1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ei vaan DC++ pelaa.

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi amanita1 25.02.2006.

  1. amanita1

    amanita1 Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen yrittänyt tällä ohjeella. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719 ja kokeilin tuota
    "Jos ZyXEL:in asetuksiin http://192.168.1.1/ ei pääse selaimella,
    eli ei tule sisäänkirjautumisikkunaa, niin silloin ZyXEL on siltaavassa
    (bridge) tilassa, eikä silloin ZyXEL:in NAT eikä palomuuri ole toiminnassa."
    Eli en päässyt Zyxelin asetuksiin eli sillon ei vissiinkään oo sitä NAT:ia.???? Mun Boxi on Zyxel Prestige 600
    Kun käynnistän DC++:san se ilmottaa vaan että
    "Unable to open TCP port. File transfers will not work correctly until you change settings or turn off any application that might be using the TCP port."
    Missä vika. Koneellani on oma palomuuri käytössä (eli käyttis on XP) ja F-Secure Anti-Virus Client Security. Olen laittanut sallittuihin tämän DC++ ja kaikki mahdolliset tehny mutta ei. Ei niin mitenkään. Kertokaas nyt viisaammat ihmiset mikä "jippo" voisi olla vielä kokeilematta. Oon kokeillu kaikki mahdolliset ohjeet näiltä sivuilta mitä oon löytäny. Rupee pikkuhiljaa vaan ottamaan pannuun. Kaikki oon yrittäny mutta mun viisaus ei vissiin riitä nyt tässä paikassa.
     
  2.  
  3. hannu80

    hannu80 Guest

    Mikä Zyxel:in 600 sarjan malli sulla on (näkyy laitteen pohjasta), 660H-61, 660R-61, ?

    http://192.168.1.1/ jos ei tule sisäänkirjautumisikkunaa, niin ZyXEL:in NAT eikä palomuuri ole päällä.

    Windows XP:n palomuurin asetukset, kuva 1: http://img211.imageshack.us/img211/8853/xpfirewall13sw.jpg
    Windows XP:n palomuurin asetukset, kuva 2: http://img137.imageshack.us/img137/9282/xpfirewall24ms.jpg
    Ruksi ohjelman nimen edessä tarkoittaa että ohjelman kaikki sisäänpäin tuleva liikenne on sallittu.

    [​IMG]

    DC++ ohjelman [bold]tulevien ja ulosmenevien yhteyksien asetukset[/bold], jos verkkopääte on siltaavassa tilassa
    (eli sen NAT ei ole päällä) tai kun käytössä on verkkopääte jossa ei ole NAT:ia.
    Lisäksi ohjelmallisen palomuurin asetuksissa pitää olla sallittuna DC++ ohjelman liikenne ulos- ja sisäänpäin.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 26.02.2006
  4. amanita1

    amanita1 Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on tuo 660H-61. Mulla on nuo samat ruksit ja samat asetukset mut ei vaan pelaa. Ei enää ymmärrä yhtään. Voiko olla enää mitään tehtävissä??
     
  5. amanita1

    amanita1 Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ehkä tyhmä kysymys mutta onko easycleanerilla mitään vaikutusta tuohon??
     
  6. hannu80

    hannu80 Guest

    Mulla toimii DC++ ohjelma ZyXEL 660H-61 päätteellä hienosti, testattu reitittävässä (routing)
    ja siltaavassa (bridge) tilassa.

    Eli tuon virheilmoituksen mukaan DC++ ei saa auki TCP-porttia.

    Oletko kokeillut DC++ ohjelman uudelleenasennusta.
    - lisää tai poista sovellus => DC++
    - poista kokonaan kansio C:\Program Files\DC++
    - asenna uusin versio http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/p2p_ohjelmat/p2p_ohjelmat/dcplusplus.cfm
     
  7. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Käynnistä->Suorita->cmd->ipconfig
    Sieltä kattot ip-osoitteen ja oletusyhdyskäytävän ja laitat ne vaikka alkuunsa tänne.

    Edit: Voit jättää viimeisen numerosarjan ip:stä pois, jos se sattuisi olemaan netti-ip, etkä halua sitä paljastaa...
     
