1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVDROM aseman aluekoodin vaihto?

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi W.A.R. 06.02.2013.

  1. W.A.R.

    W.A.R. Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitenkähän en voi vaihtaa aluekoodiani DVDROM asemassani?
    Toinen asema on alueella 1 ja näyttää vain EI KOPSUSUOJATUT(ei ole softasta kiinni->testattu MPC-HC.llä ja VLC.llä) ja toinen on alueella 2 ja näyttää suojattu tai ei suojattu niin ihan natisematta.
    Tällainen kitinä tulee.
    (Mikä tuo tietoväline oikein on?)
    http://www.huutokuva.net/kuva/Tfhu.jpg
     
  2.  
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
  4. W.A.R.

    W.A.R. Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Firmware oli kokeiltu jo ajat sitten eikä mitn hyötyä.
    "tee siihen RPC2 Auto Reset patch MCSE:llä ja aja asemaan"
    Ohjeet oli aika selvät, mutta kun mä oon niin käsi näitten masiinoitten kanssa niin tartten kyllä jonkun kaverini jeesiä, jolla on knowhow näihin.
    Mutta toisaalta:tarttenko enää mitn kun aluekoodi ratkesi, *tavallaan*!
    Testailin asemani ja ihme on tapahtunut:MOLEMMAT ASEMAT NÄYTTÄÄ NYT KAIKKI MAHDOLLISET DVD-LÄTYT ja vieläpä molemilla softilla eli MPCHC ja VLC.
    Missäkö oli ratkaisu?
    Mulla oli aiemmin DVDREGIONFREE.
    Sen vika oli etten voinut kattoa CD-LEVYILLÄ OLEVIA VIDEOITA.
    Heitin mäkeen koko hässäkän ja laitoin paremman eli ANYDVD, jonka "pätsäsin" ja jo rupes näkyy CD-levyjen videot, kun otin täpän pois:pOISTA DIGITAALINEN SUOJAUS lootasta(tuo ei tehonnut DVDREGIONFREE softassa, btw...) ja DVD-videoitten suhteen antoi astetusten olla defaulttina.
    Yksi softa on ratkaissut nyt monta ongelmaa!:)
    BTW...tuli mieleen yksi ongelma=>En voi kattoa poltettuja DVD-levyjä PS3.lla.
    Käytän CLONEDVD.tä ja poltan NEROlla.
    Kaverini, jolla näkyy ilosesti poltetut PS3.lla, niin sanoi et pitäs olla vielä joku BITSTREAM tjsp softa.
    Tuohon jos saisin jeesiä niin BIG THANX.:)
     
  5. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Levyistä pitää poistaa vähintään aluekoodisuojaus ennen kuin sitä voi toistaa Playstationilla.

    Onnistuu esim. DVDFab Free DVD tai DVD Decrypter -ohjelmilla. Eli rippaat levyn jommalla kummalla softalla.
    http://www.dvdfab.com/free.htm
    http://www.dvddecrypter.org.uk/

    Lukituksien poistamisen jälkeen voit polttaa DVD:n haluamallasi polttosoftalla.
     
  6. W.A.R.

    W.A.R. Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okey.Kiitti noista linkeistä&vinkeistä!:)
    Kysyn kuiteskin et miten olisi yhdistelmä CLONEDVD+ANYDVD?
    DVDREGIONFREE kyllä poisti suojaukset, mutta ei näyttänyt PS3.lla DVD.tä ja oli muuteskin näemmä vain mielen harmi!:X
    ANYDVD kun näkyy olevan ihan ässä softa, niin muuttuskohan tilanne?
    Hmmm..pitäskö kokeilla johkin DVD-RW lättyyn, niin ei harmita jos menee lätty pilalle!:p
     
  7. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Itse rippasin leffat ja pistin ne USB-kiintolevylle tai -tikulle kun aikoinaan PS3:lla leffoja katselin. multiAVCHD tai tsMuxerilla onnistuu jos oikein muistan. Ei tarvitse tuhlata levyjä ja PS3:n lukupää säästyy levyjen lukemisen vaikeudelta.
     
