1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Eizo FlexScan S2201WSE

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Vincent90 06.06.2008.

  1. Vincent90

    Vincent90 Guest

    Nyt on kyllä mennyt helevetti vieköön hermot tohon Samsungin paneeliarpomiseen. Luin sitä Samsungin 226BW:n threadia 35 sivua ja aina vain meni sotkusemmaks koko homma. Ja kun muualtakin lueskelin niin sama homma.
    Elikkäs sitä EN OSTA.

    Nyt olis sit tällänen Eizo FlexScan S2201WSE kyseessä.Eizo FlexScan S2201WSE Onko kellään kokemuksia kyseisestä näytöstä? Kuulemma MikroPC:n testivoittaja 6/2008.
    Ja ihan kohtuu hintaan esim. tietoasemalla alle 300€, 289€ tarkemmin.
    Mut mitenkäs on? Onko hyviä/huonoja kokemuksia?

    Ja toki saa muitakin näyttöjä ehdotella (alle 300€) ja saahan sitä Samsungin surullisen kuuluisaa Syncmasteriakin ehdottaa MUTTA ERITTÄIN HYVILLÄ PERUSTELUILLA!!!

    Ps. Ja näyttö tulisi pelikäyttöön. (ei nyt kuitenkaan mihinkään armottomaan 24/7 käyttöön...)
     
  2.  
  3. Euphemos

    Euphemos Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2005
    Viestejä:
    2,607
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eizon kanssa ei voi vikaan mennä. Laatunäyttöjä ovat aina valmistaneet, mikä myös näkyy hinnoissa. Tuo vaikuttaisi olevan malliston edullisimmasta päästä, mutten usko, että ihan suteen ja sekundaan antaisivat nimensä yhdistettävän.
     
  4. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tossa tollainen LG 22" näyttö tohon 300€,ron budjettiin.
    Itse hommasin kyseisen näytön parisen viikkoa sitten Mikromajasta ja mitään ongelmia ei ole esiintynyt,hyvä peli kaikinpuolin.

    LG Flatron W2252TQ-PF

    http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/78557
     
    Viimeksi muokattu: 07.06.2008
  5. Oscar_X

    Oscar_X Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    759
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jeps täälläki uusi näyttö hakusessa, todella tympeä tuo että on montaa paneelia samassa mallissa jotka sitten eritasoisia, ei tiedä ostaako vai eikö.
     
  6. shakari

    shakari Member

    Liittynyt:
    07.08.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen myös ajatellut näytön ostamista ja tuo samainen näyttö iski minunkin silmiini. Onkohan tuossa näytössä hinta/laatu suhde kohdillaan? Myös tällaista näyttöä olen katsonut ja ehkäpä näiden kahden välillä arponut. Tosin tämä menee yli 300€. Itselläni hintakatto on 400€ paikkeilla. Saa ehdotella minullekkin jotain parempia. Näyttö tulee Macbook pro:n kanssa käytettäväksi ulkoiseksi näytöksi.

    http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&pcode=9J.0BJ72.JBZ
     
  7. Giego

    Giego Member

    Liittynyt:
    13.02.2008
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kävin tänään poistamassa EIZOn tietoasemasta ja ei voi ku olla tyytyväinen. En ole kyllä käyttänyt vaan kuin vga liittimellä, kun ei läppäristä muuta lähtöä ole, mutta hyvältä vaikuttaa!!!
     
  8. LaarDicki

    LaarDicki Member

    Liittynyt:
    22.12.2004
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse ostin eilen ton eizon mustan näytön. Aivan käsittämättömän upea näyttö hintaan nähden. Kuva on siis todella kirkas ja terävä ja värit tulee upeasti.

    TN paneeliksi vielä todella hyvät katselukulmat. Plussana myöskin toi jalka joka on oikeesti hyvä jalka ja näyttö liikkuu vaikka mihin. Miinuksena jalan tuoma paino, ei tietty työpöytä käytössä haittaa, mutta jos on liikuttelemista. näytön saa mukavasti vielä pöytä tasoiseksi eli jos tälle tarvetta (esim joissain työpaikoissa piilotetaan näyttö kokonaan vitriinin alle säästääkseen pöytätilaa).

    Valovuotoa tulee jonkin verra, ei kyllä häiritsevän paljon, mutta jonkun verran. Viiden vuoden takuu ei ole ollenkaan paha asia. Varustelunakin oli ihan mukavasti kun tuli kaikki mahd mukana. Ja usb 2.0 keskitin myös, yllätyksenä minulle tuli se, että siinä oli jopa kaksi paikkaa eikä yksi niinkuin oletin.

    Jos miettii tota hintaluokkaa ja 22" näyttöä, niin voin suositella tätä!
     
  9. Vateee

    Vateee Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    180
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uijui, kuulostaa hyvälle :D.

