1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVD-RW asema ei tunnista levyä ym ongelmia

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi viera808 16.10.2009.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. viera808

    viera808 Member

    Liittynyt:
    16.10.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En löytänyt ketjua jossa olisi käsitelty tätä ongelmien yhdistelmää joka minulla on.. Kyseessä HP:n kannettava, Vistalla varustettuna, tarkempia tietoja ei nyt ole antaa, kun en ole kotona.

    1. DVD-RW asema ei tunnista levyjä.
    Eli kun asemaan laittaa levyn ei tapahdu mitään. Kun aseman yrittää avata kun siinä on levy se väittää levyn olevan tyhjä. Ei väliä, onko kyseessä kaupasta ostettu vai itse poltettu. Levyissä itsessään ei ole vikaa, ne on testattu 2 muulla koneella.
    Lukupäässä vika ei ole, sillä esim VLC ja Windows media player kyllä tunnistavat levyt, jos kyseisten ohjelmien kautta valitsee DVD aseman. Valitettavasti tuo on laiha lohtu, kun elokuva tai muusiikki on kerran kuunneltu läpi, ja koneeseen asettaa uuden levyn, asema ja ohjelmat luulevat, että kyseessä on sama levy. Kone täytyy käynnistää uudelleen aina kun levyä haluaa vaihtaa :S

    2. DVD aseman ominaisuuksissa lukee CD asema
    Tiedän vuoren varmasti, että koneessa on alunperin ollut DVD-RW asema. Laitteen nimessä on edelleen "DVD", mutta ominaisuuksien puolella (kohdassa jota nyt en muista) lukee kuitenkin tosiaan tuo CD asema... Aiemmin on sanottu että johtuu rekisteristä, mutta eipä ole ollut rekisterin siivoamisesta tai muuttamisesta ollut apua. Jos aseman saa toimimaan normaalisti, ongelma palaa kun koneen käynnistää seuraavan kerran uudelleen.

    En tiedä mitä tälle voisi tehdä, koneella ikää max 2,5 vuotta eli ei pitäisi olla elinkaarensa päässä... Kertaalleen olen saanut ongelmat häviämään pariksi viikoksi poistamalla DEAMONtoolsin ja Roxion kun asiantuntia sanoi, että kyseinen yhdistelmä saattaa häiritä koneen omaa DVD asemaa ja sen toimintaa. Kumpaakaan ohjelmaa (tai vastaavia) ei ole sen jälkeen koneelle asennettu. Kone toimii muuten hyvin, eikä hidastele.
    Ajureita ei ole ilmeisesti DVD asemalle tullut vuoden 2006 jälkeen, ja niiden pitäisi olla muutenkin ajantasalla. Muusta päivityksestä en ole perillä kun kone on miehen, ei minun :D

    Onko näihin muuta ratkaisua kuin Windowsin uudelleen asennus?
     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu