1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVD-R levyjä ym... Suomeen suht. edullisesti ???

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi petrau 22.11.2002.

  1. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Heips kaikille forumelaisille,

    Ajattelin kysäistä ( ainakin ) ensiksi teiltä kaikilta täällä forumissa aktiivisesti olevilta.?.

    Olen tässä lähiaikoina perustamassa yritystä, tuon paremman puoliskon kanssa :)

    Ja ajattelin kysäistä ensiksi teiltä hyvät ja kallisarvoiset forumin "jäsenet", että liekö olisi täällä Suomen maassa tarvetta noille huokeille Englannin tallentaville DVD levyille ?

    Sillä siellä olisi hyvä yhteistyökumppani, joka voisi huokeasti välittää tuotteitaan meille ( nimiä mainitsematta ).

    Hieman olen asiaa selvitellyt, tuonti mahdollisuuksista ( itse asiassa paljon :)), ja ainakin huokeammin voisin niitä tarjota kuin täällä nykyiset hinnat on, jos vain kysyntää olisi tarpeeksi !!!

    Joten kaikki jotka ovat EDES vähän kiinnostuneita niin viestejä vain tähän ketjuun :) Ja kannanottoja.

    Mitään varmaa en asian suhteen voi vielä luvata, mutta kaikki on mahdollista :):)

    -petrau-

    ps. täällähän on ongelmana tällä hetkellä, kyseisien tuotteiden liian vähäinen kysyntä.

    Ja tämä on vain osa liikeideaani, jos jokin muu taho olisi halukas tähän niin ei kuin menoksi :)

    Ja vielä lisäksi, että täältä tulevakin info vaikuttaa jo paljon asiaan !!!!!!!!

    EDIT:

    Saa laittaa private viestejäkin asian puitteissa :) ei pers edeltä puuhun :)
     
    Viimeksi muokattu: 22.11.2002
  2.  
  3. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Suosittelen alkamaan asemien importtauksen samalla, teet jotain Sony DRU-500A + 100 DVD-R // Pioneer A05 + 100 DVD-R -bundleja 400 euron pakettihintaan, niin pitäisi mennä sitä mukaa kuin saat täältä Suomeen roudattua ;-)
     
  4. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuokin ajatus on mielessä käynyt :) Kuitenkin kun alkaa yrittäjäksi, niin pitää olla vähän varovainen.

    Mutta asiaa on kyllä mietitty monelta kantilta.
     
  5. Tomm|

    Tomm| Member

    Liittynyt:
    17.11.2002
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä kiinnostaa kiekot sekä asemat.
     
  6. Ketola

    Ketola Turned ninja Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    1,233
    Kiitokset:
    102
    Pisteet:
    78
    Kannattaa muistaa, että maahantuojan pitää tilittää Teostolle DVD-R levystä melkoisia summia:

    "Tietokoneen avulla tallennettavista DVD-levyistä (DVD-R/RW data, DVD-RAM, DVD+RW) suoritettava maksu muodostuu kahdesta osasta: 0,13 senttiä kultakin alkavalta minuutilta laitteen keskimääräisen äänentallennuspituuden mukaan laskettuna ja 0,19 senttiä kultakin alkavalta minuutilta laitteen keskimääräisen kuvantallennuspituuden mukaan laskettuna."

    http://www.teosto.fi/teosto/webpage...257da6a9c95f3a66c22569bd0037e6c5!OpenDocument

    Kysyntää levyille varmasti on, mutta hinnan painaminen edes 2e tason alle voi osoittautua todella hankalaksi.
     
  7. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, lueskelin kyllä noita teoston sivuja.

    Tällä hetkellä täällä suomessa, taitaa halvimmillaan levyjä saada johonkin 5 euron hintaan (DVD-R). Ja Pioneerin 104:sta n. 360-380 euroa halvimmillaan bulkkina.

    Kyseessä olisi vain eräänlainen oheistuote, muun yrittämisen rinnalla :)

    Mutta tokihan kaikki asiat pitää ottaa huomioon.
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2002
  8. Tomm|

    Tomm| Member

    Liittynyt:
    17.11.2002
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jotain pitää saada nyt viritettyä, kun tuo yksin tilaaminen uk:sta on vähän niin ja näin.

    Ilmeisesti postikulut on jostain toiselta planeetalta. Pitäisi vissiin tilata kerralla joku hervoton määrä tavaraa että kannattaa.

     
  9. Ketola

    Ketola Turned ninja Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    1,233
    Kiitokset:
    102
    Pisteet:
    78
    Sellainen etu yksin tilaamisessa on, ettei teostomaksua yksityishenkilön tuomista levyistä tarvi maksaa (ainakaan teoston sivujen mukaan). Esim. sadalle levylle kulut ovat parinkymmenen punnan luokkaa, jolloin hinta jää vielä vajaaseen puoleentoista euroon per levy.
     
