1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Ei ole varmaa, voiko tietokone jatkaa Windows 11:n asentamista. Käynnistä asennus ohjelma uudestaan.

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Markuster 04.10.2022.

  1. Markuster

    Markuster Newbie

    Liittynyt:
    04.10.2022
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Eli tuommosta ihme viestii tulee kun koittaa päivittää w10:n w11:ta. Tai sit joskus tulee viesti:
    Emme pysty selvittämään, voiko Windows 11:tä käyttää tietokoneessasi. Sulje asennusohjema ja yritä uudelleen.
    Ei tunnu kukaan tietävän minkä takii tulee toi viesti ja miten korjata...?
    Tietäskö joku täällä ?
    Mun kone ei oo sata prossaa yhteen sopiva (cpu ei oo tuettu, muuten kaikki ok) ja koitin näillä ohjeilla ohittaa cpu:n tarkistuksen: Ways to install Windows 11 (microsoft.com)
    Ennen tota ohitusta asennusohjelma herjas että cpu ei oo yhteensopiva ja asennus loppui. Mut kun teki ton ohituksen, nii herja loppu, mut sit alko tulee noita toisii herjoja...
    eli joko :
    Ei ole varmaa, voiko tietokone jatkaa Windows 11:n asentamista. Yritä käynnistää asennus ohjelma uudestaan.
    tai...
    Emme pysty selvittämään, voiko Windows 11:tä käyttää tietokoneessasi. Sulje asennusohjema ja yritä uudelleen.
    Netistä kun etin, nii näytti muillakin olleen samanlaisii ongelmii, mut ei ollu ratkaisuu esim: Fix: "Sorry, We're Having Trouble Determining If Your PC can Run Windows 11" - Appuals.com

    Oisko tosissaan tääl joku joka tietäis enempi tai ois kohdannu saman ongelman ja olis saanu ratkaistuu...
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,773
    Kiitokset:
    1,237
    Pisteet:
    223
    Oletko tekemässä puhdasta asennusta, vai kokeilemassa päivitystä kympin päälle?

    Oletko kokeillut Rufuksella? Jos et, niin lataat ISO-tiedoston Microsftilta. Lataa Windows 11
    Sen jälkeen luot Rufuksella USB käynnistystikun. Rufuksella on mahdollista automaattisesti kiertää noi laitevaatimukset.

    Itse päivittelin jokin aika sitten yhden todella vanhan kannettavan uudempaan versioon tekemällä In-place Upgraden, mutta siinä tosin oli jo valmiina Windows 11. En tiedä voiko kympistä ylipäänsä päivitellä yhteentoista vai pitääkö tehdä puhdas asennus, jos kone ei täytä laitevaatimuksia.

    Jos päätät kokeilla tuota In-place Upgradea, niin älä kuitenkaan uudelleen käynnistä konetta, vaan käynnistä se asennusohjelma siltä tikulta suoraan windowsin puolelta. Voi olla, että tuo tapa ei kuitenkaan toimi.

    Jos taas aiot suoraan tehdä puhtaan asennuksen, niin sitten voit käynnistää koneen ja aloittaa asennuksen siltä tikulta.
     
  4. Markuster

    Markuster Newbie

    Liittynyt:
    04.10.2022
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Eli päivitystä olisin tehnyt. Siis en oo tosta sata varma, mut jostain olin lukevinani et ensin pitäis tehdä päivitys jotta elektroninen tuoteavain siirtyy. Vasta sitten vois tehdä puhtaan asennuksen. Ja jos tekee suoraan puhtaan asennuksen, nii sit pitäs hommata uus avain. Mut eihän niitä vissiin viel ees oo olemassa, koska päivitys on ilmainen. Korjaa ihmeessä jos siltä tuntuu, saatan meinaa olla hyvinki väärässä.
    Ja rufusta olen kokeillut, ei toimi. Samat herjat tulee.
    Ja päivitys pitäs pystyy tekemää, ainakin windows ite neuvoo niin. Windows 11:n asentaminen (microsoft.com)
    Ja tosissaan mitä oon ettiny netistä vastauksia, niin muillakin tuntuu olevan sama ongelma... Sorry, we're having trouble determining if your PC can run Windows - Microsoft Community
    Ja tota puhdastakin asennusta oon miettiny... mut kun koneelle pitäs trehä toi rekisterin muokkaus ohitusta varten... niin eikös puhas asennus myös nollaa ton rekisterin muokkauksen...???
     
  5. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    850
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    Tai teet suoraann asennustikun josta on poistettu tpm ja yhteensopivan suorittimen tarkistus: https://github.com/AveYo/MediaCreationTool.bat

    Edit. Tuo ei vielä tue uusinta Windows 11 ominaisuusversiota. Jos sen haluaa suoraan tulee tehdä näin: https://github.com/AveYo/MediaCreationTool.bat/issues/203
     
    Markuster kiitti tästä.
  6. Markuster

    Markuster Newbie

    Liittynyt:
    04.10.2022
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ok... no tuo homma toimi... Kiitoksii. Jää sit arvoitukseksi minkä ton ihme virheen aiheutti tarkalleen... Mut eipän tarvii enää sit murehtii... saa nähä sit kuin paljo muilla alkaa tulee tota samaa virhettä...
     

Jaa tämä sivu