1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVD-R levyjä ym... Suomeen suht. edullisesti ???

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi petrau 22.11.2002.

  1. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juup, eli tarkoituksena meillä ei suinkaan ole ryhtyä "tavarakauppiaiksi", niitä kuitenkin riittää.

    Asian pointti on siinä että, palvelu mitä tarjoamme niin sen ohessa voisi tarjota asiakkaille mahdollisuutta saada kyseisiä tuotteita meidän kauttamme. Toki tuonkin voi hoitaa jonkin alihankkijan välityksellä. Niin kuin tuossa alkuperäisessä viestissäkin annoin ilmi niin, jos jokin muu taho olisi tulevaisuudessa valmis tarjomaan noita tuotteita meille.

    Mutta tämän viestiketjun ajatus olikin että se herättäisi keskustelua :) Mutta ei täällä riitelemään mokoman asian takia kannata ryhtyä :)
     
  2.  
  3. Pehu

    Pehu Member

    Liittynyt:
    27.01.2002
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuules nyt Joonas. Kautta erilaisten postitusten, olet pyrkinyt järjestelmällisesti markkinoimaan yritystäsi paikkana, jossa myyt tuotteita edukkaasti ja monesti alle omakustannehintojen. Älä viitsi tätä edes kieltää. Omat kommenttini koskivat VAIN sitä markkinointitapaa, jota pidän aika lapsellisena. Kuka nyt ostaa niinsanotusti säälistä? Ei kukaan. Mielestäni teinipilttimäinen tapa sanoa että "hei osta meiltä kun me ei oteta noista kamoista ees voittoa" on yksinkertaisuudessaan naurettava.

    > En ole missään vaiheessa väittänyt että myyn alle omakustannehintaan DVD-R levyjä.

    Koko ajanhan sä sitä väität. Kerroit, että DVD-R levyt ovat sulle sisäänvetotuote. Ohessa vielä tekstiä kauppasi boardeilta:

    "Esimerkkinä Bulkpaq CD-R: Yksi sadan levyn tuubi maksaa meille teoston, rahdin ja verojen kanssa 52 EUR. Jos niitä nyt myymme 48.9 EUR jääkö siitä rahaa? Ei."

    Sen lisäksi vielä itsesi kertomana:

    "Ei noista CD-R/DVD-R levyistäkään mitään käteen jää mutta onpa ainakin halpoja ;)"

    "Ei oo muuten kyseisten levyjen katteessakaan valittamista... tai siis on meidän puolelta ;) Asiakkaiden puolelta ei ehkä"

    "Valitettavasti emme pysty hintaa tiputtamaa kun menee jo nyt tappiolla" (messiah piiri)

    Myyt DVD-R levyjä tappiolla tai et myy. Yritä nyt päättää kummin se on ;) Ja sama meininki koko ajan päällä. Pyrit todistelemaan, ettei katetta tule, ostakaa vaan meiltä paljon ;)

    > Sinä aloit valittamaan ja lähes väittämään valehtelusta
    >ilman mitään todellisuuspohjaa väitteillesi

    "Lähes väittämään"?? Mitä toi tarkoittaa.. miten voin lähes väittää? Väitätkö sinäkin "lähes" että myyt tappiolla useimmat tuotteesi. Vai "lähes myytkö"... äh, vaikeeta... Veikkaan että kyseessä on vain sinun ongelmasi kun et ymmärrä mistä pointista edes tässä keskustellaan. Mun pointtini on ollut arvostella sellaista markkinointitapaa, jossa kauppias rakentaa mielikuvaa asiakkailleen, jotta suurin osa kamoista myydään alle omakustannehintojen ja ettei voittoa jää. Tämä on mielestäni lapsellista ja mielestäni moraalisesti arveluttavaa. Kaupan nykyinen kohdeyleisö on kuitenkin nuorehkoa (15-20v, perustuen tän boardin ikäjakaumaan, jossa nyt pääosin mainostat omien sanojesi mukaan) ja ehkä tuossa ryhmässä tollasella markkinoinnilla voi saada jotain aikaiseksikin. Vedotaan siihen, että et olekkaan riistäjä ja pyörität koko kauppaa vain ja ainoastaan "omakustannehintaan". Äläkä nyt sano, että et ole tuollaista väittänyt. Et olekkaan, mutta sen mielikuvan välität täällä olevista keskusteluistasi ja oman kauppasi boardilla. Ja uskallan omiin kokemuksiini ja tietoihin vedoten myös nostaa esiin kysymyksen, että tuollainen markkinapuhe noilla teidän hinnoillanne on soopaa. Ja sen tueksi esitin pari laskelmaa. En ole missään vaiheesa väittänyt, että ne mun laskelmat ovat samat kuin teidän sisäänostohintanne tms. Olen aina maininnut niiden olevan esimerkkejä, tueksi ja perusteluiksi omalle puheelleni. Sinähän voisit sitten esittää omat asialliset perustelusi ja laskelmasi ja hintasi, etkä vain keuhkota kuinka joku uskaltaa kyseenalaistaa sun tarinat.

