1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Emolevyä etsimässä.. lga1556

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Ysf 26.03.2016.

  1. Ysf

    Ysf Active member

    Liittynyt:
    02.10.2005
    Viestejä:
    1,954
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Jeps.

    Alkaa useamman vuoden palvelut kone pykimään siihen malliin, että pitäisi uutta emolevy etsiä. Konnat on vielä ehjät ja homma toimii suurimmaksi osaksi. muutaman kerran usbiporttinen rotta on jäätynyt ja sitten kun on johtoa irroittanut, niin on koneesta lähtenyt virrat veke.

    Niin. emo on vuodelta miekka ja kilpi, kantaa LGA1556. Prossu on kuitenkin i7-875k, jossa kelloa riittää. Jos joku tietää, että jossain "varaston perukoilla" joku uusi lankku tai sitten jos jostain löytyisi jostain LAADUKAS (eli EI näitä "uutena satasen hintaluokan" leluja) käytetty niin sekin passaisi. Itse olen vetänyt toistaiseksi vesiperän etsinnöissäni.

    Ja sitten ne sanovat että "vanhaa kamaa, osta uusi tämä emo ja tämä prossu" niin sanon vain sen, että tiedän vaihtoehtoni ja osaan itse vertailla, jos vanhaa sopivaa emoa ei löydykkään. Jos joku kuitenkin miettii asiaa niin "enpä osaa näin suoralta kädeltä sanoa. kannataisi ehkä kysyä liikkeestä xyz." tai "pistä myös kysely foorumille zyx" on arvostettu vastaus.
     
  2.  
  3. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
  4. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
  5. Ysf

    Ysf Active member

    Liittynyt:
    02.10.2005
    Viestejä:
    1,954
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    hmm. onpa eebayn vekottimet aika helvetin kalliita pyynniltään. Ja suurin osa on kiinan päässä..

    Pitänee kontaktoida erästä tuttua Pekingissä ja kysästä voisiko hän käydä vilkasemassa Zhongchuancunissa pari 5-kerroksista it-tavarataloa.. Itse hommasin sieltä hp compaq 2510p:n lcd-näytön, hinta 45 egeä töineen. :-D
     
  6. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Hintahaitari näyttää olevan 58.11€-227.92€ joten on siinä "pelivaraa".
     

Jaa tämä sivu