1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ei voi hostia pelejä, connection timed out tms..

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi Setekhmet 01.09.2010.

  1. Setekhmet

    Setekhmet Guest

    Elikäs, olen havainnut erittäin ikävän ongelman. En voi hostia peliservuja. Oli kyseessä minecraft, warcraft 3 tai neverwinter nights 2...
    Ei ole aiemmin tullu tätä huomattua, kun yleensä toinen kaveri on pelit hostinu koska omistaa paremman netin... Minulla sitten ns. toisiksi parempi. Mutta tää tyyppi ei ole pelaamassa niin usein kuin toinen kavereistani joka nyt on pätkivällä netillään joutunut hostimaan koska en itse pysty..
    Olen kokeillut vähän sitä sun tätä, mutta minulla ei ole hajuakaan mikä ongelman aiheuttaa.
    Käyttis on Windows 7 64 bit, modeemi Scientific Atlanta, ja Tenda S108 ethernet kytkin (useempi kone samassa verkossa).
    Jostain syystä locar area network on publicilla enkä voi sitä muuttaa home tyyppiseksi että pystyisin homegroupin luomaan. (yritin säätää default gatewayn mutta se ei jostain syystä tallennu kummallekaan koneelle. Toisessa windows 7 34 bit.)
    En siis voi samassa verkossa olevalla koneella yhdistää päätietokoneen peleihin.
    Toisessa koneessa ei niin useat pelit toimi (ainut taitaa olla wc3) että olisi tullut testattua voiko se hostia.

    Tarkotus olis nyt saada tästä vempeleestä hostaamiseen kykenevä.
    Vaikuttaa siltä kuin portit olisi ummessa, mutta ei ole reitittäjää eikä palomuuria. Windowsin palomuuri on kiinni ja olen testien ajaksi sulkenut Komodon.
    Alkaa mennä mun vähäisten taitojen yläpuolelle tämä ongelma :<
     
  2.  
  3. Straitor

    Straitor Member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Upataanpa tätä, koska itsellä sama ongelma.

    En saa lähiverkkoa millään muutettua Homenetworkiksi mikä mahdollistaisi pöytäkoneen internetyhteyden jakamisen reitittimen kautta miniläppärille jossa pyörii XP.

    Olen ilmeisesti lyönyt vahingossa ruksin kohtaan "Treat all future networks as public"
    Sinänsä outoa, että muut verkot missä olen pystyisin kyllä muuttamaan publicista home tai work networkeiksi.

    Kiitos avusta jo etukäteen
     
  4. Tupe77

    Tupe77 Regular member

    Liittynyt:
    09.04.2010
    Viestejä:
    271
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "En saa lähiverkkoa millään muutettua Homenetworkiksi mikä mahdollistaisi pöytäkoneen internetyhteyden jakamisen reitittimen kautta miniläppärille jossa pyörii XP."
    Millä tavalla se netti tulee pöytäkoneeseen? Mokkulasta vai mistä?
     
  5. Straitor

    Straitor Member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mokkulastapa hyvinkin. Jos ei ongelma ratkea seiskan uudelleen asennuksen jälkeen niin ostamaan Wlna usb modeemi joka jakaa yhteyden molempiin
     
  6. Tupe77

    Tupe77 Regular member

    Liittynyt:
    09.04.2010
    Viestejä:
    271
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikä reititin?
    Windows7:lla on tapana laittaa verkot public tilaan myös silloin jos ip-asetuksissa on jotain vikaa, eli windows ei löydä aktiivisia laitteita verkosta tai ei pysty kommunikoimaan niiden kanssa. (tällöin W7 ei myöskään anna vaihtaa verkkoa koti/domain verkoksi).
     

Jaa tämä sivu