1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Elokuva editori

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi miihkali1 27.01.2006.

  1. miihkali1

    miihkali1 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voisiko joku kertoa ystävällisesti jonkun ohjelman, jolla saa poistettua digi-kortin kautta nauhoitetuista ohjelmista mainokset. Minulla on Uleadin Movie Factory ja sillä voi poistaa mainokset ja editoida, mutta tuotos on poltettava sitten levylle. Tarkoitus olisi jättää tuotos Mpeg-muotoon. Kiitos etukäteen.
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    ProjectX on hyvä vaihtoehto. Saa myös tallennettua sitten Program Stream muodossa jolloin toimii paremmin muissa video-ohjelmissa.
     
  4. miihkali1

    miihkali1 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitti. kokeilen ohjelmaa.
    Muitakin vaihto-ehtoja suositelkaa. Täytyy löytää mieleinen ohjelma, kun aihe kiinnostaa kovasti. Käykö Adobe Premier Pro???
     
    Viimeksi muokattu: 27.01.2006
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Premier:in kanssa joutuu pakkaamaan videon uudestaan. Enkä tiedä aukaiseeko se DVB materiaalia suoraan.
     
  6. keba_b

    keba_b Member

    Liittynyt:
    09.02.2004
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse olen käyttänyt omien DVB-S tallenteiden editointiin womblen MPEG-VRC:ää. Tukee myös TS:ää ja PS:ää, ja osaa tallettaa myös näissä muodoissa.

    TMPGEnc-ohjelmaakin olen käyttänyt, mutta sillä (versiolla, jota käytin) mpg-filen tarkka pätkiminen ei oikein onnistunut. Leikkauskohta saattoi olla pari sekuntia ennen tai jälkeen sen, mitä olin asettanut. Ja halutun kohdan leikkaus myöhempää käyttöä varten oli TODELLA HIDASTA!
     
  7. miihkali1

    miihkali1 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos Agent007. Suosittelemasi ohjelma oli oikein hyvä. Sain siitä suosituksia muiltakin hubeilla. olen käyttänyt nyt siis Projectx- ohjelmaa ja saanut mainokset yms turhat pätkät pois tarkasti. Äänen olen erottanut kuvasta ja muuttanut äänen winampilla wav-muotoon, mutta kun yritän kuunnella tätä wav tuotosta, niin lähtee tekeemään taas uutta wavia. missä vika? sitten tarviisin neuvoja, miten san virtualdubilla taas kuvan ja äänen yhteen pakettiin. onko tähän opasta. silmäilin, mutten löytänyt. DC:n yhdellä hubilla eräs ystävällinen rippaaja on mua neuvonut alkuun pääsyssä ja kuten kerroin niin osaan nyt projectx:ää käyttää jne... se vaan ihmetyttää, että miksi se ääni ei kuulu winampilla wav muodossa. Kyllähän Winamp mielestäni tukee wavia. Jokin aivan pieni juttuhan siinä on. siitä virtualdubista jos joku vois neuvoa tai laittaa linkin, mistä saan imaistua oppaan sen käyttöön. kiitokset. t: tuleva rippaaja
    ps:eek:liskin niin helppoo ku dvdshrinkin käyttö :)
     
    Viimeksi muokattu: 01.02.2006
  8. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kai Winamp:issa vaihdoit Directsound/waveuout:in takaisin File output:in käytön jälkeen?
    Jos on tarkoitus AVI (divx/xvid) tiedostoja tehdä niin tuon ProjectX:llä käsitellyn tiedoston voi lyödä sitten suoraan AutoGK:lle.
    http://www.mpegit.fi/keskustelu/showthread.php?t=827
     
  9. miihkali1

    miihkali1 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No se just unohtui tehdä. huomasin sen itse myös kun aloin Winampilla kuunnella musaa :) Aloittelijan moka. Onks toi AutoGK joku erillinen ohjelma? jos on, niin sit virtualdubbiako ei tarvii, vaan se pakataan tolla ohjelmalla. Toinen kysymys koskee nyt, että mahtuuko svcd:lle vähemmän kamaa ku vcd:lle. Tarkoitus aveja polttaa cd:lle. Minkä verran voi ylipolttaa??? Niksejä tuohon SVCD ja VCD poltton. Nerolla Aioin kokeilla. Onko hyvä ratkaisu? Jos oikein päättelin niin poltettava vain elokuvia joissa kiinteät tekstit. Ei varmaan osaa lisätä irtotekstejä poltettaessa cd:lle. Tuohon avin poltton tuskin kannattaa DVD levyjä uhrata. Just monet avit on n.25-50Mt suurempia, kuin levyn kapasiteetti. Kuinka ton ratkoo. Niin Luen ton linkin, minkä laitoit. Kiitos taas.
     
  10. miihkali1

    miihkali1 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No siellähän oli perusteelliset ohjeet. Tai siltä vaikutti. En ehtinyt Lukea, mutta laitoin printterin laulamaan. Tuosta varmasti löytyy kaikki tarpeellinen. Kiitos Agentti taas kerran. Palaan asiaan jos on ongelmia. Ja toi AutoGK hämäsi. Tiedän ohjelman ja taitaapa se kovolla olla. Auto Gordian Knot ja Auto Gnordian Knot Rip Pack. Nämä Pitäis Löytyä.
     
