1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Emolevyn tuuletin huutaa hirveästi!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ResoNas 05.08.2004.

  1. ResoNas

    ResoNas Guest

    Elikkä mun emo on Abitin NF7-S v2.0. Ostettu vähän päälle kuukausi sitten. Tuuletin huutaa välillä niin kuin se ottaisi johonki johtoon kiinni, mutta näin ei ole. Sen tiedän.
    Oon kattetellu sitä räpylässä, eikä päältä päin näytä olevan vikaa. Ropelliin ku puhaltaa se pyörii ihan kiltisti. Tuntuis siltä että se hankaisi emon siiltä vastaan tai sitten siitä on laakerit paskana.
    Takuuseen en jaksa laittaa, ku kuitenki pitäs toimittaa koko helvetin emolevy takasi ja sehän meinais sitä, että pitäis purkaa koko laitos kasaan.
    Paljonkos uusi tuuletin mahdollisesti maksaisi?
     
  2.  
  3. Dude84

    Dude84 Guest

    Minun uudessa Gigabyten 1100 emolevyssä tuuletin huusi kauheasti ja kuullosti juuri siltä että ottaisi kiinni johonkin.

    Otin tuulettimen irti ja hyvin on kone toiminut.
    Kokeile sinäkin ottaa tuuletin irti?
     
  4. MiiPei

    MiiPei Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2004
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ostin tilalle zalmanin siilin(8€) ku emon tuuletin alko huutaa. Ei oo enää sitä vaaraa että taas alkais huuto.
     
  5. ResoNas

    ResoNas Guest

    Kyllähän se lähtee irti koneesta, mutta en viiti käyttää konetta ilman sitä. Oon kellotellu emon piiriväylää, joten luulenpa, että tarviin sitä. Emon lämmöt on tossa 32 asteen kieppeillä. Mä kokeilen korjata tuulettimen laittamalla siihen vähän öljyä. Vaikka ei toi tuuletin huuda tällä hetkellä, sen huminan kyllä erottaa koneen muista äänistä. Jäähyttääkö toi passiivinen miten hyvin?
     
  6. Ilvola

    Ilvola Guest

    Mulla hajos omasta koneestani emon tuulettimen laakeri ja ei sitä meteliä pystynyt kuuntelemaan.
    Tilalle laitoin siilen joka ajaa ihan saman asian eikä tule enää mitään meteliä!
     
  7. puutukka

    puutukka Guest

    Jos kotelossa on ilmankierto kunnossa niin tuo zalmanin passiivi siili pudottaa lämpöjä verrattuna vakio tuulettimeen, näin ainakin minulla kävi.
     
  8. ResoNas

    ResoNas Guest

    No on mulla kaksi 120mm tuuletinta. Ärsyttää ku pitäs ottaa koko emo pois tosta kotelosta että saisin koko tuulettimen irti ku siinä on sellaset takalukot emolevyssä kiinni.
     
  9. MiiPei

    MiiPei Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2004
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse katkoin kynsileikkureilla ne tuulettimen pidikkeet, että säästyin koko emolevyn irtiotolta. Helposti lähti irti. Kannattaa vaan leikata mahdollisimman läheltä emoa, että ne pidikkeiden takapalat mahtuu tippumaan emolevyn takaa.

    Rajua mutta toimivaa.
     

Jaa tämä sivu