1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Edullinen netti Turussa

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi Apexi_90 22.03.2008.

  1. Apexi_90

    Apexi_90 Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2007
    Viestejä:
    200
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli turussa asuvat voisivat suositelle jotain vähintään 8M edullisia/toimivia palveluntarjoajia.Talo kuuluu kaapeliverkkoon. Nyt on Soneran 24/1M ollut n6kk ja sitä ennen oli Soneran 8/1M noin vuoden. Nykyinen maksaa 49.00€/kk. Nyt viimeajat on netti toiminut hyvin, mutta asiakaspalvelu, eikä hinta minun mielestäni ole kohdallaan. Luin Taloussanomien artikkelin, että hinnat olisivat tippumassa huhtikuussa: http://www.taloussanomat.fi/informa...lu+iski+laajakaistojen+hintoihin/20088238/382

    Mitä netistä olen lukenut niin tuntuu löytyvän edullisemminkin tuo 24/1M, kuin tuo 49.00€/kk.
    Esim. tämä kuulostaa kiinnostavalta, mutta digiboksi antenniverkkoon ja 24kk määräaikainen sopimus kuulostaa huonolta: http://saunalahti.fi/kotitotaali/

    Ja nyt tuntuu olevan paljon tarjolla nuita mobiililaajakaistoja. Ainakin hinnat tuntuvat pienemmiltä, mutta ei ilmeisesti saa korkeita 24M nopeuksia? Suositelkaa jotain toimivia ja hyvän hintaisia vaihtoehtoja. Kiitos.
     
  2.  
  3. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Itsellä on Dna 8M liittymä ja tähän asti liittymä on toiminut moitteetta. Vaikka tämä 8M liittymä onkin ollut minulla vain viikonverran, niin meganen ollut aijemmin ja silloinkin asiakaspalvelu toimi ;)

    Hintakin 8M yhteydelle on mielestäni ihan kohtuullinen 38,90 e/kk.

    Dna:lla tollanen tarjous vielä voimassa.

    Juu, ei. Taitaapi olla nuo mobiili laajakaistojen maximi nopeudet noin 1M luokkaa...
     
  4. bluewer

    bluewer Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2004
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laatikko on enemmänkin laajakaista digiboksi se ei nauhoita mitään vaan ne tapahtuu saunalahden päässä.
    Ja toiseksi, nauhoituksen voit ajastaa missä tahansa selaimella.
    Kolmanneksi, kun katsot nauhoitettuja niin ne steamataan suoraan saunalahen varastoista ostajan boksiin.

    24kk on kyllä kusinen sopimus. 12kk kuulostas paljon paremmalta.

    Itellä elisalta vuoden soppari tarjouksella ett maksan alemman yhteyden hintaa koko vuoden, eli 24/1 31,9e/kk...
     
  5. Apexi_90

    Apexi_90 Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2007
    Viestejä:
    200
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    Tuo Elisan hinta kuulostaa erittäin kilpailukykyiseltä. Onko tuo joku oikea tarjous vai joku "sovittu"?
    Tänään tuli viiminen niitti, kun Soneran laskussa luki, että alkavat periä jokaisesta paperilaskusta 1€ maksun.
     
  6. bluewer

    bluewer Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2004
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyseinen tarjous oli ainakin tammukuulla vielä. Kannattaa ihan suoraan puhelimitse lähteä soittamaan operaattoreille ja kilpailuttaa sitä kautta.

    Muista tossa soneran 1e/per paperilaskulisä niin ett se on hyväksyttävä syy irtisanoa välittömästi vanhan kaista.
    Näin ymmärsin uutisoinnista jossa viestintäministeriö otti kantaa asiaan.
     
  7. Apexi_90

    Apexi_90 Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2007
    Viestejä:
    200
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei mulla oo muutenkaan määräaikainen tuo diili Soneran kanssa, että ihan hyvin voin sen purkaa, koska tahansa. Ei ollu Elisalla enää voimassa tuo et alemman yhteyden hinnalla saisi nopeamman yhteyden. Nyt oli 3 ekaa kuukautta ilmaiseksi ja sen jälkeen normihinta. Se oli 24/1M 49.90€. Ei ollut asiakaspalvelija varma saako asuntoon heidän kauttaan 24/1M nopeutta, mutta 8/1M sai ainakin. Sanoi huomenna soittavansa asiasta. Ihmetyttää kovasti miksei saisi, kun nytkin on Soneran 24/1M ja tämä on vuoden vanha kerrostalo jossa asun. Mietin vain, kun paljon olen lukenut nuista hinnan pudotuksista ja nyt jos teen sopimuksen Elisan kanssa ni putoaako tuo kuukausimaksu, vaikka olisinkin ottanut jonkun esim.em paketin ja hinnanlasku sattuu kuukausi pudotuksen jälkeen? Voiko tuota tarjousta saada sovittua kuten sinulla vai määrääkö Elisa, ettei asiakaspalvelijat saa myydä paketteja "oman pään" mukaan?
    Toivottavasti ei ollut liian sekavia kysymyksiä.
     
