1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVDSanta -ohjelma: kuinka pystyn polttamaan useita videotiedostoja omien tekstien kanssa?

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Verdugo 11.01.2007.

  1. Verdugo

    Verdugo Guest

    Eli siis, latasin ja asensin ohjelman nimeltä DVDSanta, jotta pystyn polttamaan tekstit videotiedoston kanssa, mutta minulla tuli semmoinen kysymys, että miten pystyn laittamaan jokaiseen videopätkään omat tekstit, jos poltan samalle DVD:lle monta videopätkää ja haluan niille jokaiselle omat tekstitykset? Yhdelle videolle kyllä onnistuin polttamaan tekstit onnistuneesti, mutta ajattelin säästää levyjä ja tallentaa pari kolme videopätkää samalle levylle tekstien kanssa, mutta en tiedä että miten pystyn jakamaan jokaiselle pätkälle omat tekstit samalle levykkeelle.

    Toivottavasti tajusitte... Kertokaa, jos tiedätte, että miten saan jaettua ne tekstitykset tuolla tavalla.
     
  2.  
  3. Verdugo

    Verdugo Guest

    Ei ne tekstit näköjään palaneetkaan tuohon levylle, jonne niiden oli tarkoitus mennä, siinä levyllä on vain pelkkä videotiedosto muotoa BSplayer file.

    Siis mikä tässä nyt mättää? Kertokaa te viisaammat, että miten ne tekstit pitää siihen lisätä, missä muodossa ja millä nimellä, minkä nimiseksi videotiedosto pitää muokata ja minkä päätteisiä tekstitysten pitäisi olla, jotta ne toimisivat kunnolla.

    Teen näin:

    1. Käynnistän DVDSanta -ohjelman.
    2. Painan Video Files to DVD.
    3. Painan Lisää tiedosto.
    4. Valitsen videopätkän, jonka haluan polttaa.
    5. Painan Add subtitles ja lisään siihen oikeat tekstit.
    6. Painan Luo DVD-levy.
    7. Odotan, että ohjelma on polttanut videopätkän ja siihen kuuluvat tekstitykset DVD-R-levykkeelle.
    8. Testaan levykettä PS2-konsolissa ja kappas, tekstitykset eivät tulleet mukaan ollenkaan.

    Lisäksi haluaisin polttaa samalle levykkeelle monta videotiedostoa, ja jokaiselle videotiedostolle haluaisin lisätä omat tekstitykset, jotka minun täytyy jotenkin jakaa, jotta ne näkyvät kuten esimerkiksi PC:llä leffan kanssa, jossa subit ovat samassa kansiossa leffan kanssa, mutta näin tämä täytyy olla myös DVD:llä.

    Monissa DVD-boxeissa, joissa on monta DVD:tä ja jokaisessa DVD:ssä on monta jaksoa, on jokaisessa jaksossa omat tekstitykset. Haluaisin siis polttaa samalle levylle monta "jaksoa", joilla on kaikilla omat tekstitykset. Onnistuuko tämä jotenkin?

    PS: Jos jossakin on suomenkielinen DVDSanta -opas, niin lukaisin sen lävitse mielelläni.
     
  4. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  5. Verdugo

    Verdugo Guest

    Joo kokeilin, mutta levyllä ei ollut tekstejä (siis L3-napista PS2:n normaalilla ohjaimella).

    Siis mitä sinä nyt tarkoitat kiinto- ja irtoteksteillä? Miten ne tekstit siis pitää lisätä ja jakaa, jotta saan ne näkymään oikein (kaikki on oikein ajastettu). Pitääkö niistä tekstityksistä tehdä yksi tiedosto, nimittäin minulla on noin neljä tiedostoa aina yhden "jakson" teksteissä. En tiedä, voiko niitä laittaa yhteen tiedostoon. Vai tarkoitatko, että minun tulisi saada ne jotenkin siihen BSPlayer fileen kiinni, jotta ne tekstit oltaisiin ns. kiinnitetty siihen fileen?
     
