.2011
  4. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Kirjoituskentässä toimii joo, mutta viestissä ei enää näy oikein. Selaimista olen kokeillut uusinta Firefoxia ja uusinta Operaa.
     
  5. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Oletteko kokeillut merkistökoodauksen vaihtoa? Se voisi olla syynä ongelmaan ja se on voinut helposti vaihtua sivustoa koodattaessa.

    Firefox:

    Näytä-valikko -> Merkistökoodaus

    ? = Euronmerkki

    Edit: Jännä juttu, viestiparseri näyttäisi muuttavan euronmerkin kysymysmerkiksi, sillä se pysyy kysymysmerkkinä kun viestin avaa muokkausnäkymään, vika ei siis ole merkistökoodauksessa vaan foorumin viestiparserissa, joka muokkaa annetusta raakatekstistä viestin joka näkyy foorumilla. Asian korjausta odotellessa olisi varmaan parempi käyttää e-kirjainta (siis pikku-eetä) euronmerkin tilalla sekaannuksen välttämiseksi.
     
    Viimeksi muokattu: 04.11.2011
  6. Betrayed

    Betrayed Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    12.10.2004
    Viestejä:
    1,585
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Ei toimi ei, älkää postatko enää pelkästään testataksenne jos se teillä sattuisi toimimaan. :) Voi olla että vähän aikaa menee tuon korjauksen kanssa.
     
  7. teppoI

    teppoI Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    4,166
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Liittyy mitä suurimmalla todennäköisyydellä taannoiseen OBD-päivitykseen, josta on kerrottu tarkemmin täällä.

    Tuon seurauksena ndash-viiva ja tyylitellyt lainausmerkit näkyvät kysymysmerkkeinä. Itse olen käyttänäyt aiemmin aika paljon ndash-viivaa uutisten otsikoissa, joten älkää ihmetelkö jos uutisissa on kyssärimerkki oudossa paikkaa. Olen yrittänyt korjailla noita tavallisiksi yhdysviivoiksi sitä mukaa kun niitä on vastaan tullut.
     
  8. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Tämä on meillekin hieman mysteeri, sillä tuota vaivaa esiintyy aikalailla ympäri saittia. Muunmuassa uutisia kirjoittaessa ihmemerkit muuttuvat kyssäreiksi, mutta taas jos editoitaessa syöttää erikoismerkkejä, ne näkyvät oikein. Eli kuten teppoI tuossa sanoi, ongelmat liittyvät taannoiseen OBD-siirtoon ja niitä yritetään selvitellä.

    Toisaalta ongelmat todnäk ratkeaisivat myös sillä, että saisimme saitin vihdoin ja viimein Unicodeksi, mutta se ei ole ihan viikon-kahden projekti (mutta toisaalta mahdollistaisi saitin laajentamisen esim. Venäjälle ja Kiinaan).
     
  9. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse en ole koskaan lähtenyt kokeilemaan, näkyykö euromerkki oikein vai ei vaan käytän euroista kirjoittaessa aina valuuttatunnusta EUR. Yksinkertainen ja toimii varmasti. Tietysti vielä yksinkertaisempi olisi merkitä vain kirjain e, mutta itselle on jäänyt tuo valuuttatunnus niin hyvin päähän että sitä käytetään.
     

Jaa tämä sivu