1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ensimmäistä subbaria

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi roachi 02.07.2009.

  1. roachi

    roachi Member

    Liittynyt:
    25.05.2009
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve! Olen harkinnut subwooferin ostoa kotiteatterisysteemiin. Ostin juuri tuon Sonyn 199 euroa maksavan viritinvahvistimen ja ainut mikä nyt puuttuu on subbari. Tällä hetkellä käytössä Sonyn vahvistin ja Magnat kaiuttimet (mielestäni 503 malli). Subwooferi tulee musiikin ja elokuvien kuunteluun, ehkä hieman enemmän musiikin, mutta pitäisin silti elokuvien katselemista tärkeämpänä. Olen jo kauan ajatellut tuota Audio Pro Image B1.36 bassoa, joka on testeissäkin pärjännyt, mutta onkohan tuossa hintaluokassa parempaa vaihtoehtoa vai onko toi paras mitä alle 300 saa? Ja pelittäisikö hyvin tuon mun sydeemin kanssa ?

    (Kaiutin tulee suht pieneen olohuoneeseen.)

    Kiitos paljon!
     
    Viimeksi muokattu: 02.07.2009
  2.  
  3. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Subbari on ainut tavara mitä ei saa halvalla

    siis jos haluaa hyvän

    subbareita on monenlaisia esim nopea\napakka tai voimakas\hidas

    nopea ja napakka sopii paremmin musiikkiin koska rytmi on yleensä nopea eikä musiikin kuuntelussa yleensä taivoitella suurta äänen painetta

    kun taas voimakas\hidas on leffa subi esim pommi räjähtää leffassa niin menee tukka suoraksi ja naapurin mummo saa sydärin mut sen palautumis aika taas suurempi eli Trance ym musasta se toistaisi joka toisen basso äänen

    sitten jos haluaa nopean hyvällä äänen paineella niin alle 1000€ ei löydy tosin tostakin varmaan 1000 eri mielipidettä tuo on mun komentti alla kuva omasta naapurin karkottajasta

    [​IMG]
     
  4. roachi

    roachi Member

    Liittynyt:
    25.05.2009
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joono oon tossa ajatellu että jos siinä subin ostamises keskittyiski vaan enemmän toho leffapuoleen. Kaiuttimet on iha hyvät ja niistä on ilo kuunnella musiikkia ja toisaalta musiikkia ei tuu hirveesti kuunneltuakaan, paitsi radiota. Joten jos toi 300 olis max niin mikä olis paras vaihtoehto leffojen kattomiseen? Oon ajatellu vähän tuota b1.36 ja myös level 110.
     
  5. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Audio Pro subwoofer heh itellä oli saman firman eka subi markka aikoina maksoin 300mk audio pro subista oli ihan hyvä hintaisekseen olikohan 1999 malli

    syy miks vaihdoin sen pois oli lässähtänyt basso ja se oli tosi tosi hidas

    lässähtänyt basso = leffassa räjähti niin se kuulosti kura pierulta eikä leffa rähjähtykseltä

    hitaus = kun kaiuttimet toistaa äänen mut subi toistaa sen 1s myöhässä se häiritsee olis sitä olis voinut säätää vahvistimesta noita viiveitä mut sitten menis kuva

    Audio Pro B1.36 vaikuttaa ok mallilta hintaisekseen tiedä sitten miten MAF-toiminto (Movie Adaptive Filter) toimii käytännössä ja ohan tuo 6-vuotta uudempi kuin mun malli oli ja seisoo jalkojen päällä ja siellä alla on kartiomainen osa joka tuo äänenpaineen tasaisesti joka suuntaan

    eli sen pitäisi parantaa entisestään bassojen suunnan havaitsemattomuutta

    ostaisin ton Audio Pro B1.36 [​IMG]


    Audio Pro Level 110 en löytänyt oikeen mitään hyvää eikä sitä näy moni kehuvankaan
     
  6. Libbo

    Libbo Guest

    Omista itse tuon audio pro level 110 subin ja olen ollut tyytyväinen leffa subina siihen. Musiikin kuunteluun se ei ole mitenkään loistava, mut ajaa asiansa jos on hyvät pääkaiuttimet.
     
  7. roachi

    roachi Member

    Liittynyt:
    25.05.2009
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ittellä iha tarpeeks hyvät pääkaiuttimet, jokka kelpaa hyvin musiikin kuunteluun. Ei kyllä yhtään vaan tiedä kumman ostais, ku b1.36 maksaa kuitenkin melkee 100 euroa enemmän ja tota leveliäki on kehuttu. Aika moni kans ollu samas tilantees, et kumman valitsisi. Ainoo mikä tos levelis mietityttää on, et onko siinä yhtään tehoa ja muriseeko hyvin leffoja katselles? Huonehan on pieni, mut silti arveluttaa... =/

    Tietääkö joku et jos tilaa vaikka ton levelin netanttilasta, niin voikohan sen sinne palauttaa, kun on testannu? Ohjeis sanottiin et käyttämättömänä eli cd:tkin sinetöitynä, mut pakkohan se lootaki on avata jos testata haluaa.
     
  8. Libbo

    Libbo Guest

    itellä ainakin tukka oikenee vai oliko lahkeet :) mut kumminkin kun on volumet kohillaan.....110:llä (leffaa katottaessa)
    elementti on alaspäin ni levittää ääntä kivasti ympäri huonetta.

    Mistäpä ne anttilassa tietää oletko kokeillu ku ei se oo muoviin pakattu kuten cd:t. ite oon palauttanu muutaman ku en oo tykänny tuotteesta.

    voi olla pienessätilassa aika hyvin toimiva subi.... itellä noin 40 neliötä oleva olohuone. pitää laittaa joku myhkeämpi elementti ... joskus.

    kirotus virheitä on mut pannaan humalan piikkiin :)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 07.07.2009
  9. roachi

    roachi Member

    Liittynyt:
    25.05.2009
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu no jos sitä vaan ton levelin tilais ja jos ei oo tyytyväinen niin sitte palauttaa.. Ittellä tulee pieneen avoinaiseen olohuoneeseen ja itte subbariki parin metrin päähän, joten eiköhän se toimi. Kiitos sulle vastauksista, ny uskaltaa tilata :p
     

Jaa tämä sivu