ei käynnisty-tausta vilahtaa ja...

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi murfer 05.12.2007.

1. murfer

murfer Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    no niin,

yritin sitten alkuperäisellä cd:llä, ilman sp2. kaikki meni suht ok, muutama virheilmoitus tyyliin:
    C:\programme\gemeinsame (SHARED?) dataien\system\directdb.dll
    c:\windows\system32\inetcomm.dll
    c:\windows\system32\catsrv.dll
    C:\programme\outlook express\msoe.dll
    C:\programme\gemeinsame (SHARED?) dataien\system\wab32.dll
    fehlercode 0x8007007f

uudelleen käynnistyksen jälkeen, näyttö tuli ihmeresolla esille mutta sama ongelma jatkuu. eli siis edelleen tunnussanan kirjoittamisen jälkeen se palaa takaisin.

EDIT: vikasietotila vielä toimii ja siitä selviää että xp on korjausasennettu, sillä SP2:een viittaavaa tekstiä ei enää löydy ruudusta. sitten vielä, yritin asentaa xp:n kokonaan uusiksi mutta kone sammui kesken toimien, syytä en tiedä. parikin kertaa. nyt muutaman päivän tauon jälkeen kokeilin vielä kerran uusiksi asennusta mutta yllättävää kyllä, kone ei jumittanut/sammunut niissä kohdissa, missä se aiemmin sammui. tästä rohkaistuneena yritin uudestaan korjausasennusta mutta se ei toimi edelleenkään. erikoista: nyt se hyppää muutaman afterdawnin k-asennusohjeen mukaisen kohdan yli.

Viimeksi muokattu: 18.12.2007
  2.  
  3. x1x2x3x4

x1x2x3x4 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    xp ei käynnisty lainkaan

looppaa eri vaihtoehdoilla välillä loputtomiin välillä päätyy mustaan ruutuun.
    blue screen vilahtaa

ei siis käynnisty mihinkään viansietotilaan
    ei vaihda boottausta kovalevyltä pois

4. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Siis jos nyt ymmärsin oikein, kokeilet korjasuasennusta, mutta ei onnistunut / auttanut alkuperäiseen ongelmaan.

Yritikö sitten täydellistä C -aseman formatointia ja XP uudelleenasennusta? Samalla voisi BIOSinkin nollata.

5. murfer

murfer Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä, juuri näin.

Pari kertaa yritin mutta kone sammui itsekseen kesken kaiken. Yritin vielä kerran, ihan vaan kiusalla, ja kas kummaa, ei jumittanut ja veikkaan että olisin voinut tehdä sen loppuun asti. Päätin kuitenkin tästä rohkaistuneena vielä yrittää korjausasennusta, mikä ei kuitenkaan toimi/toiminut.

BIOSin nollaus? nyt meni yli mun hilseen. pitää tutustua aiheeseen...

Yritin korjausasennusta mutta se ei toiminut/auttanut. Yritin päälleasennusta mutta sekään ei aluksi toiminut. Nyt uskoisin että toimii. En ole vielä kuitenkaan sitä tehnyt. Sorry että tämä varmaan kuulostaa hieman epäloogiselta/sekaiselta mutta en oikein itsekkään tiedä enää missä mennään...

6. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla vähän sama juttu, putoo jo vähän kärryiltä. BIOSin nollaat kuitenkin ottamalla emolevyltä sellaisen pikku patterin pois 15 minuutiksi.

7. murfer

murfer Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Formatointi onnistui ja mylly pyörii nyt lähestulkoon normaalisti. tietysti edessä oli melkoinen päivitysruljanssi. ainoa asia on, että usbit eivät taida olla enää 2.0 versioita. sen verran hitaasti dataa siirtyy, kone myös herjaa jotain siihen viittaavaa. yritän ratkaista tuon ongelman lomilta paluun jälkeen.

koko prosessista tuli opittua paljon ja pakko todeta, että kävi hullu tuuri kun olin ottanut backupit vain 2 päivää ennen koneen "kärähtämistä". tästä lähtien teen/suunnittelen sen paremmin/useammin.

Kiitos kaikille neuvoa antaneille.

Onnellista Uutta Vuotta!

8. Pekken

Pekken Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo mulla ois samanlainen ongelma mut vähän eri tavalla

aina kun mä käynistän jokun pelin niin koko tietokone reboottaa ja sit tlee BIOS ja siinä se sano sen virheen joka on

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

ton ja C:\DOCUME~1\Pekka\LOCALS~1\Temp\WERb285.dir00\Mini122907-26.dmp
    C:\DOCUME~1\Pekka\LOCALS~1\Temp\WERb285.dir00\sysdata.xml

joo että mistä toi voi oikein johtua onko mun konerikki joku osa vai onko teknisesti vai onko tää windowsin joku vika ?

kaverit on sanonu että asenna windows uusiks mut en viitsi jos se ei korjaa koska halvan olla ihan varman siitä

mutta se tapahtuu aina kun yritän pelata jotain peli esim crysis css bioshock fear....kaikki

mulla on melkein ihan uus tietokone about 3kk vanha ja nyt sitte jo virhe.

kaikki ajurit päivitetty ja windowsin kaikki päivitetty ja norton 360

tässä on tekniset tiedot

Mobo:
    P5K-iP35-S775-PCI-E-DDR2-ATX

Cpu:
    Intel Quad 2 Q6600 2.40 ghz

Ram:
    2048MB ValueRAM, CL5 800MHz DDR2, 240-pin DIMM, kit (2x 1024MB)

Graphics card:
    Nvidia Gforce 8800GTX (768mb)

Hdd:
    250GB, Barracuda SATA2/300, 7200RPM

sori et on enkkua en jaksanu laittaa Suomee :)

tossa on yks virhe

Service Control Manager

System Error

JRAID

Cdrom

noissa kaikissa on se punanen huutomerkki

toivottavasti voitte auttaa mua

PS: lisää tietoa löytyy tietokone käynistyy uusiks mun topic

9. DaVo^^

DaVo^^ Guest

Mulla samantyyppinen onglema seuraavaalla kokoonpanolla:

CORE 2 DUO E8500 3.16GHZ 1333MHz
    GeForce 9800GTX SC PCI-E / 512MB / DDR3 / HDCP /2* DVI
    P5N32-E-SLI P5N32-E SLI LGA775 NFORCE680ISLI DDR2 SATA2 8CH
    Windows XP home ed.

Eli bluescreen hyppää windowsin käynistyksen yhteydessä, ja virhe koodia ei kerkeä millään lukemaan, koska ruutu näkyy noi 3 sekunnin ajan. Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni kun asensin emon näyttis ajurin, poistui kuin asensin nvidian uusimmat vikasietotilassa. Ja nyt sama ongelma service pack 2:n asennuksen jälkeen, en pääse päivittämään esim. SP3 koska windows asennus ei toimi vikasietotilassa. Blue screenillä luke jotain emon asetusten muuttamisesta, mutta en pääse sitäkään päivittämään, koska emon update ohjelma ei ensimmäisen päivityskerran jälkeen toiminut enään.
    Kyseessä alustalähtien itseasennettu tuliterä kone.
    Winukan uudelleen asentaminen ei myöskään auta, vaan blue screen hyppää aina samoissa kohdissa.

Jaa tämä sivu