1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ensimmäinen linux.

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi .W. 12.12.2005.

  1. miinis

    miinis Regular member

    Liittynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    314
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on nyt ollut tässä 2 viikkoa Kubuntu 7.04. Kovasti olen tykännyt. Ainoa ongelma vaan on näyttiksen kanssa :( Glx:t ja nvidian omat kortille spesifioidut toimivat ihan yhtä huonosti. Berylin kun vaikka pistää päälle niin pienen ihastelun jälkeen jumissa ollaan.

    Mutta se siitä valittelusta. Uutta näyttistä kuitenkin tulossa joskus ja eikä se Beryl mikään tärkein asia ole. Olen kuitenkin oppinut tämän kanssa tapellessani paljon. Huom. asensin siis nvidian erilliset ajurit, kahden viikon kokemuksella(vaikka sitä ei toisella foruumilla suositeltukkaan). Myös kaiken näköistä muuta "hauskaa" on tullut tehtyä. Monta kertaa saanut olla pelastamassa järjestelmää palautuskonsolista, kun on yrittänyt tehdä jotain mitä ei oikein vielä osaa, mutta näin opitaan. Kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen tähän kokeiluun. Kunhan näyttisongelman saan kuntoon lähtee Windows lopullisesti pois koneelta.
     
  2.  
  3. Stanner

    Stanner Regular member

    Liittynyt:
    24.03.2006
    Viestejä:
    446
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen tutustunut linuxiin nyt noin kuukauden. Olin siis täysiverinen windowskäyttäjä jo yli 10 vuotta sitä ennen ja linuxista en tiennyt mitään.

    Ensimmäiseksi linuxiksi valitsin ubuntun. No kokeilin ensin livecd:tä ja ajattelin, että kai sen voisi asentaa ja testiä. Asennus sujui ongelmitta. Sen jälkeen kauhea kahlaaminen forumeita ja aloittelijan oppaita läpi, että pääsee kärryille. Ihan hyvin pääsinkin alkuun ja sain kuin sainkin kaikki toimimaan mitä tietokoneellani tahdon tehdä. Tykkäsin myös paljon berylistä, vaikka tavallaan turha onkin. Sain ubuntussa toimimaan kaiken mitä teen windowsillakin paitsi digitv-korttini(analogisen tv-korttini sain toimimaan) ja x-fi äänikortilleni ei ole vielä ajureita(tosin luvattu julkaistavaksi syksyllä).

    Seuraavaksi päätin kokeilla ubuntua kde työpöydällä. KDE työpöydälle suunnitellut ohjelmat tuntuivat toimivan vähän lennokkaammin mitä gnomessa. Näyttää myös hämmästyttävän paljon windowsilta joka kieltämättä olisi ehkä ollut alussa parempi vaihtoehto harjaantuneelle windows-käyttäjälle. Näin voisinkin suositella uusia käyttäjiä valitsemaan KDE työpöydän ensimmäiseksi kokeiluksi.

    Tylsistyneenä kubuntuun päätin testata opensusea. Sitä on mainostettu helppokäyttöiseksi. Ensivaikutelma oli, että se on jonkin verran helpompi asentaa kuin ubuntu. Laitteistotuki tuntuu olevan parempi mitä ubuntussa. Sain analogisen tv kortinkin suoraan toimimaan ilman mitään säätöä. Digitv-korttini ei toiminut vieläkään. Paketinhallinta jonkin verran hitaampi mitä ubuntun vastaava. Ei kuitenkaan niin paljon hitaampi, että siihen menisi hermot. Ja eipä sillä ole väliä sen jälkeen, kun komponentit asennettu.

