1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Elämä halpa - näytönohjain kallis?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Neptun 27.02.2006.

1. Neptun

Neptun Active member

Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    68
    Jep, noin on. Mutta Japsu 1:n esittämä vertailu ei ole kokonaan vertailukelpoinen. Sä tiedät tarkalleen, mitä sä tarvitset videokameraasi. En usko, että sä odotat sitä hetkeä kun uusimmat ja kalleimmat mallit tulevat ja kiiruhdat heti kauppaan. Tai että kun seuraava parannus kameramalliisi tulee sä menet taas... ;-)

Näyttiksen ostaja ei aina ole selvillä, mitä hän tarvitsee ja miksi. Eikä varsinkaan siitä, paljonko kovemman potkun koneen toiminnalle uusi näyttis entiseen verrattuna antaa (jos antaa ollenkaan).

2.  
  3. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei sitä rahaa tarvitsekkaan olla kuin roskaa jos ostaa vaikka 400€ näytönohjaimen.

4. Japsu1

Japsu1 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    On totta että minun vertailu ei ollut oikein hyvä. Varsinkin kun olen jo kaksi kertaa juossut kauppaan ostamaan vanhempaa toimivampaa mallia kun uudet ja entistä halvemmat mutta toiminnoiltaan heikoimmat mallit ovat ilmestyneet kauppoihin...;)

5. Anthonius

Anthonius Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu vielä siitä, että miksi uusia näytönohjaimia tulee niin huimaa vaiuhtia markkinoille.
    Kuten varmasti tiedetään valmistustekniikka kehittyy ja myös grafiikan osalta tapahtu koko ajan uusia läpimurtoja. Esimerkiksi uusia varjoustusteknologioita käyttäviä pelejä kehitellään koko ajan ja niitä vastaamaan täytyy olla sellaisia pelejä pyörittäviä laitteita.
    Itse näen asian hyvänä vaikka ei minulla ole rahaa aivan tolkuttomasti tuhlata eikä se virtuaalipippelin kasvattaminen se pääpaino ole.
    Tekniikkaa rakastavana ihmisenä voin sanoa että ei se hinta niin karvaalta tunnu kun sen tuotteen on koneesensa kiinni saanut laitettua ja huomattua, että se tarjoa aivan uusia ulottuvuuksia esim. pelaamiseen.

Niin vielä noista 6800LE & 6800GT'st' niin kyllähän se selvää on, että 6800GT on nopeampi. Oma nyt on pyörinyt jatkuvasti siinä 420/1185MHz. Ja braidelle vielä sen verran, että esimerkiksi 3DMark06'ssa huomaa jo, että x800 sarjalaiset alkavat olla uusinta tekniikkaa käyttävissä sovelluksissa hieman hitaampia kuin 6800 sarjan kortit.

6. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    @anthonius
    teetkö mulle palveluksen ja ajat 3dmark05 kaksi kertaa läpi, kerran kelloilla 350/1000 ja kerran kelloilla 422/950. ihan vaan mitään sillä erityisemmin todistamatta haluaisin tietää mimmoset tulokset tulee..? kiitos vaan sulle jos viittit!
    sitten jos ottasit vielä molemmista tuloksista tämmösen shotin sillon kun pisteet näkyy ruudussa(mulla ei näy pisteet): http://img132.imageshack.us/img132/7308/kkkk5lb.jpg
    ja jos sulla ei ole rivatuneria, niin saat sen täältä: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163
    mutta kiitti, jos viittit, kun alko itteäkin oikeasti kiinnostamaan...

7. Anthonius

Anthonius Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voih harmi kun nyt on uusi kone alla... Siis eri kone kuin tuossa sigussa.. Niin katson nyt onko minulla shotteja jäljellä kun olen edellisellä koneella ajanut.

8. Anthonius

Anthonius Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No nyt löytyi ainakin vanhan koneen yksi tulosshotti.
    http://img479.imageshack.us/img479/3796/pisteet8zy.jpg ja tämä on tehty sigulla näkyvällä koneella ja näyttis oli 420/1150MHz.

