1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

En pääse kirjatumaan Microsoft tilille enkä outlookiin

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi AfterTytto 11.12.2025 klo 22.04.

1. tarantella

tarantella Senior member

Kiitokset:
    1,278
    Pisteet:
    243
    Tämä kertoo ongelmasi, korjaa se.

Edit: Voisit pyytää "Unohdin salasanani"

Viimeksi muokattu: 13.12.2025 klo 14.57
  2.  
  3. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,274
    Pisteet:
    243
    Saitko kyseisen sähköpostin otettuasi ensin itse yhteyttä Microsoftiin? Et kai muuttanut salasanaa pyytämättä tulleen sähköpostin ohjeen mukaan? Se nimittäin viitaisi siihen, että tilisi on kaapattu ja kaappaaja on vaihtanut salasanan.

4. AfterTytto

AfterTytto Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Pääsin microsoft tilille toisella tunnuksellani. Olen tehnyt sinne siis aikanaan toisen tilin.
    Tämä ongelma nyt on selvästi Outlookin puolella.

5. AfterTytto

AfterTytto Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Muutin salasanan microsoftin ohjeen mukaan. Sieltä se sähköposti tuli josta tilin olen palauttanut useaan kertaan. Eli ei pitäisi olla mitenkään kaapattu. Yhdellä keskustelusivulla, jollakin oli sama ongelma en tiedä onko saanut asiaa kuntoon.

6. tarantella

tarantella Senior member

Kiitokset:
    1,278
    Pisteet:
    243
    Jos sinne pääsit kirjautumaan MS-tilille, niin se riittää, miksi pitäisi sekoittaa toinen asia siihen.

Outlookin tili on kokonaan toinen juttu, eihän ole mennyt kahden tilin asiat sekaisin.
    Pyydä outlookiin toinen salasana, Olen unohtanut salasanan, pyynnöllä.

7. *Trinity*

*Trinity* Senior member

Kiitokset:
    1,320
    Pisteet:
    243
    Niin kuin sanoin viestissä 5, älä yritä kirjautumista liian usein kun se ei onnistu. Odota. Salasanan vaihdot ym. jos ei auta ensimmäisellä kerralla, ei auta toisellakaan lyhyen ajan sisään. Jos Microsoftilla on ongelmia, kuten Azuren kanssa esimerkiksi lokakuun lopulla*, niin se voi estää kirjautumisen. Sitten kun asiasta tietämättä koittaa kirjautua useamman kerran peräkäin mutta sivu ei vain lataa, niin Microsoft saattaa estää lopulta hetkeksi aikaa tilille pääsyn.
    Toinen asia joka voi tapahtua on inhimillisesti kaikille joskus tapahtuvat kirjoitusvirheet. Vaikka kuinka syynäisi, että oikein on, niin silti sitä joskus sattuu.

*https://yle.fi/a/74-20191169

Jos sulla on toinen tili jonka olet linkittänyt tuolle tilille jolle et salasanalla pääse. Kokeile muuta kirjautumistapaa. Esimerkiksi lähettämällä koodi toiseen sähköpostiosoitteeseen ja katso toimiiko kirjautuminen sillä.

Ja jos ei jo ole. Niin kannattaa siihen tiliin liittää toinen. Se helpottaa huomattavasti ongelmatilanteissa.

Alla olevan linkin kautta pääset halutessasi näkemään kirjautumis historian omalle tilillesi. Jos sattuu epäilyttämään onko jotain epämääristä menossa.

https://support.microsoft.com/en-us...ity-page-23cf5556-4dbe-70da-82c8-bb3a8d8f8016

Kirjautuminen linkin kohdasta: See your recent activity. Kirjautuminen tapahtuu samalla salasanalla kuin kirjautuessa sähköpostiin.

En lukenut ihan kaikki uusia viestejä läpi. Jos nyt asia oli jo ratkaistu. Onpahan sitten muille luettavaa ja tulveisuuden varalle.

8. AfterTytto

AfterTytto Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Minä odotinkin torstaista tähän päivään. Ei ainakaan se auttanut tai sitten riittänyt.

Minä laitoin tämän ongelman nyt microsoft tukisivulle, kun pääsin sinne toisen tilini kautta. Siellä on ilmennyt hyvin monella ihmisellä sama ongelma.

Jaa tämä sivu