1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ensimmäinen android puhelin

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi VilleVauva 31.12.2011.

  1. VilleVauva

    VilleVauva Member

    Liittynyt:
    31.05.2010
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Ensimmäinen android puhelin olis tässä hankinnassa lähinnä sovellusten runsauden takia. Kyllästyin tuohon nokia 5800 puhelimen sovellusten riittämättömyyteen, kun pääsin leikkimään kaverin vanhalla ipodilla. Oli muutenkin tuo ipod aika lailla parempi mm. netin selaukseen ja yleensäkin pieneen pelailuun. Uutta iphonea en lähde ostaan niiden hinnan takia ja käytettyjä en jaksa lähteä metsästämään, joten päädyin android vaihtoehtoon.

    Eli sellanen android puhelin hintaluokkaan 100€-150€ (voi kyllä ehdottaa kalliimpaakin, jos oikeesti laatu paranee, omaisuuksia ei tarvi lisää) olis hakusessa, mistä löytyy riittävät ominaisuudet SUJUVAAN netin selaukseen (siis wlan ja toi 5800 on esimerkki siitä millasta kankeutta EN halua), pieneen pelailuun, musan kuunteluun, kuvien ja videoiden ottoon (ei tarvi olla hyväkään kamera, kunhan se vaan on) niin ja siihen, että puhelin oikeesti toimii myös puhelimena moitteettomasti. Ja sellanen luuri millä voi kattoo elokuvia ilman isompia kikkailuja tiedostomuotojen kans olis plussaa.

    Alustavasti oon miettiny samsumgia, ku oon kuullut, että ne on laadukkaita. Tälläsia vaihtoehtoja olen miettinyt

    Samsung Galaxy mini (129€)
    http://www.gigantti.fi/product/puhe...et/S5570GREY/samsung-galaxy-mini-matkapuhelin
    Sansunq Galaxy Gio (99€ elisashopit, android 2.2 käyttöjärjestelmä, miten vaikuttaa?)
    http://www.gigantti.fi/product/puhe...met/S5660GREY/samsung-galaxy-gio-s5660-harmaa
    Samsung Galaxy y s5360 (elisashopit 98€)

    Sit muita merkkejä:
    Huawei Ideos X5 (149€, kuulemmaa puhelut pätkii ja kuuluu huonosti, onko näin?)
    http://www.elisashopit.fi/tuote/725?o=1&p=1
    zte blade (99€, tekeekö halppiksella mittää?)
    http://www.elisashopit.fi/tuote/722?o=1&p=1&c=1

    Muitakin voi ehdottaa...

    Onko tuossa nyt yleensäkään väliä ku on 2.3 tai 2.2 käyttis? Entä ku uusin on jo 4.0 niin kannattaako tuollasta vanhalla olevaa ostaa?

    Kiitos jo näin etukäteen. Itellä on vähä heikolla tietämys näistä niin siks apu olis tarpeen.
     
  2.  
  3. Samjasa

    Samjasa Member

    Liittynyt:
    27.01.2011
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jotkut valmistajat päivittää Androidia tiettyyn pisteesee asti mutta lähinnä siihen vaikuttaa puhelimen mallikohtainen suorituskyky

    2.2 tai 2.3 ei ole vielä ns vanha suurin osa sovelluksista tehdään kaikille versioille, ehkä jotkin pelit vaativat uudempaa käyttistä.

    tuo kiinnostaisi itseä ainakin

    http://blog.androidsuomi.fi/2011/05/pikakatsauksessa-htc-wildfire-s/
     
  4. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Minun mielestä sellaista Android puhelinta ei kannata ostaa, missä ei ole Android 4.0 tai puhelimen valmistaja ei ole sitä luvannut siihen jälkeempäin. Nimittäin Versio 2.2 ja 2.3 alkavat olla jo vanhoja.
     