    Tällä hetkellä opensuse siis käytössä. Jos nyt mietin miksi käyttäisin linuxia mieluummin kuin windowsia, niin periaatteessa ei sille olekaan suoranaisesti tarvetta. Pystyn tekemään kummallakin samat asiat suurin piirtein yhtä hyvin. Linuxissa on kuitenkin muutama etu minkä vuoksi sitä tälleen omasta näkökulmasta mieluummin käyttää:
    - ainakin opensusen asennus oli huomattavasti nopeampaa mitä windowsin asennus, jos laskee mukaan kaiken ohjelmisto,ajurit,yms asennuksen. Siis sen jälkeen kun osaa. Alussahan aikaa kului dokumenttien lukemiseen.
    - KDE ja Gnome työpöydät tuntuivat kummatkin windowsin työpöytää aavistuksen paremmilta käyttää. (Virtuaalityöpöydät ja beryl varsinkin rulettaa.)
    - Amarok, paras käyttämäni mp3 kuuntelusofta. Parempi kuin winamp. =)
    - Ei tarvitse pelätä viruksia, spywarea yms.
    - Ei tarvitse palomuuria peruskäytössä.

    Vielä kun saisi ostettua uuden digitv-kortin ja jos syksyllä julkaistaan ajurit x-fi äänikortille, niin eipä tule enää windowsia paljoa muuhun käytettyä kuin pelaamiseen. Linux tulee luultavasti säilymään ainakin omassa käytössäni tästä lähtien aina.
     
  4. jemoolsk

    jemoolsk Member

    Liittynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä linuxille on paljon vastaavia ohjelmia!
    Ja wine on tehty sen takia että jotkut haluavat käyttää windowsin ohjelmia ja siksi että linuxiin ei voi tehdä kaikista ohjelmista vastaavia versioita kaikenmaailman rajoitusten takia...
     
  5. iec

    iec Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen päätynyt Ubuntun (edgy) ja Kubuntun (feisty) kautta PCLinuxOS 2007 :aan. Yllättävää kyllä siinä kaikki perusjutut alkoivat toimia heti ilman armotonta säätämistä. Myös defaultti KDE ulkonäkö on vain jotenkin parempi kuin Kubuntun vastaava ja nuo 3D-ominaisuudet toimivat myös ihan kivasti. Tässä voi tehdä asioita enemmän graafisesti kuin buntuissa (imho), mutta samat jutut tietysti myös terminaalin avulla. Tuntuu myös, että KDE on tässä vakaampi kuin Kubuntussa. Eräs positiivinen seikka on PCLinuxOS:n nopeus. Latautuu huomattavasti nopeammin kuin esimerkiksi Kubuntu Feisty defaulttiasetuksilla. Väittäisin että jopa nopeammin kuin WinXP SP2 (palomuurilla ja virustorjunnalla varustettuna). Myös asennus on todella nopea, eli mulla taisi mennä alle 45min pakettien asennus mukaan lukien.

    PCLOS osaa muuten myös mountata nuo Winukan levyt ihan automaattisesti, eli ei tarvitse heti ensimmäisenä opetella miten mounttaukset laitetaan käynnistyksen yhteydessä. Tässä voi vain klikata Winukan kovalevyn kuvaa ja pääsee heti selaamaan tiedostoja. (tein asennuksen suunnilleen alla olevan linkin mukaan, joten osa toiminnallisuudesta saattaa johtua noista asentamistani paketeista)

    Hyvä asennusohje Lontoon murteella löytyy täältä:

    PCLinuxOS 2007 asennusohje

    Suosittelen tätä kyllä ensimmäiseksi linuxiksi ennemmin kuin buntuja, vaikka buntuihin löytyy hyvä suomenkielinen tukifoorumi.

    Tämä on siis tällainen aloittelijan (alle puoli vuotta linux-kokemusta) näkökulma, eli voi olla että en ole osannut käyttää Ubuntua ja Kubuntua "oikein" ja samat asiat saa toimimaan niissäkin helposti. PCLOS:ssa nuo vain näytti saavan toimimaan paljon pienemmällä vaivalla, joten sen puolesta se on kyllä mielestäni todella aloittelijaystävällinen. Eipä ole ihme, että Distrowatchin mukaan sen suosio kasvaa ja kasvaa. Sieltä minäkin sen "bongasin" ja ajattelin kokeilla LiveCD:nä millainen tuo suuren suosion saanut distro on. Taisinpa jäädä sitten koukkuun.

    Kokeilkaapa siis vaikka noilla LiveCD:llä mikä on se itselle parhaalta tuntuva Linux. Tuntuu, että joka paikassa tyrkytetään vain Ubuntua. Kokeilkaa ihmeessä muitakin.

