1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ensitykin valinta? 3 vaihtoehtoa jäljellä

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi Boiga 14.12.2006.

  1. pietu_red

    pietu_red Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2005
    Viestejä:
    117
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hehe. se ehti jo käydä. Langaton näppis ja hiiri, sekä tietsu tossa parin metrin etäisyydellä, ni on varma että jok'ikinen peli onki sen kautta. Tänään ehdin töitten ohella viritteleen standin tykille, se on katon rajassa. Huomenna sit aamulla starkkiin ja hakemaan mdf. X073 harmonypönikkä odottelee tossa vieressä..
     
  2.  
  3. pietu_red

    pietu_red Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2005
    Viestejä:
    117
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sellanen kysymys ku tota mdf screenia alan tekemään. Mun mitat tulee olemaan 192cm x 108cm (ilman kehyksiä). Mutta toi on se ala minkä tv/dvd sisääntulo näyttää, kuitenkin tykin blue screen menee tota alaa isommaks, ainakin kasvaa leveyttä. Joten pitäiskö toi mitoittaa sille tykin "blue screenille" vai tolle mikä tulee eri sisääntuloista. Ja en oikeestaan ymmärrä noitten edge maskien + overscannien käyttöä. Tulisko niillä sit säätää se? Onneksi ei starkissa leikkaa levyjä lauantaisin, joten tuli vielä hukkareissu. Sit sellanen kysymys vielä, kun toi tykki on nyt telineellä, ja se on sen 60cm katon alapuolella, niin tulisko tuolta valikosta valita se "korkea paikka" asetus, joka tosin johtaa siihen että tykki alkaa hurisemaan selvästi äänekkäämmin. Muuten tykillä on hyvin tilaa, se on keskellä huonetta joten ei oo mitään muilla sivuilla kun takapaneeli n.10cm seinästä.
     
  4. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    blue screeni on tykin Native kuvan koko eli mitä se pystyy max siitä kohtaa antamaan

    ite käytän overscan toimintoa joka on mun Iscan VP30 koska esim digi boxia käyttäessä tv ohjelma saataa olla 10cm oikealta päin pois sitten mainos tulee koko ruudun kokoiseksi DVD ja PC missä on vakio resoluutio \ kuvan koko ei ongelmia muuta TV ohjelmissa kyllä jos ei käytä overscan toimintoa

    monet kuten minä anna kuvan mennä 3cm reunojen yli jotta "rösöiset reunat ei näy tai lähinnä 0.5cm kuvan reunoista värisee joten ampumalla kuvan yli ne häviää näkyvistä itellä valkokangaassa on 5cm mustat rajaus reunat
     
  5. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse tulee jotain autopelejä tai Worms3d pelattua tykillä, fps pelit eivät tykille ehkä ole parhaimpia, varsinkaan jos on lagittava langaton näppis ja hiiri :p
    Näytöllä pärjää paremmin.
     
    Viimeksi muokattu: 29.01.2007
  6. Boiga

    Boiga Member

    Liittynyt:
    27.07.2002
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    http://rave.irc-galleria.net/e/images01/00/03/56/70/52727670.jpg

    sanyo saapui. Ja kuvaan olen tyytyväinen, ja nopean rakentelun jälkeen sain tuon kankaankin levyn palaseen ja seinälle :) ei tuo äänekkyys kyllä häiritse leffan aikana muttei tota hiljaiseksi voi sanoa. tosin juuri tähän hätään en pääse testaamaan noita äänekkyyksiä kun lähipiirissä ei ole tykkejä. Yritin noita kirkkauksia ja lampun tehoa pienentää ja hieman sai hiljaisemmaksi muttei radikaalisti. Noh ei tuo haittane yhtään (muistaakseni tosin kaverin z3 on suunnilleen yhtä äänekäs).
     