  5. Creativezen

    Creativezen Member

    Liittynyt:
    04.12.2011
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mä suosittelisin samsung galaxy gio:a,koska siinä on hyvä 400*240 näyttö,3,2 megapikselin kamera autofocusilla,hyviä pelejakin saa mulla on esimerkiksi need for speed shift kaikki angry birdsit jaa jopaa hd laatuisia pelejä jotka toimivat melkein aina ja angry birds shiftin kanssa kokonaan nykimättä,koska siinä on 800 mhz:n prossessorija 256 ram ja rom muistia.Miniä en suosittelisi sen huonon näytön takia jossa näkyy pikseleitä,ja muutenkin on huonompi kamera prossesori ja jo angry birdsm alkaa nykkiä pahasti,ja samo9in y:tä en suositteli sen takia minka takia mini:äkkäl.zte blade on hyvä siinä että siellä on 800*480 pikselin näyttö mutta se onkin ainoa hyvä puoli siinä koska muuten se on samalaa tavalla nykivä ja huonosti toimiva ja huawei:kin on samalainen. eli tyassä oli mun suositus mä ottaisin galaxy gio.eli gio on hyvä keskellä olija se ei nykki melkein olekaan siinä on hyvä kamera proseesori ja akku näytön kanssa,galaxy mini sopii jos et pelaa kauheasti mutta pikseliäs näyttö pilaa kaiken,y samoin,zte bladessa on taas 800*480 näyttö kun taas muissa on 400*240 tai qvga tarkkuus.suositus on gio
     
  6. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    HD tasoisia pelejä 400x240 näytöllä, ja jotka toimivatkin melkein aina.

    Tämäkö se nyt on afterdawn:n nykyaikaa? Täytyy varmaan miettiä pikkuhiljaa muuta tekemistä.
     
  7. Creativezen

    Creativezen Member

    Liittynyt:
    04.12.2011
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    minä tarkoitin aina toimivia hd pelejä ja onhan kivaa pelata hd tasoisia pelejä vai haluatko pelata huononlaatuisia pelejä,ja mä tein vain suosituksen ja vertailun kyllähän minäkin ymmärrän ettei siinä ole mitään järkeä,mutta mä pidän siitä ominaisuuksista siksi että kun esimerkiksi htc desire on suosittu ja siinä on HD näyttö niin voi ladata esimerkiksi htc desire:lle tehtyjä pelejä
     
  8. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    HTC Desiren näyttö on 480×800 pix... Ja HD tasoisesta näytöstä voidaan puhua vasta silloin kun näytön resoluutio on vähintään 1280 × 720 pixseliä... Silloin se vastaa HD minimivaatimuksia.
     
    Viimeksi muokattu: 05.01.2012
  9. Creativezen

    Creativezen Member

    Liittynyt:
    04.12.2011
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no ok mutta jos sinä katsot pelin nimeä niin siinä lukee HD tasoista grafiikka televisiossa HD 1280*720 mutta me puhutaan kännyköistä ja kännykässä HD on 800*480
     
  10. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    No mitenkäs tämä liittyy Gion 480x320 näyttöön?
     
  11. Creativezen

    Creativezen Member

    Liittynyt:
    04.12.2011
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    otko sinä vähän,mieti mä tarkoitin sitä että siihen voi ladata vaikka HTC desire hd pelejä
     
  12. Jeva

    Jeva Member

    Liittynyt:
    01.02.2008
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ja mitenkö Huawei mukamas tökkii...? Itsellä tuo U8800 ja pelit pyörivät vallan sujuvasti.
    1,5GHz voi ajella 24/7 ilman vakausongelmia. 1,8GHz helposti saavutettavissa, mutta saattaa kaatua joskus.. Ja jos tuo 1,5GHz pyörittää pelejä nykivämmin kuin joku Gio:n suoritin niin mikäs siinä.

    Tuohon hintaluokkaan ZTE tai Huawei ovat omiaan. En toki sano ettei muiltakin valmistajilta saisi hyviä tuohon hintaan. Ei kannata kuitenkaan poissulkea "koska ovat kiinalaisia".