    -iec
     
  6. koW4Rlock

    koW4Rlock Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsekkin siirryin juuri pari viikkoa sitten PCLinuxOS:n pariin. ehkä jäin kaipaamaan sitä säätämistä. Ennen pclossia käytin ubuntua gnomella.
    kaikki toimi suoraan boksista ja nopeuden lisäys on huomattu myös täällä. Ensinmäiseksi distroksi tämä on erittäin hyvä ja monipuolinen. Mutta jokainen tykkää eri asioista, minä nyt tykkään nopeudesta ja helppoudesta. Pclossissa ei ole yhtä paljon paketteja repoissa mutta olen löytänyt kaikki mukavasti sieltä. näytönohjaimen ajurit oli 100000X helpompaa asentaa kuin ubuntussa(feisty). ja berylikään ei kaaduskellut aivan niin paljon pclossissa.

    Odottelen innolla mitä versio 1 tuo tullessaan. Tämä on minusta erittäin hyvä distro vaikka tämä on vielä kai versio .94 (?)

    Jeps, suosittelen lämpimästi.
     
  7. iec

    iec Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuon PCLinuxOS 2007:n saa muuten myös suomenkieliseksi, eli synapticilla asennetaan vain locales-fi ja kde-i18n-fi, jolloin käyttöliittymä toimii aivan samalla lailla Suomen kielellä kuten esimerkiksi Ubuntu ja Kubuntukin. Vain asennus tapahtuu englanniksi.

    Nyt siis tuon voi asentaa niillekin, joilla englanti ei ole niin hyvin hanskassa.

    -iec

    EDIT: Tässä vielä esimerkki, miten ntfs-3g:llä mountatuissa NTFS osioissa saa myös ääkkösiä sisältävät tiedostot näkymään tiedostonhallinnassa:

    Mulla esim. Winukan D-aseman kohdalla näin fstab:ssa:
    /dev/hda2 /mnt/win_d ntfs-3g umask=0,user,locale=fi_FI.UTF-8,exec 0 0

    HUOM! Sama ei välttämättä toimi kaikilla, mutta mulla toimii. Tuo alkuosahan on sitten riippuvainen miten osiot koneella ovat ja minkä nimisiä.
     
    Viimeksi muokattu: 19.07.2007
  8. Stanner

    Stanner Regular member

    Liittynyt:
    24.03.2006
    Viestejä:
    446
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Täysin samaa mieltä pclinuxos07:sta. Itse kirjoitin juuri ylös kokemukseni ubuntusta,kubuntusta, opensusesta. Vaihdoin pclinuxos:ään tuossa kesäkuun alussa enkä ole noita muita sen jälkeen kaivannut. Kaikki vain toimii paljon näppärämmin. Toimi ulkoinen äänikorttinikin usb audiolla ihan suoraan moitteetta, toisin kuin ubuntussa. Videot ja äänitiedostot toimii myös suoraan. Ainakin suurin osa. win32codecs(tai joku vastaava) voi joutua asentamaan, jos tahtoo saada kaikki toimimaan.

    Pclinuxos:lle saa tehtyä suht koht helposti myös liveUSB systeemin, jossa voi kokeilla pclossia usb tikulta. Asentaminenkin usb tikulta varsin näppärää ja nopeata.

    Ja pclinuxos:än saa todella suomenkielisenä, jos haluaa. KDE:n saa suomenkielisenä ja sen jälkeen kun asennat ohjelmat uudestaan niin se osaa muuttaa nekin suomenkielisiksi. Openofficella löytyy repoista erillinen suomenkielinen paketti. Asennuksen jälkeen pitää vain käydä openofficen asetuksista vaihtamassa kieli. Voikkoa en ole saanut toimimaan, mutta soikon sain toimimaan erittäin helposti. Eli suomen kielen oikeinkirjoituksen tarkistuksen saa kyllä toimimaan, jos tahtoo.

