1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

dvd2one laatu

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi pote79 11.09.2003.

  1. LukeWader

    LukeWader Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2002
    Viestejä:
    477
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    toi on ihan totta mitä "toukkaman" sanoo,itse en ole vääntänyt ,kun piirrettyjä,mutta mun 32" widessä ei silmä erota mitään vihreitä,tietysti kun yö kohtauksessa painaa paussin päälle ja lähtee suurennuslasilla etsimään "pikseleitä" niin löytyyhän niitä.mutta normaalisti leffaa katsottaessa eipä paljon hävii orggikselle.
     
  2.  
  3. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    edellisten kanssa samaa mieltä, hankala sitä on aidosta erottaa, katottu ollaan kaverin kanssa 24" töllöstä.
     
  4. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Erimieltä edellisten kanssa, piirretyissä leffoissa pakkauksen laadulla ei ole niin suurta merkitystä sillä kuvassa on laajoja yksivärisiä alueita, tällöin eroa ei huomaa huonon ja hyvän pakkauksen välillä, mutta jos kopioi normaaleja elokuvia missä kuvassa on paljon erillaisia muotoja ja värejä niin pakkaus algoritmin laadukkuus tulee ilmi. Ja todellakin tavalliselle sukankuluttajalle DVD2ONE laatu on OK, mutta elokuvia harrastelevalle ainoa oikea on CCE.
     
  5. LukeWader

    LukeWader Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2002
    Viestejä:
    477
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sorry mut oli ihan pakko vääntää yks juttu vielä...
    jos tota hakee niin eiköhän se olisi se "leffa" teatteri se oikea paikka ??? Eikä tarvitse olla huolissaan pikselöitymisestä tai onko ne äänet ac3 vai ogg vorbis....
     
  6. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Alle 5.5 gigaa olevat leffat (pelkkä leffa osuus + 1 ääniraita + suomitekstit) voi huoletta pakata DVD2onella. Silloin ei pahemmin laatu kärsi, mutta siitä suuremmat leffat kyllä kannattaa pakata jollain muulla... Toki monelle riittää se huonompikin kuvanlaatu... Itse ainakin haluan että DVD näyttää myös DVD:ltä...
     
  7. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuntuu vaan että DVD2ONE:lla paljon pakanneet haluavat uskotella itselleen että se olisi paras vaihtoehto...
     
  8. toukkaman

    toukkaman Guest

    Eiköhän se paras kuvanlaatu saada esim. dvd-fabilla, mutta menee 2 kiekkoa.

    Yhdelle kiekolle saa varmasti parhaan kuvanlaadun CCE:llä laittamalla moninkertaisen passin. Yhdenkertaisella pass:illakin tulee jo hyvä laatu, mutta 5 toki parempi. Aikaakaan ei mene kuin 24h.

    Autollakin voi ajaa Utsjoelta Helsinkiin 20 km/h, että pääsee varmasti ja turvallisesti perille. Itse ajaisin toki reilua satasta, ja olisin jo kaljalla Kaivohuoneella, kun toinen kaveri olisi vasta Oulussa.

    Vähän sasma homma kuin CCE vs. DVD2ONE. Normaali kaveri ei todella televisiossa huomaa kuvassa eroa. On varmasti parempi jälki 12 tunnin työllä, kuin 15 min. Mutta jos ei käytännössä huomaa eroa, niin onkohan siinä mitään järkeä?

    Toisen Kaverin leffa on vieläkin kooderissa kesken, kun toisen leffan on katsonut jo koko suku.
     
  9. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuten aikaisemmin jo todettiin, jos ei eroa huomaa niin ehkä olisi asiaa silmälääkärille, ja todellakin 4pass menetelmällä menee noin 8 tuntia koneen tehoista riippuen, ja kyllä minä mieluummin lennän 8 tuntia canarialle kaljalle kuin menen 20min kaivolle... =)
     
  10. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Jos haluaa nopeasti hyvää jälkeä niin voi tehdä CCE:llä Bach OPV metodilla. Ei ehkä helpoin tapa mutta tekee samaa jälkeä kuin 4 tai 5-pass multipass vbr. Itsellä menee 2:n tunnin leffan kääntämiseen 1 tunti. Ei paha aika siihen laatuun verrattuna... Tuo OPV metodi ei oikein sovellu aloittelijoille...
     