    > Omiin hintavalintoihimme on omat syynsä.
    > Oletko ikinä kuullut kuinka ruokakauppiaat myyvät esim. olutta alle
    > omakustannehinnan vetääkseen asiakkaita kauppaansa?

    Tai kahvia. Tai mitä vaan. Toki olen kuullut ja tiedät että moista tapahtuu. Mutta juurihan sinä sanoit, ettet myy DVD-R tuotteita alle omakustannushinnan ja nyt taas selostat toista? :) Sinun yrityksestäsi antama kuva on vain sellainen, että suurin osa tavaroista menee katteetta, katso ylemmät perustelut ja pohdinnat.

    Kun kerran väännetään rautalankaa niin väännetään: Minua ei häiritse se, että myytte halvalla tai alle omakustannushintojen. Omapahan on asianne. Minua huvittaa se, että kauppanne mainostus lepää hieman arveluttavan imagon järjestelmällisessä rakentamisessa, mihin viittasin jo ylempänä. Ja tähän olen sanonut oman kommenttini vieläpä esimerkkien valossa. Joten se siitä.

    Joonaksen kandee muistaa, että "all publicity is good publicity", varmaan kauppanne foorumeissa on kasvanut vipinää ja sivulatauksia tullut. Alan kohta ruinaamaan kymmenyksiä noista miinuskatteista ;)

    Pehu

    PS Petrau: ei täällä kukaan riitele, mutta Joonasta on kiva kiusata kun sillä palaa selvästi hihat :)

    Piis!
     
    Viimeksi muokattu: 28.11.2002
  4. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Sen vain sanon, että ketään pikkaisenkaan taloutta + markkinointia osaava kauppias ei myy tappiolla. Ei vaikka sanookin niin.
    Siis ajatellaanpa nyt järkevästi. Miksi ihmeessä sitten perustaa yritys, jos kuitenkin tulee tietämään se että myy tuotteita tappiolla? Ja ajautuu talousvaikeuksiin lopulta. Aivan älytöntä edes mainostaa tuolla tavalla että "nyt menee tappiolla, mutta menkööt".

    Hitto käyn itse ostamaan six-packin perjantai-illan perustavaraa tuosta lähikaupasta ja soitan kaverille: moro, et viitsisi säälistä ostaa multa tuota six-packiä tuosta kun kerran tappiolla menee?
     
  5. Pehu

    Pehu Member

    Liittynyt:
    27.01.2002
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Heh, just toi!

    Mä voisin ostaa säälistä jos myyt tosiaan alle kaupan hintojen. Sulla on varmaan toi bisse sellanen houkutustuote, jolla houkutat mut sun kotiin juomaan ilmasta kaljaa!? ;)
     
  6. pupujussi

    pupujussi Regular member

    Liittynyt:
    19.09.2001
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    persaukisten panettelua koko juttu.
     
  7. afastest

    afastest Guest

    mulle ei yhtään tärkeetä mitä levyt maksaa suomessa, sillin kun niitä aion ostaa niin tilaan kahden kaverin kanssa 300 levyä, joten postikulut per henkilö tulevat olemaan tosi pieniä. toinen asia on itse asemat. mielelläni ostaisin suomesta, koska tuotteen mentäessä rikki miten toimin jos laite on ostettu ulkomailta? ei harmaa aavistustakaan. noh, uskon että kevääseen menneessä saan suomestakin jonkun aseman alle 300 eurolla. levyt niinkuin sanoin jo voin tilata. ei se ole ongelma. ei ole kiire.
     
  8. afastest

    afastest Guest

    ja vielä lisään, että noi halpislevyt ei kyllä kiinnosta. se siitä kannattaako niitä suomeen tuoda.
     

Jaa tämä sivu