1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ei ääniä tietokoneesta televisioon?!?

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi miniminos 02.03.2011.

  1. miniminos

    miniminos Member

    Liittynyt:
    02.03.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt mennee hermot! Olen yrittänyt taistella tämän ääniasian kanssa jo pari viikkoa, eikä näytä toimivan edelleenkään. Yritän siis liittää Samsungin miniläppärin, Samsungin taulutelkkariin. Kuva siirtyy moitteettomasti VGA:n kautta ja äänen siirtymiseen olen hankkinut RCA-kaapelin, jossa siis toinen pää 3,5mm. Tämän pään siis olen liittänyt vihreään kuulokeporttiin ja valkoinen/punainen johto on television Audio In -kohdassa. STILL NO SOUND!!! Olen yrittänyt etsiä asetuksista kohtaa, joka voisi vaikuttaa siihen, ettei ääni kuulu, mutta en löydä mitään syytä! Ja ei, tietokone ei ole Mutella ja molemmissa päissä on Volumea. Tietokoneen äänet toimivat kyllä muuten normaalisti. Onko kellään ollut samaa vikaa ja voiko joku auttaa ja kertoa, mistä tässä on oikein kyse!?!
     
  2.  
  3. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Samsung oppaassa kehoittaa,ännet ei kuulu irroita toisesta laitteesta ja kytke uudestaan (jotain tuonne päin). Elikkä tarkoittaneen, irroita ääni-piuhat tv.stä ja kytke uudestaan.

    Seiskassa oikealla kaiutinkuvaketta ja toistolaitteet, siellä pitäisi vihreä vilkkua pylväässä kun ääntä toistetaan.

    Mikäs siellä xp vai win7 ?
     
  4. Viljis

    Viljis Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    1,188
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Laita telkkarin asetuksista ääni tulemaan Audio IN-liitännästä.
     
  5. rexbuilde

    rexbuilde Guest

    Mul on vähän sama ongelma mut mulla on pöytäkone ja telkkari liitetty hdmi kaapelilla. Mut ääni ei kulje koneesta telkkariin asti. Onko jotain aasetuksia mitä pitäis huomioida mul on siis win7 ja käytän bs-playeria soittimena.
     
  6. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tehtäväpalkki windows kuvake kirjoita Ääni> Ääni> Toistaminen> Valinta Oletukseksi Digitaaliäänet (HDMI) , voi olla jotain muutakin esim Ati (HDMI) laitteistosta riippuen.
    [​IMG]

    Bs Playeristä ei omia kokemuksia, mutta jotkin soittimet vaativa Output asetuksista tuon vastaavan äänilaitteen valintaa.
    löytyneen Asetukset / Audio / Output Modules.
    Kun tuo Toistaminen valikko on auki ja ääntä toistetaan sileää vilkkuu vihreä? pylväässä < käytössä oleva laite.
    Tuolla tv-out oppaan löppupuolella ja vähän selitetty noita ääni ongelmia.
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564

    Tuon näköinen löytyy XP.stä, valittaessa tuota äänilaitetta. löytyneen ja ohjuspaneelin/ tehtäväpalkin kaiutinkuvakkeen kautta.
    [​IMG]
    Kuva lainattu agentin oppaasta.
     
  7. mirtsukka

    mirtsukka Member

    Liittynyt:
    31.03.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    AUTTAKAA! mulki sama ongelma ja windows 7 mut ku meen tohon valikkoon niin vaihtoehtona ei oo tota realtek HDMI outputtia!? Vaan speakers, headphones ja digital output..
    Mikä siis vikana, puuttuuko multa jotain?? mistä sen saan? vai enkÖ vaan todellakaan osaa..

    auttakee
     
  8. muxfolder

    muxfolder Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2004
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla taas on se mut sitä HDMI:tä ei saa käyttöön. Tolleen näkyy:
    [​IMG]

    Osaisko joku auttaa?
     
  9. muxfolder

    muxfolder Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2004
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okei.. Tämä nyt sitten ratkesi meikäläisellä. Piti klikata hdmi-output - ominaisuudet ja sieltä pyöräyttää pykälää vanhempi ajuri käyttöön. Sitten reboottia sekä tv:stä, että tietokoneesta ja sen jälkeen äänet alkoi pelittämään. Toivottavasti auttaa jotakuta.:)
     

Jaa tämä sivu