1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVD ----> VCD

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ttaito 17.07.2002.

  1. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    dRD, jotain tuon kaltaista ajattelinkin ;) Eipä vaan ole ollut tarvetta tehdä noita vcd:itä.
    Mutta hyvä että tuo guide tänne saatiin, voipi vähän vähentää noita vcd kyselyjä :)
     
  2.  
  3. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    dRD, etkö teekkään DVDx guidea? :)
    Mikä on minimi video bitrate? Mitä kannattaa käyttää SVCD:ssä, kun ei ole vielä polttavaa DVD-asemaa ja ei viitsisi käyttää 2520kbps:ää.
    Olen pari testiä tehnyt. Alle 1600:an kun mennään niin kuvan laatu alkaa kyllä kärsimään aika pahasti..
     
  4. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Jake: Hajosin DVDx:ään ja DVD2SVCD:n osaan suht täysin ulkoa, niin homma oli loppujen lopuksi suhteellisen no-brainer.

    Mutta kyllä se DVDx:kin tulee, ei vaadi ihan niin hervottomia määriä HDD:tä.

    Jaja, IMHO ne DVD2SVCD:n oletusarvona olevat bitrateasetukset SVCD:lle ovat aikalailla erinomaiset, leffan kestosta riippuen ABR on siinä 1900-2100 hujakoilla videolle (yhdellä audiotrackilla). Olen nyt viimeisen viikon ajan vääntänyt CVD:tä (ei siis VCD:tä eikä SVCD:tä, vaan CVD:tä) DVD2SVCD:llä tarkoituksena tehdä CD- ja DVD-yhteensopivia klippejä.
     
  5. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Mä olen testaillut tuolla DVDx&TMPGEnc yhdistelmällä SVCD:tä ja siihen kysyin tuota bitratea. On tullut nyt testattua monia lyhyitä .vob pätkiä ja kyllä se siltä vaikuttaa, että alle 2000:n ei kannata hirveästi mennä.
    Minkä takia DVD2SVCD on mielestäsi parempi kuin DVDx&TMPGEnc->SVCD?
     
  6. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Enemmän säätövaraa, audiot tehdään ulkopuolisilla hyväksi todetuilla softilla (azid, besweet, etc) ja jotain tuollaista. Mutta enemmänkin silti näitä henkimaailman juttuja anyway eli miksi joku pitää Dr. Pepperistä ja toinen ei :)
     
  7. ttaito

    ttaito Guest

    joo nyt sain onnistumaan mainiosti
    mites toi SVCD
    onnistuuko tällä samalla yhdistelmallä
    DVDx ja TmpgEnc
    pitääkö asetuksia miten hirveesti muuttaa



     
  8. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Valitset vain TMPGEnc:stä load ja valitset PAL SVCD. Sen toistoon tarviset sitten softa DVD player:in tai pelkän MPEG-2 koodekin.
    Bitratea kannattaa tiputtaa vähän ja high quality yms. jutut käyttöön. Testaile lyhyillä .vob pätkillä asetukset sopiviksi.

    Itse olen nyt testaillut DVDx&CCE SP 2.64 yhdistelmällä. Vaikuttaa todella hyvältä, saa 9-pass pakkauksen. Bitraten ei tarvitse olla lähellekään yhtä korkea kuin TMPGEnc:ssä. Vaatii vaan kone tehoa PALJON. 1.4GHz tuntuu todella vähältä :)
     
  9. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Testailen itse DVD2SVCD + CCE 2.50:lla (2.50 siksi, että muiden versioiden kanssa tarvitaan VFAPIa, joka hidastaa hommia verrattuna suoraan AVISynth-synkkaukseen).

    Ja voin sanoa, että 4-passilla pakatessa P3/500 nielee pölyä aika kivasti, pistin eilen illalla rouskuttamaan 1:26 -mittaisen leffan CVD:ksi em. tavalla (bicubic resize, 2CD CVD, audiot besweetillä, etc) niin aamulla vilkaisin ja about 28h kestäisi koko homman saaminen CD-imageksi :)
     

Jaa tämä sivu