1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Esteettinen 22" näyttö

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Tmko 12.11.2008.

  1. Tmko

    Tmko Member

    Liittynyt:
    14.12.2007
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen yrittänyt etsiä näyttöä jossa ulkoisesti siedettä muotoilu ja laatu kohtaisivat. Vaikeaksi menee ja vinkit olisivat tarpeen..

    Ensinnäkin suurin osa malleista on suunniteltu lipputangoiksi eli näyttö on vähintään 10cm pöydästä ja sitä voi vielä mahdollisesti korottaa. Olen tottunut viewsonicin vanhempiin malleihin missä näytön saa 2cm korkeudelle pöydästä. Alle 10cm olisi siis hienoa.

    Toiseksi päällä olo ledi ei saisi olla häiritsevä niin kuin Lg:llä, mielummin olematon tai säädettävissä pois päältä.

    Kolmanneksi matala virrankulutus, mikä on Lg:llä ollut hyvä eli alle 30w.

    Nämä jos voisivat kohdata hyvän kuvan ja yleisen muotoilun kanssa niin yllättyisin positiivisesti.

    Acer ja benq näyttävät yleisesti rumilta ja halvoilta.
    Samsung, viewsonic ja Lg ovat poikkeuksetta lipputankoja ja turhan halvan muovisia. Olisin taipumassa asukseen, kun ei siitä vielä ole huonoja kokemuksia?
     
  2.  
  3. Tmko

    Tmko Member

    Liittynyt:
    14.12.2007
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kommentteja?

    Ehdokkaina tällä hetkellä BENQ E2200HD ja ASUS VW225NL. Kommentoitavaa? Onhan tuo benq ilmeisesti paljonkin parempi, mutta helvetin ruma omaan silmääni. Minkä värinen poweron ledi asuksessa on?
     
  4. Giego

    Giego Member

    Liittynyt:
    13.02.2008
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Osta Eizo FlexScan S2201WSE. Koruttoman kaunis ja ennenkeikkea helvetin hyvä näyttö. Jos pimeässä tuijottelee leffoja, niin saattaa sininen, suht kirkas ledi häiritä. Itse olen suunnitellut tökkääväni siihen päälle mustalla tussilla, kunhan joskus jaksan/muistan kaupasta mustan tussin hankkia. :) Ja vielä palatakseni asettamiisi kriteereihin, niin Eizon saa taivuteltua noin 3cm korkeudelle pöydän pinnasta. Eizon sivut keroo virrankulutukseksi 23W. Tähän vielä lisäät sen, että ostat tietoasemalta, niin saat 5 vuoden pikselitakuun.
     
  5. Tmko

    Tmko Member

    Liittynyt:
    14.12.2007
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eizo on kyl liian syvä, eikä muutenkaan kovin muodokas. Kulutus näytti kyl hyvältä ja saa alas, mutta se sininen ledi on kyllä kynnyskysymys. En tarvitse hiukkaskiihdytintä ihan peruskuva riittää, kunhan se vain olisi siedettävissä raameissa. Niitä raameja kuin tuossa pöydällä joutuu enempi katsella kuitenkin ajanmittaan..
     
    Viimeksi muokattu: 18.11.2008
  6. Kantti

    Kantti Member

    Liittynyt:
    09.07.2006
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä sen sinisen ledin saa pois päältä asetuksista; "power indicator"
     
  7. juM8o

    juM8o Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ostin jokunen viikko sitten tuon asus vw222u ja hyvin tyytyväinen oon ollu. Siisti ulkoasu ja todella nopea näyttö, joten sopii myös nopeaan pelikäyttöön. Hintakin on sopivasti alle 200€
     
  8. juM8o

    juM8o Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ostin jokunen viikko sitten tuon asus vw222u ja hyvin tyytyväinen oon ollu. Siisti ulkoasu ja todella nopea näyttö, joten sopii myös nopeaan pelikäyttöön. Hintakin on sopivasti alle 200€
     
  9. Giego

    Giego Member

    Liittynyt:
    13.02.2008
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hahaa!!! Kiitos vinkistä. Ei tarttenu painella tussikauppaan.:)
     
  10. Tmko

    Tmko Member

    Liittynyt:
    14.12.2007
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pystytkö mittaamaan min ja max kulutuksen? Minkä värinen ledi ja saako sen pois päältä?
     
  11. rmCowboy

    rmCowboy Regular member

    Liittynyt:
    11.08.2007
    Viestejä:
    1,168
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    *vink* Kannattaa myös googlea opetella käyttämään. *vink*

    Jos esimerkiksi tuo asuksen näyttö kiinnostaa, voi siitä katsella esimerkiksi youtubesta esittelyvideon yms..

    http://www.youtube.com/watch?v=-s6irjAgW8s
     
    Viimeksi muokattu: 22.11.2008
  12. Tmko

    Tmko Member

    Liittynyt:
    14.12.2007
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jossa ei kerrota mitään oleellista... En kai nyt jaksaisi kysä jos netistä löytyisi vastaus...
     
  13. juM8o

    juM8o Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kulutus on päällä 50w ja valmiustilassa 1w.
     
  14. Tmko

    Tmko Member

    Liittynyt:
    14.12.2007
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kulutukseen vaikuttaa kirkkauden säätäminen. Eli haluaisin tietää kulutuksen kirkkaus säätöjen ääripäissä? Entä ledi?

    Philips näyttää kyllä ihan hyvältä, mutta sininen ledi siinäkin. Taidan taipua benqiin, kun käyttävät vihreää.
     
  15. schnappi

    schnappi Guest

    Oletko kokeillut pelejä?
    Heti kun olet niin ilmoita, että miltä näyttää natiivi reson kanssa ja Sitten pienemmillä.
    Jos esim. cs:ää pelailet, niin kerro miltä se näyttää näytön kanssa.
    Itseäni kiinnostaisi kanssa tuo näyttö, kun ei viittis 60€ laittaa lisää eizoon, pelkän jalustan takia!?
     
  16. Tmko

    Tmko Member

    Liittynyt:
    14.12.2007
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pystytkö laittamaan kuvia tuosta philipsistä? Netistä ei löydy kuvia kuin edestä päin niin ei saa oikein mitään käsitystä jalustan ominaisuuksista.
     
  17. Tmko

    Tmko Member

    Liittynyt:
    14.12.2007
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Päädyin sitten Asuksen vw222u. Muotoilu on hyvä. Ledi valitettavasti sininen, mutta lähimainkaan niin kirkas ja häiritsevä kuin lg:llä.

    Jos kulutus muita kiinnostaa. Niin kuluttaa 26/46w minimi ja maksimi kirkauden säädöillä. Kuluttavin 22" mitä olen päässyt mittaamaan valitettavsti. Lg:n l226wqt esim. kuluttaa 17/39W. Benq pari wattia vähemmän kuin asus.
     
  18. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onko sillä kulutuksella jotain merkitystä, kun eroa ei varmaan hirveästi ole?
     

Jaa tämä sivu