    Mitä tulee siihen ettei pclinuxos:lle ole niin paljon paketteja repoissa pitää kyllä paikkansa, mutta paketteja saa myös käyttöönsä suht koht helposti enemmän, kun menee sivulle:
    http://rpm.pbone.net/index.php3/stat/2/simple/2
    Sieltä valitsee Mandriva 2006/2007 ja pclinuxos ja etsii ohjelmia sitä kautta. RPM paketit voi asentaa kpackage ohjelmalla. Tämä voi huonolla tuurilla sitten sekoittaa koneen, mutta monet ohjelmat saa myös toimimaankin. En suosittele kuitenkaan tätä tapaa ennenkuin ottaa varmuuskopion järjestelmästä, jos ei tiedä mitä tekee.

    En todellakaan ihmettele, miksi on tämän hetken suosituin distro. Pclinuxos:sta on sitten myös xfce työpöydällä varustettu versio nimeltä SAM-linux. Voi olla parempi vaihtoehto koneelle, jossa on 256mb tai alle muistia.
     
    Viimeksi muokattu: 25.06.2007
  9. D00mer

    D00mer Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2007
    Viestejä:
    168
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Puppy linuxin kokemukseni:
    Live-cd:
    hyvin pelitti, ja helppo oli käytttää, mutta asetuksia sai ettiä ynnä muuta, koska toi oli eka linux jota olen käyttränyt...
    Asennus:
    kokeiltu, epäonnistui...

    Damm Small Linux:
    Paras linux jota plen kokeilut, tosin vaikeampi kuin puppy linux...
    asennus:
    onnistui, mutta kun laitetaan rootin salasana, niin näppis ei toimi... Ja muuten asentui hyvin, mutta boottaus epäonnistu, joka ärsyttää...

    DeLi Linux:
    Tässä ei ollut live cd mahollisuutta, joten päätin asentaa, asennus oli helppo, mutta se boottivalikko ei asentunut, (en muista sen nimeiä, joku lilo), mutta sitten antaa jonkun errorin ja boottaus ei onnistu, harmi, kun se tuntui hyvältä...
     
  10. sanli

    sanli Member

    Liittynyt:
    19.09.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys.
    Mitenkäs mun kannattaisi menetellä kun omaan ikivanhan fujitsu-siemensin koneen jossa on windows ME, ja sekin tosi huonossa kunnossa. Tahtoisin siitä koneesta vielä hyötyä, ja ajattelin että jos sillä voisin opetella Linuxin käyttöä. Itsellä ei ole polttavaa asemaa ja en tiedä voiko siihen mitään levyä edes tunkea. Sen verran on selvinnyt että voisin disketille hakea Debianin ja sen kanssa (yrittää) asennella. Onko se liian vaikea, kun ei ole minkäänlaista kokemusta linuxista?
    Ja jaksaakohan tuo edes sitä pyörittää, muistia siihen lisättiin ja tietääkseni sen määrä on nyt 512, mutta mitään muuta en koneesta tiedä (prosessorit ym).
     
  11. koW4Rlock

    koW4Rlock Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    voisit tilata ubuntu shipitistä xubuntu levyjä. ovat täysin ilmaisia ja postimaksutkin maksetaan sun puolesta. toi 512 on aika hyvin eli kyllä siinä linuxit pyörii hyvin.
     
  12. Portsu73

    Portsu73 Guest

    Morjens volvopete.
    PcLOs pyörii täälläkin edelleen.
     
  13. jumbo701

    jumbo701 Member

    Liittynyt:
    23.08.2007
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eka oli Edubuntu 6.06, sitten on ollut n.50 eri Linuxia kokeilussa, osa livenä, osa asennettuna ja nyt käytössä Ubuntu 7.04 X 2, Ubuntu 6.06 LTS X 1 ja DSL 3.4 X 1 (päivitetään välittömästi DSL 4.0 jahka virallinen versio tulee jakoon.)
     