  10. Adder_78

    Adder_78 Guest

    levyille on varmasti kysyntää... ja asemille

    myös dvd-kannet kannattaa ottaa mukaan hinnastoon :eek:)

    postikulut UK:sta on sitä luokkaa suomeen että pistäisi varmasti harkitsemaan kannattaako ostaa tuote UK:sta vai suomesta samoin kuin toimitusajat on yleensä 2-3 viikkoa niin myös sekin puhuisi suomesta ostamisen puolesta...

    Itse olen tilaillut Bigpocketsista ja siellä toimituskulut Suomeen on 23.50 puntaa(sekä Nordean perimä 23.50 euroa, koska en omista luottokorttia ja joudun maksamaan suoraan Englantilaiseen pankkiin)! Toimitus kesti viimeksi kolme viikkoa!

    toivottavasti saat firmasi pystyyn pian :eek:)

    Zzzzzzzzzzz
     
  11. Joona5

    Joona5 Guest

    Itseäni rupesi hatuttamaan suomen tilanne CD-R/DVD-R markkinoilla viime keväänä niin paljon että päätin rakentaa oman kaupan jonka nyt sain auki marraskuun alussa.

    Toivottavasti suomeen ilmestyy muitakin halpaa mediaa myyviä liikkeitä niin herää isommatkin liikkeet.

     
  12. Pehu

    Pehu Member

    Liittynyt:
    27.01.2002
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noiden DVD-R levyjen tuominen on toki hieno asia, mutta kannattaako Suomen markkinoilla... itse en asiaan usko. Ensinnäkin noiden DVD-R levyjen hinnat tuotuina on järkitasolla jos puhutaan about kontillisesta tavaraa. Samoiten katteet ovat todella pieniä, tavaraa myyt pienissä erissä. Ja teosto pitää huolen siitä, että aina saa halvemmalla UK:sta vaikka miten olis postikulut kalliita.

    Laskuesimerkki: hyvälaatuinen (esim Ritek Gen 3 diski) DVD-R levy UK:sta massatuontina n 1,2 eur + teostomaksu 1 n eur + alv 22% = 2,70 eur. Ja siihen sitten vielä joku kate päälle. Loppuhinnaksi tulee varmaan 3-3.5 eur.

    Menee Suomessa varmasti kaupaksi, mutta kun UKsta saat samaa kamaa n 1.5 eur/diski postikuluineen. Eli hintatietoiselle kuluttajalle on järkevämpää hankkia kiekkonsa muualta.

    Noita ihan halvimpia diskejä ei kannata tuoda, koska bisnes loppuu heti kun myyt paskaa kansalle. Ihan halpis halpis kama kun ei oikeasti toimi.

    Itse olen hieman skeptinen dvd-r diskien myyntiin, olkoonkin että olisi muun liiketoiminnan ohessa. Katteet ovat pirun pienet ja volyymien tarvii olla suuret. Helpommalla teet rahaa jonkin erikoistuotteen kaupittelemisessa. Toki yksi vaihtoehto tilata Ritekiltä oman brändin DVD-R levy, en tiedä paljonko ne maksavat ja mitkä on siellä hinnat noiden osalta. Mutta voisin veikata että tilausmäärät on kohtuullisen kovia, eli fyrkkaa pitäs löytyä taskusta jos lähdet puuhaamaan tuollaisia.

    Pehu
     
    Viimeksi muokattu: 27.11.2002
  13. Joona5

    Joona5 Guest

    Eihän kannattavuudesta tässä kukaan ole puhunutkaan.. ;)
     
  14. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Pehun kirjoittama voi olla valitettavan realistista. Toisaalta, jos homma tosiaan tapahtuu muun toiminnan ohessa, mitäpä siinä voi menettääkään? Mutta pitääkö alv tosiaan maksaa teostomaksustakin?

    Suomessa laitteiden hintoja nostaa vielä hyvä kuluttajansuoja - suoranaisen rahanmenon lisäksi palautuksista aiheutuu myös paljon ylimääräistä työtä.
     
  15. ptikka

    ptikka Guest

    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.11.2002
  16. Pehu

    Pehu Member

    Liittynyt:
    27.01.2002
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itseasiassa en ole ihan satavarma maksetaanko ALVi myös teostomaksusta, mutta niin tai näin, se 22 senttiä siellä on pieni murunen. Loppuhinta menee anyways yli 3 euron - kuten noissa parissa paikassa, jossa ns halpislevyt on myynnissä, tilanne juuri onkin.