    Viimeksi muokattu: 26.02.2006
  8. amanita1

    amanita1 Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oon kokeillu uudelleenasentamista. Ei pelaa. Oon kokeillu laittaa kummatkin palomuurit eli f-securen ja windowsin pois päältä mut ei pelaa. Missäköhän muualla tuo vika voisi nyt olla?? Rupee vissiin keinot kohta loppumaan. Tuleekohan tuo millään konstilla pelaamaan??
     
  9. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllähän tuon saa pelaamaan...
    Kerroppa nyt ensin nuo pyytämäni tiedot...
     
  10. amanita1

    amanita1 Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei pelaa tuo "Käynnistä->Suorita->cmd->ipconfig" et mistäköhän se johtuu?? Löytyykö tuo mistään muualta??
     
  11. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mikä windowssi sulla on? Jos on 98, niin sitten muuten sama, mutta meet Käynnistä->Ohjelmat->Ms-dos-kehote ja kirjoitat sen ipconfig sinne.

    Edit: XP:ssä löytyy myös Käynnistä->Ohjauspaneeli->Verkkoyhteydet->Kaksoisnapsauta lähiverkkoyhteyttä ja valitse välilehti tuki.
     
    Viimeksi muokattu: 26.02.2006
  12. amanita1

    amanita1 Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ihan xp on. Se kyllä avaa ms.dos kehotteen. Sinne se antaa poluksi suoraan C:\Documents and Settings\Admin> sit kun siihen laittaa sen ipconfig ni se ilmottaa "ipconfig ei tunnistettu sisäiseksi tai ulkoiseksi komennoksi, suoritettavaksi ohjelmaksi tai komentojonotiedostoksi" et sillain.
     
  13. amanita1

    amanita1 Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osoitelaji Määrittänyt DHCP
    IP osoite 80.220.70.
    Aliverkon peite 255.255.224.0
    Oletusyhdyskäytävä 80.220.64.1

    Tuossa on nuo mitä löyty
     
  14. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Varmasti oikein kirjoitettu? Heitäpä pari kertaa cd.. ja sitten kun lukee pelkästään C:\> niin laitat sen ipconfigin.

    Tälläistä pitäisi ilmestyä (Tietysi arvot voivat olla toisia):
    C:\>ipconfig

    Windows IP-määritykset


    Ethernet-sovitin Lähiverkkoyhteys:

    Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . :
    IP-osoite . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.34
    Aliverkon peite . . . . . . . . . : 255.255.255.0
    Oletusyhdyskäytävä. . . . . . . . : 192.168.1.1

    C:\>


    Jos et vieläkään onnistu, niin kokeile tolla toisella tavalla.

    Edit: No hyvä, että löyty.

    Sitten kokeilet ensin, että mihinkä tuo oletusyhdyskäytävä menee. Eli siis laitat ton 80.220.64.1 selaimeen. Luulatavasti ei mene boksiin.

    Jos se ei mene boksiin, niin koitappa vaihtaa dc:n asetuksiin porteiksi sekä TCP että UDP kohtiin 30000.

    Lisää edittiä: Eli taas on ollut luetunymmärtämisessä ongelmia. Tuo virheviestihän on päivän selvä. Joku muu ohjelma käyttää tuota dc:n vakioporttia, joten se ei pysty muodostamaan kunnollista yhteyttä. Eli sitä suuremmalla syyllä tuo portti arvoon 30000.
     
    Viimeksi muokattu: 26.02.2006
  15. amanita1

    amanita1 Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei toimi millään. Mikäs seuraavaks??
     
  16. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eli vaikka oot vaihtanu tuon portin niin ei silti toimi? Ja kokeilet kai vielä ilman palomuuria tässä vaiheessa?
     
  17. amanita1

    amanita1 Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei toimi ei. Rupee kohta jo itkettämään.
     
  18. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Heitäppä vielä toi ulkoinen ip:s sinne asetuksiin. Eli sen saat vaikka tuolta: http://www.whatismyip.com/

    Varmista vielä, että se on sama kuin tuo minkä ipconfig sulle antaa.

    Vieläkö se dc antaa samaa virhettä?
     
  19. amanita1

    amanita1 Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vielä se kitisee siitä.
     
  20. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Koitappa sitten sulkea kaikki mahdolliset ohjelmat niin, että ainoastaan dc on käynnissä ja kaikki muu nettiliikenne on pysähdyksissä.

    Jos tämä ei auta, niin keinot ovat vähissä.
     
  21. amanita1

    amanita1 Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei pelaa. Nyt on vissiin keinot vähissä??
     

Jaa tämä sivu