  14. qlp

    qlp Member

    Liittynyt:
    02.11.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä voin sanoa että minulla on nytten ensinmäinen linux (Ubuntu 7.10) koneella. Olisi ollut jo aiemmin jos olisi toiminut kunnolla. Nyt ei ole enään Xp:tä riesana ja olen todella tyytyväinen. Kaikki sain toimimaan, mitä tarvin ja vakaa on.
    Kone on aika vanha (yli 3v). En ole kokenut käyttäjä muuta kuin dos ajoilta sen jälkeen kun win98 tuli, ei ole omaa konetta ollut, mutta tämän hommasin n. 1vuosi sitten ja Xp:tä käytin n. 8kk.
    Ja miks kirjotan?
    Siksi että poistaisin epäluuloja linuxista.
    Ei ole todellakaan vaikea käyttää jos et siittä itse vaikee tee. Jos jotain "puuttuu" niin käyttis kyllä sen kertoo.
    Tietenki joitain yhteen sopivuus ongelmia on joittenki laitteitten kanssa. (ei itselläni)
    Jos mä tän kans pärjään niin varmasti pärjäätte tekin.
    Ite en kyllä aijo pyörittää ainuttakaan windows peliä tai windows ohjelmaa. Ohjelmia löytyy vastaavia varmasti. Peleihin ei ole kiinnostusta. Olen ihan aloittelian tasolla tän linuxen kanssa mutta ylitse pääsemättömiä ongelmia en ole kohdannut. Yhtään ainutta kertaa en ole "koodi-riviä" avannut.
    Ubuntu ei ole ainut X niitä on paljon muitakin, mutta suosittelen käsi sydämmellä tätä kokeilemaan. Ainut asia mitä en ole saanut toimimaan on logitech g5 rotta (lisänapit mm. rullan kallistus ja back nappi)
    mutta en ole siihen kyllä aikaani yhtään kuluttanut.
     
  15. h4kkeri

    h4kkeri Guest

    Vanhassa koneessa oli dual boottina testissä Feisty XP:n rinnalla noin 6 kk. Ihmettelin sitä aina kun oli aikaa ja mielenkiintoa.

    Totesin sitä käyttäessäni, että kaikki toimii ihan hyvin. Töissä olin närkästynyt Vistaan. Kun hankin kotiin uuden koneen ilman käyttöjärjestelmää. Pyysin kaupasta option ostaa koneeseen Vista OEM:nä. Tuo kaiken varalta, jos en olisi ollut tyytyväinen tähän 64 bittiseen 7.10 Gutsy Gibboniin.

    Olin myös aikaisemmin todennut, että ainoa kaupallinen ohjelma joka koneesta löytyy on Windows. Muiden sovellusten osalta olin siirtynyt jo käyttämään avoimia ja ilmaisia ohjelmsitoja. Oli siis varsin luonnollista siirtyä käyttämään myös avointa käyttöjärjestelmää.

    Joskus kauan sitten tein freeware ohjelmistoja. Julkaisin ne silloin sourceineen. Open source nimestä ei kyllä tuolloin puhuttu. Kun tein ohjelman itselleni, miksen jakaisi sitä myös muiden kanssa?

    Kaverit naureskelee, että oletko sä nyt Linux tyyppi. Mutta eihän tämä nyt mikään uskonasia ole. Tarvitsemani asiat toimii riittävän hyvin ja sillä selvä.

    Aluksi ajoin muutamia ohjelmistoja joiden käyttöön olin tottunut wine:llä, mutta pienen totuttelun jälkeen löysin vastaavat riittävän hyvät sovellukset natiivina.

    Ubuntuun päädyin siksi että sitä suositeltiin aloittelijoille, sekä ilmeisesti sillä on suhteellisen laaja käyttäjäkunta Suomessa. Sekä Ubuntuforumssista tuntui löytyvän asiantuntevaa jengiä.

    Edit: Nyt systeemiä on käytelty 2 kk aktiivisesti päivittäin noin 4 tuntia päivässä. Eikä ole löytynyt yhtään syytä palata Windowssiin. Että hyvä näin!

    Ubuntu: http://www.ubuntu-fi.org/
    Forum (FI): http://forum.ubuntu-fi.org/
    Forum (EN): http://ubuntuforums.org/

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 19.11.2007
  16. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Lueskelin tuossa viestiketjua läpi. Aloittelijalle olisi hyvä apua jostain linuxia käyttävästä kaverista joka tekisi asennuksen tutulla jakelulla. Netti, levyliitokset ym asetukset onnistuu osaavalta hetkessä.