    Ja joonalle: niin, kukapa nyt kauppaa perustaa ja myy omakustannehintaan ;)

    Vaikka tuo toiminta tapahtuisikin ns oman toiminnan ohessa, itse en välttämättä jaksaisi aikaa uhrata yrityksen pyörittämisessä sellaisiin tavaroihin, jotka eivät tuota järkevästi. Aikaa kuitenkin palaa kaikkiin muodollisuuksiin ja myyntiin jne jne. Mutta toki hieno asia, jos joku näitä levyjä jaksaa raahata suomeen :)

    Pitäsköhän jaksaa kirjoittaa RITEKille ja kysyä, paljon maksais jos tekisin PEHUDVD levyjä muutamia tuhansia ja sitten myisin niitä suomessa :)

    Pehu
     
  17. Joona5

    Joona5 Guest

    Minä esimerkiksi...
    Kaupan perustaminen ja "voiton tekeminen" ei ole mikään lyhyt prosessi. Itse pyrin saamaan Polarpandan omilleen ensi kevään aikana ja sen jälkeen voi ruveta jo markinoimaan muuallakin kuin täällä ;)

     
  18. Pehu

    Pehu Member

    Liittynyt:
    27.01.2002
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Polarpandan hinta BulkPaq Gen 3 diskille on 2.9 euroa / kpl.

    Jos tilaan myyntiin Suomeen UK:sta noita, olettaen etten edes tingi paljousalennusta, niin hinta on noin 45 penceä per kpl. Oletan, että yksi tilaus on n 200 diskiä, jolloin postikulut ovat noin 30 puntaa kuriirilla. Tällöin yhden levyn hinta on 60 penceä postimaksut mukaan luettuna. Polarpanda on ALV Rek yritys suomessa, jolloin sen ei tarvitse maksaa UK alvia (17,5%) -> Diskin hinta verottomana noin 50 penceä per levy. Euroiksi muunnettuna 0,50 * 1,6 = 0,8 eur/levy. Tähän lisätään teoston kasettimaksu noin yksi euro. Ollaan 1,8 eurossa. Siihen ALV 22% suomessa. Lopputulos on n 2,2 euroa per diski.

    En ole varma, lisätäänkö ALV kasettimaksuunkin vai ei, ja onko kasettimaksu kuinka monta senttiä yli euron per DVD. Joka tapauksessa, onhan levyllä katetta. Hyvä asia, niin pitääkin olla. Mutta älä sepitä että menee omakustannehintaan :) Saitillasi olevan keskustelufoorumin lukaistessani kommentoin samaa asiaa. Siellä taisit väittää että myyt jopa tappiolla. Tosin nyt ei enää guest accessi toimi, vaan kirjoittaa saa ainoastaan rekisteröitymällä... joten vastine saa olla sitten muualla ;)

    No tästä on turha vääntää enää. Jokainen tekee tyylillään, mutta en vain tajua mikä markkinoinnin tapa on kertoa, että myyn tappiolla. Siihen kun en usko :)

    Pehu
     
    Viimeksi muokattu: 28.11.2002
  19. Joona5

    Joona5 Guest

    Kuten jo sanoin, tervetuloa tutustumaan sisäänostohintoihimme ja kuluhin. Minulla ei ole mitää syytä valehdella aiheesta. En ymmärrä miten edes yrität laskea levyjen hintoja jos et tiedä mistä niitä ostamme tai millä hinnalla. Tällä hetkellä myynnissä oleva erä on tilattu jo elokuussa milloin Bulkpaqit eivät todellakaan olleet tuon hintaisia.

    Jos sua niin paljon risoo että myymme levyjä omakustannehintaan ja jopa tappiolla niin se on harmi. Miksi siitä pitää sitten valittaa jokaisella mahdollisella boardilla?

    Ja kyllä. Mod-chippejä myymme tappiolla jotta pääsisimme niistä eroon ennen joulukuuta.

    Eihän sitä ole markkinoitu. Muuten noissa bennereissa lukisi että menee tappiolla. Kerroin vain vastauksen syyttelyihisi.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.11.2002
  20. Pehu

    Pehu Member

    Liittynyt:
    27.01.2002
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Puuh. Kuten sanoin, mua ei riso se millä hinnalla mitäkin myyt. Tai riso mikään muukaan asia. Kerroin vaan kummeksuntani ja mielipiteeni niihin väittämiin, jossa kerroit mielihyvin tekeväsi kauppaa alle omakustannehinnoin.

    >Kuten jo sanoin, tervetuloa tutustumaan sisäänostohintoihimme ja kuluhin.
    >Minulla ei ole mitää syytä valehdella aiheesta.