  11. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo täytyy itsekkin kokeilla tota metodia sillä kyllä minä lennän mielluummin tunnissa canarialle kaljalle kuin salosta kaivohuoneelle... =)
     
  12. crashi

    crashi Regular member

    Liittynyt:
    08.06.2003
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos haluaa sitä parasta mahdollista saatavilla olevaa laatua, niin ostaa sen leffan.
     
  13. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse en pidä alkuperäisistä leffoista kun niissä on kaikenlaista alkumainosta ja sälää, kopioin vaan pelkän leffan ja avot...
     
  14. repotimo

    repotimo Member

    Liittynyt:
    18.04.2002
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Adder_78, DVD2DVDR+CCE yhdistelmällä saa tosiaan hyvälaatuisen filun jne. Mutta DVD2DVDR menetelmää käyttäen "menettää"(?) menun.

    Itse kuulun niihin ihmisiin joka mielellään pitäisi DVD:llään lisä-härpäkkeet mukana (siis menu + mahd traileri). Ja muistan että josain topicissa sanoit että menun mukana pitäminen onnistuu CCE:täkin tms(?) käyttäen , mutta se vaatii enemmän kikkailuja.

    Haluisitko raottaa guruutesi ovia ja kertoa miten sen menun saa pidettyä DVD2DVDR+CCE menetelmällä.
    Jos kerta CCE on niin ylivoimainen vaihtoehto, niin sittenhän ei laadussa paljoa menu + joku traileri haittaa, eikö :)

    Tarkoituksenani ei ole aukoa päätä vaan kysyä selkeä kysymys.
     
  15. Adder_78

    Adder_78 Guest

    No itse käytän DVD2AVI+Avisynth+CCE pelkän leffaosuuden pakkaamiseen. Jos haluat säilyttää kaiken, mutta pakata leffan + extrat CCE:llä niin se kyllä onnistuu monellakin tapaa, mutta ehkä "helpoin" tapa tehdä tällä Doom9:n ohjeella:

    http://www.doom9.org/mpg/ra-guide.htm

    Ei todellakaan ole mikään maailman helpoin eikä nopein tapa... Toisaalta jos haluat käyttää pakkaamiseen tuota nopeaa OPV metodia niin silloin voisit käyttää tätä ohjetta sen menun+extrojen säilyttämiseen:

    http://www.mpegit.net/Ifoedit_opus.php

    Se on jokseenkin vanha ja vaikeaselkoinen ohje ja siinä on unohtunut päivittää muutamat linkit, mutta eiköhän se idea siitä tule kuitenkin selville :eek:)

     
  16. DantePink

    DantePink Member

    Liittynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No eihän noitten varmuuskopioiden laatu tarvitse välttämättä olla niin hyvä kuin sen alkuperäisen. Sillä yleensähän te katsotte niitä alkuperäisiä versioita, vai mitä? ;)
     
  17. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oikeastaan katson aina varmuuskopioista sillä inhoan sitä kaikkea sälää mitä niihin alkuperäisiin on siihen alkuun tungettu, ja näin alkuperäiset pysyvät uuden veroisina ;)
     
  18. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Ja ne alkuperäiset voi myydä myös pois... silti varmuuskopion saa säilyttää...
     
  19. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    ja ettei siihen alkuperäiseen tule mitään naarmuja ym. et ois mahd. hyväkuntoinen
     
  20. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ^
    |

    I dont get it...
     
  21. jeppe

    jeppe Guest

    oon n.7kk yrittäny etsiä eroa originaali dvd:n ja dvd2onella tehtyjen kopioiden välillä. filuja olen katsellut niin 32" töllöllä kuin hitachin ptjx-10 projektorillakin ja rehellisesti täytyy myöntää, että en ole nähnyt yhdenkään elokuvan eri versioiden välillä mitään eroa. nim. epätoivoinen olmi
    ps. pitäisiköhän hankkia elämä?
     

Jaa tämä sivu