kyllä ne kääntää pitää että lukittuu kiinni varmemmin. Siinä on sellanen tappi siinä pinnin sisällä joka kääntyy ja hiukan levittää sitä pinnin päätä jolloin jäähy ei pääse irtoamaan emosta.
Niiden tappien päässä on nuoli eli kyllä niitä pitää kääntää mutta itse kun painoin naksahdukseen asti ja käänsin sitten kiristyksen niin lopulta aina jokin kulma löystyi aivain kuin se tappi ei olisi jaksanut pitää sitä siellä kiinni! Tosin en tehnyt kiristystä niin että vastakkaiset tapit ensin ja sitten toiset vastakkaiset ... Noh kohta pitää ruveta taas kiristämään
Parastapa ainakin omasta mielestäni on se että kun rupeaa niitä tappeja kääntämään, niin silloin painaa samaan aikaan vastakkaista puolta alaspäin peukalolla ettei ne pompsahda ylös.
hehe... ne nuolet siihen kääntösuuntaan on tarkoitettu coolerin irroittamiseen. Kiinnityksessä pitää olla semmoinen yksi kapea viiva ulospäin (katso manuaalista tarkempaa kuvaa varten), kuten manuaalissa neuvotaan. Ja sitten/jos irroitat coolerin käännät nuolen suuntaan neljännes kierroksen ja lukko aukeaa. Ne tuulettimen kiinnikeet itselläni naksati 2 kertaa per kulma, kiinnittäessä.
Lämpötilat Emolevy 28 °C (82 °F) Suoritin 37 °C (99 °F) Näytönohjain 35 °C (95 °F) Näytönohjaimen olosuhteet 31 °C (88 °F) Maxtor 7Y250P0 19 °C (66 °F) SAMSUNG SP1203N 16 °C (61 °F) Just pelattu noin 2 tuntia BF2 joten rasitusta on onllu koneella + 6 päivä uptime
heh toi on kyllä aika huippu, melkein kuin jääkaappi. Itellä: Emolevy ------------- 34 °C Suoritin ------------- 47 °C 1. suoritin / 1. ydin 45 °C 1. suoritin / 2. ydin 42 °C Näytönohjain ---------- 34 °C GPU Diode ------------- 47 °C Näytönohjaimen muisti - 39 °C Maxtor 7Y250M0 -- 40 °C Seagate ST3200822AS 30 °C Huoneen lämpötila 24 °C ------Everestillä mitattu------- ja tämä kaikki normaali netti/windows käytössä, tosin pelikäytössä ei nouse lämmöt tosta juuri kuin näyttiksessä ja prossussa.
Mulla noi oli mitattu everestin ultimate editionilla. Mulla on kotelona tollanen ihan erittäin perus mitenkään tuunaamaton valko/musta kotelo, tähä ei vissii(?) linkkii saa mainostukse takia heittää ni en sit heitä mut ihan perus kotelo on. ja mulla ei oo ny yhtää kotelotuuletinta kiinni, pitäs laittaa kyl yks kii ku jaksas vaa Huom. Vaatis koneen buutin Mulla vasen sivu auki jos sit tuulettamassa se tornituuletin. Oon ton tornituulettime kans saanu kovoille oman ennätykse 14 astetta.
Eikö teillä kotona toimi patterit vai miten voi olla noin alhaiset lämmöt? Siis kun itellä on huoneenlämpökin 24°C Joten ei pelkoa että mitään laitteita saisi juuri sen alle. Ja itellä tosiaan Antec TX1050B koppa, jossa kaksi sisään puhaltavaa 8cm tuuletinta ja takana yksi 12cm ulos, plus virtalähteen ulospuhaltava 12cm tuuletin, eli tuulitunneli on kyllä semmoinen että tupee meinaa päästä irrota. Eli siis novelli lyhyesti, mistä pakastimesta sitä ilmaa sinne koneeseen oikeen puhallat?
Kyllähä meil patterit pelaa ja hyvi pelaaki =DD Mulla kone omassa huoneessa ja ainot tän hetkiset tuulettimet konees tainee olla toi torni, prossu, näyttikse ja poweri tuulettimet =DD Ja huoneen lämmöt normaalit, ei oo mittaria huonees täl hetkel ja ite en oo ees koton täl hetkel joten en voi ees viedä sinne ny mittaria mut lämmintä siel kuiteki on, ei mikään pakastin, tosin joskus suunnittelin vetäväni ullakolt putket koneesee mut sit ois tullu kompressio ongelma etc mikälie olika et alkaa tulee kosteutta ni ei sit tullu laitettuu =DD
Mulla prossun lämpötila pysyy vakaasti 27C ja kellottaessa 29C , north bridge 47C. Prossun coolerina Zalman 9500.