  8. bluewer

    bluewer Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2004
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ite olen ollut elisan asiakas täs niin kauan ku dsl on kotiin tullut. Sitä myöten tulee aina se asiakasinfo jossa oli tarjouksesta, johon sitten otin osaa. Kai se sitten on päättynyt tuo tarjous joka oli myös uusille asiakkaille. Vaikka aluksi ne ei mun toimeksi antoa 8/1 muutosta 24/1 ollutkaan tullut ja itse kampanja oli päättynyt niin silti kuulemma kampanja oli "nopeuden muuttajille"...

    Ei taida noi vuokraverkoissa antaa täyttä vauhtia. Ite onneks elisan kotiverkossa kiinni niin kyllä pelittää. Pidemmän aikaa tähän saanu elisalta 24/1 mutta soneralta vasta lähiaikoina alko saamaan.

    Eipä tunnu markkinoilla olevan muita kuin saunalahden kotitotaali tarjous.

    Kannattaa myös tutkia että onko paikallisia operaattoreita. Kuten esimerkiksi velho joka toimii helsingissä. Niiltä vois jopa saaha 10/10 yhteyttä kohtuu halvalla varsinkin jos tosiaan on kyse uudesta rakennuksesta johon oltais voitu jo rakennus vaihees vetää parempaa kaapelia, tai jopa kuitua.
     
  9. Apexi_90

    Apexi_90 Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2007
    Viestejä:
    200
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt sitten soittivat Elisalta, eikä ollut varma saanko tuota 24/1M nopeutta. Tämä myyjä sitä itsekkin ihmetteli, kun viereisiin taloihin sai, mutta tähän oli merkitty maksimiksi 8/1M. Epäili, että virhe voi olla heidän tiedoissaan tuon nopeuden suhteen. Mahdollista, koska viereiset talot myös samanlaisia (ainakin päällepäin) ja suht uusia, mutta tämä talo viimeiseksi valmistunut ja on noin vuoden vanha.
    Tilasin sitten sen 24/1M ja sovittiin, että jos nopeus ei toimi niinkuin pitäisi( vähimmäisnopeus 24M-->8M?) niin sopimuksen purku onnistuu 12kk määräajasta huolimatta. Tarjoukseen kuului 3kk ilmainen käyttö+langaton modeemi. 3vk päästä pitäisi tulla heidän asentajan kytkeen piuhat alakerran jakamoon ja samalla hoitavat tuon soneran sulkemisen.
    Kysyin vielä tuosta, jos hinnat sattuvat putoamaan esim. kuukauden päästä ja minulla on 12kk määräaikainen sopimus niin koskeeko hinnanpudotus myös minua ja vastasi, että hintojen lasku koskee samanlailla myös 12kk määräaikaisia sopimuksia, mutta sopimuksen aikana eivät voi nostaa hintoja.
    Ihmetyyti vaan, etteivät tienneet millainen nopeus tänne on saatavissa.
    Jotenkin vaan tuli sellainen olo, että ei kait minua jymäytetty jotenkin...
     
  10. bluewer

    bluewer Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2004
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noh, nää on tälläsiä. Eihän ne asiakaspeliat tiedä kuin sen mitä kone näyttää. Jos se näyttäs vaik ettei sais mitään niin sille se puolestaan mitään vois.

    49*3 = 147e säästöä kuitenkin. Ite en saa niin paljoa ees vuodessa.. muistaakseni vaan 60e säästän tällä omalla sopimuksella.
    Ottaen vielä tohon lisäksi wlanmotukan niin 200e säästöä. Sinänsä ei paha.

    Mikä helvetti noilla kestää ku 3vkoa yks laajakaistan kytkeminen.. niinkuin ei viikos ehtis. Tervetuloa suomeen...
     
  11. Apexi_90

    Apexi_90 Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2007
    Viestejä:
    200
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jokatapauksessa sulloe kiitos bluewer vinkeistä, joita sain. Merkkailen nopeuksia useammalta päivältä ylös ja katson millaista eroa on Soneran ja Elisan välillä, kun uuden netin saan.
     
  12. bluewer

    bluewer Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2004
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    https://nettimittari.ficora.fi/nettimittari/mainPage.aspx
    siiten sitten toi työkalu on iha kätevä..

    Ja eipä mitteen.
     

Jaa tämä sivu