    Viimeksi muokattu: 01.02.2006
  11. miihkali1

    miihkali1 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vielä sellainen, että olen kokeillut polttaa Nerolla Svcd-levyjä ja Vcd-levyjä aveista, mutta ei ne mahdu 80min cd:lle. Onko tähän mitään keinoa. Olen kokeillut polttaa aveja, joissa tekstit kiinteinä. Kuten edellisessä totesin, niin irtotekstejä tuskin saa cd:lle tarttumaan. Tää on ollut tälläistä kokeilua. Pitää yrittää saada onnistumaan tuo prosessi ja samoin alkaa harjoitella AutoGK:n käyttöä digi-boxilla nauhoitetun mpegin pakkaukseen. Jotain jäi ohjeista auki, mutta hyvät ne oli ja eiköhän tule kokeiltua lomakuvien rippaustakin :)Olenkohan nyt ihan hakoiteilla noiden avien saamiseksi cd:lle???
     
    Viimeksi muokattu: 01.02.2006
  12. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    VCD:tä menee 80 minuuttia 80min/700 megatavun CD:lle.
    SVCD:tä menee noin 40-65 minuuttia.
    Materiaalin voi jakaa usealle levylle, esim. leikata itse sopiviksi pätkiksi tai käyttää esim. Filmmachine
    http://www.nefernetti.com/filmmachine.htm
    ohjelmaa.

    Jos pakko on tunkea yhdelle CD:lle niin K(S)VCD on paras valinta, mutta Nero ei moisiin formaatteihin osaa videota muuntaa vaan kyseinen operaatio on tehtävä jollain muulla ohjelmalla (valmiin materiaalin poltto onnistuu kyllä Nero:lla).
     
  13. miihkali1

    miihkali1 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se leikkaaminen pätkiin varmaan siis onnistuu projectX:llä? Mutta miten ne subit? Saako irto tekstit kiinni aviin tuolla AutoGK-ohjelmalla, kuten saa DVD-rippiin(tai ne subit siis napataan ripattavalta DVD:ltä. Näin ymmärsin). Pitää napata toi FilmMachine ja tutkia sitä. Ja huomenna pitää saada valmiiksi toi eka DigiTV-rippaus...
     
  14. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Leikkaaminen onnistuu ProjectX:llä. AutoGK:lla saa subit kyllä kiinni, mutta en ole varma avaako suoraan DVB tekstityksiä (tosin ProjectX:ssä noita tektitys vaihtoehtoja löytyy joten subit saa ainakin pienen väännön jälkeen kyllä ulos sellaisessa formaatissa että AutoGK:lle/vobsub:ille ne kelpaavat).
     
  15. miihkali1

    miihkali1 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitenkäs saisin sellaisen AVI:n mahtumaan yhdelle CD:lle, jota pitäisi ylipolttaa esim. 50-100Mt. Onko mahdollista??? Pakkaamalla???
    Kyse on siis imutetuista Aveista. Itse kun aion ripata DVD:ltä, niin rippaan parille CD:lle. Tälläiset kysymykset tällä kertaa. Ja OFFTOPIC, mutta mikä portti avataaan BitCometille???Avasin portin 6890 ja UDP:n. Onko Väärin??? Mutta Bitcomet kuuntelee porttia 13042. Pitäisikö sittenkin avata tämä portti. BitComet valittaa jotain Port Mappingsista(port mapping myös 6890), mutta muuten toimii. Lataa n.350Kb/s. Ennen latasi yli 500Kb/s. Dc:lle avasin portit 1412. Sain Aktiiviksi jo ajat sitten sen ja lataa n.700-950Kb/s. Onko normaalia 8/1M liitymälle??? Tuohon BitComet hommaan jos saisin vastauksen kiiresti. Kiitokset. Ja eka aveista koottu musavideo-kokoelma SVCD on kasassa ja poltettu :)Käytössä BitComet 0.60 ja D-Link DSL-604+ ADSL-Modeemi. Kannattaako Bitcometissa laittaa proxy päälle vai??? Onko noista netti-yhteiden kiihdyttimistä hyötyä vai haittaa. Kokeilussa Webrootin Accelerate.
     
  16. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Juu, tuolla AutoGK:lla voi pakata AVI:t uudestaan. Myös mahdollisesti lopputekstien poisto saattaa vapauttaa tarpeeksi tilaa.
    http://www.nefernetti.com/avista_lopputekstitpois.htm

    Bitcometissa pitäisi tuon pelkän listening portin avaus riittää. Välityspalvelinta ei kannata käyttää.

    Noista netin nopeuttimista ei yleensä ole mitään hyötyä laajakaista liittymillä.

    Ja noistakin kysymyksistä olisi voinut rohkeasti tehdä oman viestiketjun toiselle alueelle että jos joku muukin mahdollisesti pohtii samoja asioita niin löytää vastauksen oikealta alueelta.
     
  17. miihkali1

    miihkali1 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitos sulle avusta. juu. laitoin muille alueille kysymyksiä noista aiheista. Vastaukset vaan vähissä, kun kysymuksiäkin tuli enemmän...
     

Jaa tämä sivu