1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ECS 8200A & AMD Phenom 2 X4 955 Black Edition

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi HeatONOFF 20.01.2011.

1. _kooma_

_kooma_ Active member

Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Toisaalta... Voithan tuon prossun ostaa, ja pistää sen emolle+testata. Tarvinnee tosin BIOS päivittää ennekuin on edes saumaa tuelle.
    BIOS:in voit päivittää joko Windowsista käsin fläshäämällä sen (ei kaikkeista paras, mutta ainakin itselläni on toiminut hienosti), tai sitten korpulla. Eli tarvitset sekä vanhan korppu aseman että tyhjän korpun, sitten vain ohjeistusta vaikkapa youtubesta tuolle että miten tehdään. USB tikullakin tuon voi saada hoidettua, mutta en ainakaan itse ole kokeillut, ja voi joutua säätämään enempi.

Eli pointtini nyt on se, että mikäli saat tuon prossun noinkin edullisesti (80€) niin kannattaa se joka tapauksessa ostaa. Ellei emolevysi sitä kuitenkaan tue, saat edullisesti emolevyn joka tuota tukee varmasti (samoin noita DDR2 muistejasi), esimerkiksi tämä. Sitten vain tuo ECS myyntiin, siitäkin luulisi sen ainakin 30€ irtoavan.Mutta noin toimisin ainakin itse. Yksi vaihto ehto toki on, että ostat minulta tuon 720BE:n pois jaloista (se toimii emollasi!), itse olen ostamassa seuraavaksi 1055T:n taikka 1090T:n riippuen paristakin eri asiasta.

Niin, ja vielä uskoisin tuon Fortronin jaksavan kyllä tuota 955BE:tä, toki asiaan vaikuttaa fortterin ikä ja jotkin muutkin seikat.
    Hinnasta voidaan neuvotella, mutta enpä tuosta kovin kauheasti ole kuitenkaan pyytämässä. Tuota ollaan sitten kellotettu mutta hienosti toimii!

Viimeksi muokattu: 22.01.2011
  2.  
  3. HeatONOFF

HeatONOFF Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    _kooma_, joo vähän sitä itekkin mietin että kun se niin halvalla irtoaa niin kannattaahan se ostaa. Ja tulin itse tosiaan eilen kans siihen tulokseen että toi ECS meni myyntiin, ja sain vielä kaupaksikin. 40€ siitä tuli, ja todennäkösesti ostan Asuksen M4A77TD Pron... Kun en mitään kummempaa tartte, ja tuntus olevan mitä ny vähän kyselin ja netistä yritin kyylätä ni ihan tarpeeks näppärä emo tolle prossulle. Ei tosiaan mene kellotukseen, vaan jää vakiokelloille. Ja kun noi DDR3 muistit ei maksa paljoa, neljän kympin paikkeilla 4GB paketti niin samalla nyt sitten ostaa emon missä on DDR3 tuki ja unohtaa nuo DDR2 kammat mitä on itsellä. Paskoja ja hitaita tikkuja ne olikin =D Mutta tällä nyt varmaankin mennään, ja ainut mitä nyt enää mietin niin toi poweri. En oo koskaan oikein virtalähteisiin perehtynyt, niin mitenkäs tuo Fortron... 400W ilmeisesti riittää, jos on laadukas poweri, ja minä kun en tiedä minkälaatuinen tuo omani on. Se on joskus maalattu kotelon modauksen yhteydessä niin ei ole tarraakaan kiinni enää kyljessä. Mutta senverran tiedän että siinä on "vakiona" 6pin PCi-e liitin kyllä, ja nykyinen kokoonpano on kyllä toiminu virheittä, vaikkei tämä juuri mitään tehoja tarttekkaan =D Mutta kirjotan nyt kuitenkin :

AMD Athlon 64 X2 5000
    3,5GB DDR2 800
    ECS GF8200A
    Nvidia 8600GS
    2 x 500GB Western Digital Caviar SE

Jaa tämä sivu