  7. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    omassa tykissä on Ego Mode joka laskee ääntä huomattavasti ja pidentää lampun ikää tai niin ainakin valmistaja väittää no ääni pieneni huomattavasti
     
  8. Boiga

    Boiga Member

    Liittynyt:
    27.07.2002
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    lukeeko tuo eco mode jossain? En mielestäni ole sitä löytänyt. ainoa minkä löysin joka vaikuttaa ääneen niin että sen kuulee on ilmeisesti lampun tehon muutos (eli se puolikas lamppu, täys lamppu sekä sitte a1 ja a2).
     
  9. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eco modessa lamppu toimii "puolella" teholla.
     
  10. pietu_red

    pietu_red Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2005
    Viestejä:
    117
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sellasta kyselisin vielä, että kun tykki on isossa huoneessa 7x4m ja "hyllyllä" n. 60cm katosta. Tarvitseeko käyttää "korkea paikka" asetusta joka nostaa tuulettimen kierroksia ja hurinaa. Ei oo vielä ainakaan ylikuumenemisen kanssa ollut mitään ongelmaa. Ja tykkihän oli Optoma HD70.
     
  11. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    luulen en 99% varma että toi high point area asetus on tuulettimen takia eli kun tykki on poissa kuulian korvan takaa niin voidaan nostaa tuulettimen nopeutta joten tykki ei yli kuumene leffa maratoonissa
    no mitä pidät tästä tykistä itellä on se iso veli malli h72i eli lähes sama musta paras tykki jotan olen käyttänyt
     
    Viimeksi muokattu: 07.02.2007
  12. pietu_red

    pietu_red Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2005
    Viestejä:
    117
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vähän vaikee vertailla koska oon niin vähän tykkejä nähnyt. JKL audiocenterissä tais olla sanyo Z4 tai Z5 näytillä ja hetken kattelin. Mutta erittäin tyytyväinen ostokseeni olen. Sateenkaaret ei harmita yhtään, ainoa joka jollain tasolla ärsyttää niin on toi "meteli" kun kattoo telkkaa yöllä ja äänet on hiljasella. Tollasen mdf screenin rakentelin yhtenä päivänä, ja paransi kyllä huomattavasti kuvaa verrattuna tapettiin. Elokuvat, sarjat ja urheilupelit on kyllä noussut aivan uudelle tasolle olohuoneessa :)
     
  13. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    joo 32" kuva putki töllöön verrattuna itelläkin tossa 5-vuotta sitten eka tykki iso kuva 100" kangaalla oli ero kuin yöllä ja päivällä nyt se on niin joka päivästä että ei sitä edes ajattele vaan se tykki menee heti päällä kun leffa alkaa

    oli tossa jouluna tykki pois käytöstä reilu 3 viikkoa kun asettelin uudestaan ym joulu kiireet niin kyllä oli outoa kattoa 32" töllöstä leffaa kun on tottunut 120" vaikka katon simpsonit ym tv ohjelmat töllöstä lähes aina niin ei se leffa tunnu miltää pikku purkista katottuna kun pääsee ison kuvan makuun nyt kuin on vielä tää 120" hyvä kangas kelpaa katella leffoja no kun vielä tulis jotain hyvää vuokraamoihin :)

    eikä siitäkään ole haitaa että tuttu on universalilla suomessa töissä (toimisto työ) niin saan kaikki uutuus leffat katoin 3 viikko sitten YÖ MUSEOSSA tosi hyvä ite tykkäsin Ben stiller on hauska oon nyt kattonut kaks kertaa
     
  14. -Rex-

    -Rex- Regular member

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    491
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Riippuu vähän millon olet siellä käynyt. Siellä oli Z4 ainakin loppuvuodesta, mutta muistelisin, että siellä olisi nyt ollut jo tovin Z5 katseluhuoneessa. Offtopicciahan tämä toki oli :D
     
  15. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Taitaa tuo olla sitä varten jos joku asuu vaikka vuoristossa tms.

    hD70 on ihan ok, mutta ei pärjää mustassa tai väreissä Crt:lle.
     

Jaa tämä sivu