Tässä uudella koneella nyt 420/1185MHz: http://img390.imageshack.us/img390/3417/asdt0fo.jpg

Uudessa koneessa on tuo AMD 64 3000+ @ se vakio 1,8GHz.
    Ajan kohta näyttiksen kelloillA 422/950MHz niinkuin pyysit, mutta en vain ymmärrä kuinka voit luulla 6800LE'n olevan 6800GT'n tasolla noiden hitaampien muistien kanssa =)

Tässä olisi se 422/950MHz: http://img482.imageshack.us/img482/3121/santalle6gr.jpg

Ja tässä 350/1000MHz: http://img70.imageshack.us/img70/456/santalle20oq.jpg

Niin nyt tuli todistettua että 420/1180MHz on nopeampi kuin 422/950MHz ja tämä taas nopeampi kuin 350/1000MHz joka selviää jo pelkällä maalaisjärjellä =) Mitä rafsantalla oli tässä takaa ajettuna?

Viimeksi muokattu: 01.03.2006
  9. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    eipä mitään, noin meni niinkun arvelinkin...
    oon vaan sitä mieltä, että toi muistin vähyys(128), kompensoituu tolla n. 550 (3dmark05) pisteen avulla ja, että toi 422/950 menee ohikin jo suorituskyvyssä(tietyissä tilanteissa). tottahan on tietysti se että jos kohtaus vaatii muistia enemmän kuin 128mb, niin sillon jää toi 128mb:n kortti auttamattomasti jälkeen. tämmösiä kohtia peleissä on kuitenkin vielä tällä hetkellä tosi vähän ja käytännössä bf2, doomIII ja fear ovat semmosia pelejä joissa toi näkyy, mutta esim jotain counter strikeä tai quake4:sta pelatessa toi 128mb ei haittaa ollenkaan, koska muistia ei tarvita näyttikseltä niin paljoa ton 'tasosissa' peleissä/kohtauksissa. niin sillon toi mun kortti on tota 350/1000 herzeillä kulkevaa 256 GT:tä nopeampi, jos mun korttia ajetaan 422/950.
    (totuushan on, että semmoset tosi korkeat pelikellot jotka saan, kun laitan kotelotuulettimet @12V, niin on 420/940; noilla 422/950 olen ajanut vaan testejä, ja niitä varten vaaditaan pientä 'säätöä'. niin ja kortti josta puhutaan ei ole LE, vaan ihan perus 6800, ns. 'NU' ;)

edit. niin ja kiitti noista ajamistasi testeistä!

Viimeksi muokattu: 01.03.2006
  10. Anthonius

Anthonius Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eip mittään =) niinhän se tietysti suurinpiirtein menee niikuin sanoit. Harva tosin pitää 6800GT'nsa vakiona.

11. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    niin, taitaa melkein kaikki - jotka tänne kirjoittaa - pitää näyttistään ylikelloilla... mutta mites ne muut, ne tavalliset käyttäjät..? luulen, että kellottajia n. 5-10 % kaikista käyttäjistä, mutta toi on vaan surkea veikkaus.

12. Neptun

Neptun Active member

Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    68
    Voi olla, että näytönohjain-palstan vakiosakki ylikellottaa niitä, mutta en usko että sama koskee muita aD:n jäseniä. Varmasti se on kiva harrastus sekin, samaan tapaan kuin prossujen ylikellottaminen, vai oletteko hakoja siinäkin. Varmasti näyttiksen ylikellottamisesta on hyötyäkin jos esim. pelaa pelejä, joista edelläkin on ollut puhetta. Ja kun tässä vähän alun perin oli kyse hinnoista, niin ei kai se ylikellottaminen kukkaronkaan päälle käy, ainakin mikäli ei lasketa mukaan jo alun alkaen parempia (kallimpia) näyttiksiä ja muutakin tekniikkaa.

Mutta hei, milloin siirrytään "kokonaan" pci-e tekniikkaan?

13. Anthonius

Anthonius Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Veikkaan että ollaan siirrytty jo, koska en usko uusien AGP näyttisten saapuvan enään markkinoille. 7800GS'n uskoisin olevan se viimoinen.

Jaa tämä sivu