  8. W.A.R.

    W.A.R. Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toikin ois yks vaihtoehto.
    Eilen tein kokeen eli CLONEDVD&ANYDVD ja NEROlla poltto, niin eipä muuttunut miksikään PS3.en suhteen.
    Erään liikkeenpitäjä sanoi et mun pitää lopussa KÄSITELLÄ DVD!
    Kysyi et näkyykö se esim. tietsikalla, DVD-soittimella?Sanoin että joo ja DVD-soittimeni pykii niin siksi haluaisin PS3.lla kattoa.
    Hän sanoi että jos noissa muissa näkyy niin:ET OLE KÄSITELLYT DVD-LEVYÄ ELI SIINÄ SE VIKA ON!
    Jos oikein muistan niin hän sanoi että PS3 ei tykkää oikein just DVD+ lätyistä, mutta DVD- lättyjä se vetää kuin näkkäriä.Onkohan näin?
    NEROhan kysyy joskus jotain että:LEVY ON MULTISESSIO-HALUATKO JATKAA?EI VÄTTÄMÄTTÄ TOIMI KAIKISSA ASEMISSA, XP.ssä jne...
    Mä painan aina sitä POLTA MULTISESSIO KUITENKIN, kun se on siinä ns. KOROSTETTUNA eli tavallaan suositeltuna tai kuin sen sanosi?
    Pitäskö käyttää sitä ÄLÄ KÄYTÄ MULTISESSIOTA vai miten hitossa se meni oikein?(ja olikohan vielä joku kolmaskin vaihtoehto...?)
    Pitäsköhän mun kuiteskin ladata jompikumpi noista softista, joihin linkin laitoit, kun kerta nykyiset ei toimi niinkuin pitäisi!

    Toikin ois yks vaihtoehto.
    Eilen tein kokeen eli CLONEDVD&ANYDVD ja NEROlla poltto, niin eipä muuttunut miksikään PS3.en suhteen.
    Erään liikkeenpitäjä sanoi et mun pitää lopussa KÄSITELLÄ DVD!
    Kysyi et näkyykö se esim. tietsikalla, DVD-soittimella?Sanoin että joo ja DVD-soittimeni pykii niin siksi haluaisin PS3.lla kattoa.
    Hän sanoi että jos noissa muissa näkyy niin:ET OLE KÄSITELLYT DVD-LEVYÄ ELI SIINÄ SE VIKA ON!
    Jos oikein muistan niin hän sanoi että PS3 ei tykkää oikein just DVD+ lätyistä, mutta DVD- lättyjä se vetää kuin näkkäriä.Onkohan näin?
    NEROhan kysyy joskus jotain että:LEVY ON MULTISESSIO-HALUATKO JATKAA?EI VÄTTÄMÄTTÄ TOIMI KAIKISSA ASEMISSA, XP.ssä jne...
    Mä painan aina sitä POLTA MULTISESSIO KUITENKIN, kun se on siinä ns. KOROSTETTUNA eli tavallaan suositeltuna tai kuin sen sanosi?
    Pitäskö käyttää sitä ÄLÄ KÄYTÄ MULTISESSIOTA vai miten hitossa se meni oikein?(ja olikohan vielä joku kolmaskin vaihtoehto...?)
    Pitäsköhän mun kuiteskin ladata jompikumpi noista softista, joihin linkin laitoit, kun kerta nykyiset ei toimi niinkuin pitäisi!
    OHO...kuis tää tuli kahteen kertaan?!
     
    Viimeksi muokattu: 08.02.2013
  9. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Suosittelen polttamaan levyn ImgBurn -ohjelmalla jos se Nero jotain multisessiota yrittää väkisin vääntää levylle.
     
  10. W.A.R.

    W.A.R. Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä latasin ton DVDDECRYPTER softan.
    Asetukset yms vissiin saa olla kuin ne on?
    Miten tolla voi katsoa turhat pois(mainokset, trailerit yms...), kuten CLONEDVD näyttää ne?
     

Jaa tämä sivu