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Mitä tekstitys tiedostoja siellä kansiossa on sen videon kanssa (mitä tiedostotyyppiä)?
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2007
  7. Verdugo

    Verdugo Guest

    SUB-tiedostoja ja videotiedosto on muotoa BSplayer file. Koneella tekstit toimivat hyvin, mutta ne eivät tule mukaan poltettaessa.

    PS: Eikö muka kukaan osaa auttaa täällä?
     
  8. Verdugo

    Verdugo Guest

    Tämmöisen viestin pistin eilen Nefernettiin, mutta en ole saanut siihen vielä minäänlaista vastausta:

    "Haluan polttaa useita jaksoja samalle levykkeelle tekstien kanssa:

    Kuinka tämä siis tapahtuu, kun niihin kaikkiin "jaksoihin" halutaan lisätä omat tekstit, eikä siinä ole mitään tekstien erottelu -vaihtoehtoa? Kyselin tätä samaa Afterdawnista, mutta en saanut vastausta (ainakaan vielä).

    Videopätkä on BSPlayer file ja tekstit ovat SUB-tiedostoja. Samalla videopätkällä on monta tiedostoa tekstejä, joten siis pitääkö minun jakaa ne jotenkin yhteen tiedostoon vai pitääkö minun jotenkin yhdistää ne siihen BSPlayer fileen?

    Kertokaa te viisaammat, kun minulla ei ole oikein homma hanskassa tämän ohjelman kanssa. Tai antakaa joku parempi ohjelma, jolla saan jaettua noita tekstejä.

    BTW: Voiko niitä "jaksoja" polttaa siten, että ne poltetaan jokainen ns. omaan kansioon, joissa on jokaisessa kansiossa omat tekstit sille jaksolle, joka siinä kansiossa on? Tuo olisi ainakin varma tapa saada jokaiselle pätkälle omat tekstitykset.

    EDIT: otsikko lyhyempään muotoon
    "
     
  9. Verdugo

    Verdugo Guest

    Vastauksia, kiitos!
     
  10. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    Verdugo, lue keskustelualueen säännöt! esimerkiksi EI näitä ns. "bump" viestejä, sekä edittiä tulisi käyttää eikä kirjoittaa uusia viestejä putkeen.. tämä on yleinen foorumi joten odota ihan rauhassa vastauksia, ketään ei täällä pakoteta vastaamaan sinun ongelmaasi, joten et voi tehdä muuta kuin odottaa, yleensä ongelmaan saa vastauksia kun ongelman kuvaa hyvin ja jaksaa antaa lisäinfoa pyydettäessä.. vähän käytöstapoja, näin sinut toisessa ketjussakin linkittelevän omaan ongelmaan ja muuta sellaista..
     
  11. Verdugo

    Verdugo Guest

    Kysyn kysymykseni, mutta en saa siihen vastausta.

    Enkö ole muka selittänyt ongemaani hyvin? Luulen, että täällä kukaan ei osaa auttaa minua. Olen nyt monta päivää odottanut vastausta enkä ole sitä, ihme kyllä, vieläkään saanut.
     
  12. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    säännöt ovat säännöt, suljin juuri kaksi sinun tekemääsi ketjua ja avoimia täällä nyt ovat tämä ja http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/451797 tuo, nämäkin voisi toisaalta pitää yhdessä ketjussa! ja joskus ongelmiin ei niin nopeasti vastauksia tule, jokatapauksessa tämä on viimeinen huomautus jonka annan sääntöjen rikkomisesta, vaikka olisi miten kiire niin säännöt ovat säännöt ja annan jo kohta lomaa tälläisestä monen topikin tekemisestä samasta aiheesta..
     
  13. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Elikkä ensinnä BSPlayer file ei ole validi tiedostoformaatti (eli AVI, MPEG ja ovat, helpottaa siis auttajien elämää).
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_jump.cfm/450708/2723306
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_jump.cfm/450708/2724045
    noissa apua miten se selviää.

    Tekstejä kannattaa myös kokeilla muuttaa .srt muotoon ja kokeilla uudestaan sitten niiden kera sitä muuntamista. Muunnos onnistuu esim. Subtitle Workshop ohjelmalla avaamalla tekstityksen ja tallentamalla sen subrip formaatissa.
     

Jaa tämä sivu