    Aika moni tuntuu vaihtavan jakelua, kun joku juttu ei toimi. Musta ihan turhaa. Pitää vaan opetella muokkaamaan niitä /etc kansion alla olevia asetuksia. Samoin paketinhallinnan niksit pitää opetella. Samat softat joka jakelussa pääpiirteittäin kuintenkin on. Helpoimia jakeluita ovat ne, joissa on myös mp3 ym kodedit ja muita ei vapaita ohjelmia paketinhallinnassa tai sitten jo asennus-ohjelma osaa pistää ne heti kuntoon. Esim sabayon linux http://www.sabayonlinux.org/

    Mukavia ovat myös ne jakelut jotka päivittyvät pikkuhiljaa. Esim Gentoo pysyy kokoajan päivän tasalla eikä tarvitse vaihtaa versiota kerran pari vuodessa. Oma Gentooni on asennettu joskus v. 2004 ja muistaakseni vaan kerran kaatunut. Kai joku sähkökatkos vkl aikana kun en ollut kotona. Gentoon etuna pidän myös laajaa paketinhallintaa, jossa ohjelmista löytyy useampia versioita. niitä uusimpia tai sitten se vakain. Voi valita.


    Ubuntua moni kehuu. Ehkä helppo, mutta itse en tykännyt. Itse pistäisin vaikka Debianin mieluummin.

     
  17. voodoo_

    voodoo_ Member

    Liittynyt:
    28.01.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo eli kaivatan Susesta vähä kokemusta? mä kerron, koulus ku on linux guru ite, mä käytin Suse 10.1 versiota, iha nättihä se on ulkoisesti ja sisäisesti (työ pöytä, kuvakeet, ulkoasu) mutta törmäsin yhteen asian, asia oli se että meillä ku on lähiverkko sähkö alall nii se ei löytäny ethernet yhteyttä (verkko oli auki) jos onki palomuuri kiinni (Suse:ssa) nii ei se mitenkään löytänä sitä..

    Softa puoli on sama niiku Ubuntu/Mandriva 2006 versiois, Toimisto/Netti/Työkalut/Perus paketit niistä sanon et parempi valinta ku Microsoftil, pakettien asennus/ohjelmien lisäys listalt tartvitse netti yhteyden, muuten ne voi CD:lt asentaa ja niitäki oli yllin kyllin 5CD:tä :D

    Niih tietoi: 86x versio (ei käy 32bit prossuilla varustetuihin koneisin)
    20giga pitää olla vähintään tilaa, 1giga ddr muistia tai mitä nyt onkaan
    1gigan prossy (tai nopeampi)
    Ja tietenkin linux kokemusta/taitoa :)
     
  18. Brix777

    Brix777 Member

    Liittynyt:
    30.08.2007
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli mulla taitaa, ensimmäistä linuksia suunnittelevana, olla vähän tyhmä kysymys.
    Mikä Linux Mint versio mun kannataisi ladata / mistä minä tiedän mitä eroa niillä on?
    Seuraavia (uudehkoja) versioita oli ladattavina:

    XFCE Community Edition BETA 008
    miniKDE Edition
    Main Edition
    Light Edition
    KDE Community Edition
    Fluxbox Community Edition BETA 028
    Debian Edition ALPHA 023
     
  19. uketus

    uketus Regular member

    Liittynyt:
    07.04.2006
    Viestejä:
    113
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ota main edition, se on perusversio mintistä
     
  20. Brix777

    Brix777 Member

    Liittynyt:
    30.08.2007
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos!
    Pistin main edition .torrentin latautumaan. Pelkään pahoin että musta tulee näiden sivujen vakio kävijä, enne kuin olen taas sinut koneeni uuden sielun kanssa.
     
  21. jerevaa

    jerevaa Member

    Liittynyt:
    07.06.2007
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pöytäkoneessa on Ubuntu ja just sain asennettuu kubuntun tohon kannettavaan...molemppin olen erittäin tyytyväinen, paitsi että ubuntun olen nyt asentanut 4 uudellen pikku ongelmien takia, mutta nyt pelittää loistavasti! =)
     

Jaa tämä sivu