1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

dvi -> hdmi adapteri nVidia:n näyttökorttiin

Viestiketju Ostetaan -osiossa. Ketjun avasi phuuhtan 29.08.2015.

  1. phuuhtan

    phuuhtan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Viimeksi muokattu: 29.08.2015
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
  4. phuuhtan

    phuuhtan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitti, IlmoPJ vastauksestasi :)

    Ikävä kyllä toinen noista linkittämistäsi oli Ati Radeonin valmistamiin näytönohjaimiin sopiva. Toinen lienee ihan normiadapteri.

    Mutta tarvitsisin juuri nVidian korttiin sopivan, koska idea on ottaa äänet ulos DVI-lähdöstä myös. Tiedän, että kuulostaa kummalta, mutta tuolla nVidia-yhteensopivalla adapterilla onnistuu.

    Tässä linkki tuotteeseen (koodi CAA-DMD>HFDN), pitänee lisätä alkuperäiseen ilmoitukseen tarkennukseksi myös:

    http://www.club-3d.com/index.php/products/reader.en/product/nvidia-dvi-to-hdmi-adapter.html?page=3
     
  5. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Mikä näyttis kyseessä"
     
  6. phuuhtan

    phuuhtan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Huh, onko nää adapterit ihan mallikohtaisia? Olen siinä uskossa, että kunhan on nVidian näyttiksen mukana tullut, niin toimii.

    nVidia GeForce GTX560 on mulla näyttiksen malli.
     
  7. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
  8. phuuhtan

    phuuhtan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    On siinä mini-hdmi, mutta en kyennyt löytämään sitä kautta nVidia virtual audio device äänilaitetta, vaikka laitehallinta väittää näyttiksessä sellaisen olevan. Löysin vain nVidia high definition audion ja stereoäänen.

    Etsin surround-ääniä kotiteatteria varten ja mietin, että löytyisikö niitä DVI-ulostulon kautta tuolla adapterilla. Voi olla, ettei löydy, muttei toi nyt kauheesti maksaisi yrittää, jos joku kaivaisi mulle kaapista tuollaisen adapterin. Kun niitä kai korttien mukana on aika paljon maailmalle lähtenyt.
     
  9. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Netin mukaan kun kytkee hdmipiuhan surround-vahvistimeen niin homman pitäis toimia. Mihin oot sitä koittanu kytkeä?

    Onko emossa optista ulostuloa? Sillä saa näppärästi äänet liikkumaan.
     
  10. phuuhtan

    phuuhtan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Emon kautta oon optisella toslink-piuhalla saanut surroud-äänet kotiteatteriin. Ongelmana on, että kotiteatteri on vanhempaa mallia, missä ei ole hdmi-tuloa, vain toslink.

    Hankin HDMI-audio extractorin ja otin mini-hdmi:stä äänet hdmi-kaapelista optiseen toslink-kaapeliin tällä muuntimella ja sitten kotiteatteriin. Vain stereota pukkasi, vaikka kuinka säätelin asetuksia :(

    Ja muutenkin live-dolby surround-äänet vaatisivat peleissä aika laadukkaan äänikortin, joka kai näyttiksissä pitäisi olla. Noita ominaisuuksia nyt etsin, leffan katselu kotiteatteriäänillä sujuu jo emon äänikortin kautta hyvin.
     
  11. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Voi olla että se audio extractor ei osaa edelleen lähettää surround-ääntä tai sitten kotiteatteri ei "tunnista" jostain syystä signaalia.

    Ite tapellu adapterien kanssa niin paljon että nykyään koitan käyttää niitä mahollisimman vähän. Jos saat emolta surround-äänet kotiteatteriin niin henk.koht oisin tyytyväinen.

    Mihis muuten sillä adapterilla aattelit sen hdmi-piuhan vetää jos kotiteatterissa ei oo hdmi-inputtia?
     
  12. phuuhtan

    phuuhtan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Saman extractorin kautta toslinkillä kotiteatteriin :)
     
  13. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Miksei vaan suoraan emosta k.teatteriin jos kerran toimii?
     
  14. phuuhtan

    phuuhtan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    No just ton live dolby surroudin takia, mutta myönnän, etten ehkä onnistu...
     
  15. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Sitä just mietinki että teekkö turhaan työtä. Perus-äänikortit ei oo hinnan kiroissa. 20-30€. Se ois taatusti toimiva ratkasu
     
  16. phuuhtan

    phuuhtan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Live dolby surroudia tukevasta saa ilmeisesti maksaa tuplat. Kun mun mielestä mun näyttiksen äänten pitäisi tukea liveä. Siksi en oo lähtenyt äänikorttiostoksille.
     
  17. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Musta ei taida enempää apua olla tässä asiassa mut toivotan onnea. Eikö ois mukavaa jos laitteet vaan toimis aina niinku niitten pitäis, ilman värkkäämistä :D
     
  18. phuuhtan

    phuuhtan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitos, Rick :)

    Sepä vasta olisi mukavaa, jos laitteet juttelisivat keskenään ongelmitta!
     
  19. phuuhtan

    phuuhtan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Adapteria voi toki edelleenkin mulle tarjota, koska toisella foorumilla sain paljon vahvistusta, että DVI:stäkin porukka on ääniä ottanut.

    Mutta itse kotiteatterin suhteen alkaa ongelma selvitä mini-hdmi-lähdönkin kautta. Jostain syystä hdmi-tulon omaavan näytön kautta vedettynä kotiteatteri tunnistaa 5.1-äänet. Siis lainanäytössä on hdmi-tulo ja toslink (optinen) lähtö kotiteatterille. Ajattelin, että mun hdmi -> toslink extraktori olisi toiminut samoin kuin nyt tuo näyttö, mutta ei kun ei :( Kai extraktori sitten jotenkin sotkee 5.1-äänen pakkauksen kotiteatterille tunnistamattomaksi. Mene ja tiedä noista sitten, mutta Rick oli oikeassa, että muussa vika piili kuin mini-hdmi-lähdössä.

    Mutta nyt siis näytönohjaimen oman nvidia high definition audion kautta on mini-hdmi-lähdöstä saatu 5.1-äänet kotiteatterissa kuulumaan. Kun mulle on tämän asian tiimoilta väitetty jopa, ettei näyttiksissä omia äänikortteja olekaan! Aika vähän ihmiset näistä ääniasioista tietävät.

    Uskoisin saavuttavani DVI-lähdöstä hakemallani adapterilla saman tuloksen, kunhan kierrätän näytön kautta sekin vedon.
     
  20. phuuhtan

    phuuhtan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Itse asiassa tuo lainanäyttö oli tv, mikä saattoi vaikuttaa suotuisaan lopputulokseen.
     

Jaa tämä sivu