    Huomenna pitäis toi näyttö tulla postiin. Heti aamusti hakemaan ;)
     
  10. kaksoisv

    kaksoisv Member

    Liittynyt:
    10.06.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä nyt jos uuden koneen yhteydessä näytön ostan niin tämä on kyllävahva ehdokas, mutta tulookos tässä johot tohon DVI liitäntään mukaan ja tarviikos tässä emolevyn tukea mitenkään sitä liitäntää? (näytönohjaimeksi tulisi HD4850) että sen puolesta käy kyllä.
     
  11. LaarDicki

    LaarDicki Member

    Liittynyt:
    22.12.2004
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Paketin mukana tulee dvi-, vga-, virta-, usb-ab-, 3,5mm uros urospiuhat mukana. eli kaikki tarvittava on. Eihän emolevyssä tarvitse olla mitään ihmeellistä, kunhan se ottaa tuon sinun näytönohjaimesi sisään, niin dvi liitäntä skulaa.
     
  12. Syphax

    Syphax Member

    Liittynyt:
    13.07.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo itsekin pistän tämän näytön tilaukseen. Pitääpä sitten arvostella kun ollut käytössä jonkun aikaa.
     
  13. tpoo

    tpoo Member

    Liittynyt:
    06.08.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mitäs käytätte DVI tai VGA, DVI:n kautta reso käy vaan 1280x1024 minulle, mutta analogi käy 1680x1050 ja parempi kuva (ohjain on Radeon 9200)
     
  14. Aeonus

    Aeonus Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    399
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaveri etsiskeli hyvää tuon kokoluokan näyttöä. Itse ehdotin juuri tuota Eizoa, ja toinen ehdotti hankkimaan litteän telkkarin ja käyttää sitä sitten näyttönä. No, onneksi kuunteli minua, on kuulemma paras näyttö mitä on koskaan käyttänyt. Erinomainen media-alalla ja suunnittelutyössä.
     
  15. Tmannen

    Tmannen Guest

    Minua mietityttää tuo Automatic Bright adjustor; alkaako se toimimaan heti, kun sen enabloi tuolta näytön asetuksista? Jos se tosiaan toimii, itselleni näytön asettamat kirkkaudet ovat liian kirkkaita. Näytössä on myös muutamia erilaisia, jo valmiiksi asetettuja kirkkausvaihtoehtoja mistä voit valita miellyttävimmän ilman mitään häslinkiä; miten nämäkin sitten toimii sen adujamastorin kanssa?

    Mukana tullut tukihärpätin (joksikin EZ-.. sitä kutsuttiin ohjekirjassa) ei myöskään taivu edestä katsottuna maahan päin ollenkaan, mitä nyt itse kokeilin(Haluaisin tehdä näin koska katson usein leffoja sängystä, joka sattuu olemaan työpöytääni alempana). En kovin kovaa kyllä halunnut tätä vääntää, uusi kun on.

    Kellään palautetta tai apua näihin? Muuten on kyllä hyvä näyttö.
     
  16. Kantti

    Kantti Member

    Liittynyt:
    09.07.2006
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei tunnu taipuvan eteen-alas kun kokeilin. Automaattisen kirkkauden päällä-olon voi tarkistaa kun suuntaa vaikka taskulampun siihen alareunan "silmään". Itselläni on kirkkaus yleensä alle 30%.
     
  17. turonen

    turonen Regular member

    Liittynyt:
    08.04.2005
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toimiiko muilla EIZO ScreenSlicer -ohjelma ton näytön kanssa?
     
  18. schnappi

    schnappi Guest

    Moi.
    Onko tuo Eizo nyt sitten paras alle 300€ hintaluokassa ja TN paneelisissa näytöissä kaikilta osilta? värit, jalusta, input lag?
     
  19. turonen

    turonen Regular member

    Liittynyt:
    08.04.2005
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ite oon ainakin 2kk:n käytön jälkeen edelleen tyytyväinen. Jalusta on hyvä, saa laskettua näytön alareunan lähes pöydän pintaan (joka on mielestäni erittäin tärkeä ominaisuus). Näyttöä ei kuitenkaan pysty kallistamaan alaspäin, mutta se ei kauheasti haittaa. Värientoisto ainakin mulle riittänyt. Harvoin tulee pelejä pelattua, mutta en ole huomannut mitään huonoja puolia pelatessa.
     
    Viimeksi muokattu: 12.11.2008
  20. umpSh

    umpSh Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2006
    Viestejä:
    494
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Väritoistonsa puolesta ainakin perussäädöillään vähän mitä sattuu, mutta olen kuitenkin muotoiluopintojen photaritöitä tällä väsäillyt ilman suurempia ongelmia. Täytyy joku päivä lainata spyderia ja katsoa jos kalibroimalla saisi värit vähän lähemmäksi totuutta.

    Paneeli on selkeästi hitaampi kuin Samsung 931BF:n(2ms), mutta kyllä tälläkin countteria on tullut pelattua. Inputlagia en ole havainnut.
    Jalustan säädöt ovat erinomaiset ja tuosta pienoisesta haamukuvataipuvuudesta huolimatta olen tyytyväinen valintaani.
     
  21. schnappi

    schnappi Guest

    Juup. Samaan hintaan ei taida saada parempaa?
     

Jaa tämä sivu