    Ei mun tarvii tutustua sun papereihis, ei se mitään muuta. Taita peistä foorumeilla samoilla aseilla kuin minä, faktat vaan tiskiin ;)

    >En ymmärrä miten edes yrität laskea levyjen hintoja jos et tiedä mistä niitä ostamme tai
    >millä hinnalla. Tällä hetkellä myynnissä oleva erä on tilattu jo elokuussa milloin Bulkpaqit
    >eivät todellakaan olleet tuon hintaisia.

    Kuten sanoin, tuo oli esimerkki ja mulla ei ole hajua, vaikka tilaisit noita levyjä kaikkein kalleimmasta UK paikasta ja vuosi sitten. Laskin vaan esimerkkinä tuossa yhden hinnan vastineeksi sille väittämälle, että joku myy noita alle oman sisäänostohinnan.

    Kait käsittääkseni saa esittää oman mielipiteensä, ilman että siitä sinun tarvitsee hermostua? Miksi hermostut?

    >Jos sua niin paljon risoo että myymme levyjä omakustannehintaan
    >ja jopa tappiolla niin se on harmi.

    Ei mua riso se, ei vähääkään :) Ostan omat levyni suoraan UK:sta ja olen häpi.

    >Miksi siitä pitää sitten valittaa jokaisella mahdollisella boardilla?

    Käsittääkseni en ole a) valittanut b) jokaisella boardilla. Olen kommentoinut, etten usko tarinaa, jossa kauppias kertoo että paljon tavaraa menee alle omakustannehintojen. Päin vastoin, olen maininnut useasti että hyvä jos joku tuo noita halpislevyjä maahan. En ole valittanut koskaan hinnan olevan liian halpa, vain ainoastaan kommentoinut tuota sinun markkinointistrategiaasi ;) Se, mitä sanon, on mun uskomus, kun tunnen aika lailla (hyvinkin) erilaisia ATK kauppiaita, tuollaista ei ole vielä vastaan tullut mitä sinä väität. Lisäksi, olen kommentoinut asiaa täällä boardilla, koska itse olet asian ottanut esiin ja oman kauppasi boardilla, jonne PYYSIT kommenttia jos jossakin on halvempia hintoja tai samoja tuotteita jne. Kuten sanottua, muutamat väittämät saivat minut kommentoimaan oman mielipiteeni asiasta. Ja yleensä perustelen mielipiteeni, eli tässä tapauksessa tein esimerkin omaisen laskutoimituksen. Itse olet vain tyytynyt heittelemään toteamuksia ja faktat on poissa pöydästä. Tosin, en edes oleta että yksikään täyspäinen kaupan pyörittäjä julkisesti jakelee omia sisäänostohintojaan tai kertoo kaikille, kuinka tappiolla sitä ja tätä myydään :)

    Joten nyt sitten olenkin pahis? Jee ;)

    Pehu

    PS ja koko threadihan on lähtenyt siitä, että eräs henkilö kysyi mielipiteitä moisten halpistuotteiden maahantuonnin suhteen. Kerroin oman mielipiteeni ja perustelut sille - itse olet kovasti kommentoinut väliin, kuinka kivaa on myydä tappiolla. Veikkaisin, että tämä threadin aloittaja ei tällä hetkellä mieti, miten voisi aloittaa tuotteiden tappiollisen myynnin. Tai jos asia näin on, kommentoikoon alkuperäinen kyselijä asiaa itse tänne.
     
    Viimeksi muokattu: 28.11.2002
  21. Joona5

    Joona5 Guest

    En ole missään vaiheessa väittänyt että myyn alle omakustannehintaan DVD-R levyjä.

    En ole missään vaiheessa väittänyt että myyn tappiolla. Itse mainitsin vain että on hyvä että on tulossa muitakin kauppiaita jotka tulevat myymään halpaa mediaa niin hintataso laskee koko maassa ja myös isommissa liikeissä. Tämä lisää formaatin yleistymistä ja näin ollen myös myyntiä kaikissa liikkeissä.

    Sinä aloit valittamaan ja lähes väittämään valehtelusta ilman mitään todellisuuspohjaa väitteillesi. Voit laskea mitä tahansa haluamiasi hintaesimerkkeä mutta mikään niistä ei ei pidä paikkaansa ennen kuin tiedät omat sisäänostohintamme sentilleen.

    Omiin hintavalintoihimme on omat syynsä. Oletko ikinä kuullut kuinka ruokakauppiaat myyvät esim. olutta alle omakustannehinnan vetääkseen asiakkaita kauppaansa? Lähes jokainen levyjä tilannut on ostanut samalla myös muutakin joka tekee myyntitapahtumasta kannattavan.

    Olen pahoillani jos toimitapamme häiritsevät sinua ja keskustelen asiasta mielelläni lisää esim. toimistollamme niin voin myös näyttää kaikki sisäänostohintamme ja kulumme kun et kerran sanojani usko.

    I'm off to my igloo... ;)
     

Jaa tämä sivu