    Ja tosiaan; U8800 ja Ideos X5 ovat yksi ja sama luuri. Juuri saapui tuo 2.3 virallinen päivityskin valmistajalta.
    Tuohon puhelujen pätkimiseen en enää osaa sanoa, koska ajelen tätä nykyä custom ROMia ja tässä ei ainakaan sitä ongelmaa ole ollut. En siis ole tuota virallista 2.3 päivitystä edes kokeillut.
    Kamerahan tässä on vähän heikohko, mutta enpä ainakaan tässä hintaluokassa mitään kovin tarkkoja kuvia kyllä uskaltaisi odottaakaan. En kyllä sanoisi huonoksi luuriksi ainakaan :)
     
    Viimeksi muokattu: 06.01.2012
  13. Creativezen

    Creativezen Member

    Liittynyt:
    04.12.2011
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no minä sanoin sen,sen takia että kiinalaisille kännyköillä huomioi laatu,kamera,ja ynnä muuta ja mitä pelejä sä pelailet siitä,ja kun itsellä on gio ja kaverilla on ZTE Blade ja sen iskällä Huawei u8800 niin mä on kokeilut esimerkiksi nähty birdsiä ja need for shift niin voin sanoa että kiinalaiset kännykät ovat huonompia kuin korealaiset suorituskyvystä ja sulavuudessa
     
  14. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Vähä mitä?

    Joo, mä mietin... Onko ihan oikein full hd:tä 480x320 näytöllä?
     
  15. Creativezen

    Creativezen Member

    Liittynyt:
    04.12.2011
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no vähä niin kuin tyhmä ja hyvä että mietitkin
    ,ja sanon uudestaan että se oli vain suositus!
     
  16. Jeva

    Jeva Member

    Liittynyt:
    01.02.2008
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ensinnäkään toisten haukkuminen tyhmäksi ei ole mielestäni hyvä argumentti sille että oma osaaminen loppuu kesken tai se että keksii aivan omia selityksiä, kuten että 800x480 on puhelimessa sama kuin HD resoluutio.
    Toisekseen tuota sinun tekstiäsi on aivan hirveä lukea. Ei sillä että oma tekstini olisi äidinkielellisesti aivan oikein vaikka ylioppilaskirjoituksista läpi pääsinkin.

    Olen pahoillani että sorrun tämänkaltaiseen viestiin, mutta minusta vähän tuntuu että siellä päässä on joku 10v jantteri jolle isä osti uuden puhelimen ja sen täytyy nyt sitten olla paras mitä maa päällään kantaa. Ei kannattaisi tällaisessa tilanteessa tulla sanomaan mitään kun ei kerran mitään konkreettista sanottavaa aiheeseen ole (Aivan oikein. Teen samaa virhettä juuri itsekin).
    Pahoitteluni tämän viestiketjun viemisestä väärään suuntaan. Pisti vain vihaksi.
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2012
  17. Creativezen

    Creativezen Member

    Liittynyt:
    04.12.2011
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ei ole tarkoitus haukkua ketään.eikä olla että mun kännykkä on paras.ja sanoinhan minä että mä vain suosittelin ja se oli vain vertailu enkä mä pakota ketään olla mu. kaa sama mieltä samsung galaxy gio on joukosta paras ä.ja anteeksi kaikesta pahasta mitä mä sanoin:)
     
  18. Pikkis123

    Pikkis123 Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2011
    Viestejä:
    148
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No itse ainakin suosittelisin Samsung Galaxy S puhelinta, koska kun Samsung Galaxy S2 tuli markkinoille, niin hinnatkin tippuivat. Itselleläni tuo SGS 1 ja hyvin (maksoi 295€, jos nyt oikein muistan, niin saattaa vähän mennä hintabudjetin yli). Ainoa ongelma tässä Android 2.3:ssa on se, että Wi-Fi:n kun käynnistää, niin kun pääsee verkkoon, niin siihen kestää about 1,5 min. Muuten ei ole mitään ongelmia tämän kanssa.
     
  19. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    SGS puhelimeen ei tule Android 4.0 päivitystä.... SGS2 taas tulee.....
     
  20. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Jotain on sentään tulossa S-malliin, tosin ei Suomen kielialueelle.
    Samsung Galaxy S:lle sittenkin “Value Pack”-päivitys
    http://blog.androidsuomi.fi/
     
  21. taLeksa

    taLeksa Guest

    toivon hartaasti että trollaat, giossa on 320x480 näyttö, ei pyöritä hd tavaraa 259mb ramia, ja romia 158mb
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.01.2012

Jaa tämä sivu