1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVD-Levyn rippaus kovalevylle.

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Twist69 24.05.2009.

  1. Twist69

    Twist69 Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei

    Olen jo pidemmän aikaa etsinyt jos jonkin hakukoneen kautta opasta, joka kertoisi hyvin, selkeästi, vaihe kerrallaan, ja mieluummin kuvien kera DVD-Levyn kopiointi kovalevylle -opasta..
    Kaikki oppaat mitkä olen löytänyt, ovat olleet englanniksi, todella epäselviä, kuvattomia ja vaikeaselkoisia, tai muuten vain hankalia tällaiselle "tavikselle" :p
    Jos joku voisi tehdä, tai etsiä Step by Step-oppaan tähän tarkoitukseen (mieluusti kuvien kanssa), olisin erittäin kiitollinen :)

    -Twist
     
  2.  
  3. pxhza

    pxhza Regular member

    Liittynyt:
    18.05.2008
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. Twist69

    Twist69 Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No nyt DVD-Shrinkillä sain sen VIDEO_TS ja AUDIO_TS:n koneelle.. Latasin samalla sen AutoGK:n, ja kun siinä on se "input file", niin minkä tiedoston minä siihen sitten oikein valitsen? :S Kun siinä VIDEO_TS kansiossa on niin jumalattoman monta tiedostoa?! Kyllä alkaa mennä yli oman ymmärrykseni.
     
  5. pxhza

    pxhza Regular member

    Liittynyt:
    18.05.2008
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Luultavasti sun pitäis valita 'VTS_01_0.IFO' että saat aviksi juuri sen elokuvan siitä levyltä. Väärän tiedoston valitsemisessa tulee juurikin se huonopuoli että sitten sä saat aviksi sen dvd:n alkuvalikon tjsp.

    Mä joskus aikaa sitten tein lyhyen kuvasarjan AutoGK:n käytöstä: http://pxhza.com/muuta/kuvia/autogkopas/

    Edit: Muutin linkin osoitteen oikeaksi.
     
    Viimeksi muokattu: 30.05.2009
  6. Twist69

    Twist69 Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos paljon! Nyt taisi onnistua :) Ilmoittelen tähän jos homma sujui niinkuin pitikin ;)

    Sellaista vielä, että saisinko tallentaa nuo kuvat omalle koneelle,että muistaisin seuraavallakin kerralla miten tuo homma toimii? Levittäisi en missään tapauksessa, enkä väittäisi omatekemäkseni :)
     
  7. pxhza

    pxhza Regular member

    Liittynyt:
    18.05.2008
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tallenna ihan vapaasti, ja levitäkkin vaikka en mä välitä :) Parempi vaan että pysyy tallessa.
     
  8. Twist69

    Twist69 Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Selvä, kiitosta vain paljon! :) Mitenkäs kun tossa tuli joku "VirtualDub" -Systeemi? Painelin vain ok ok ja nyt se jotain tossa tekee? :D
     
  9. pxhza

    pxhza Regular member

    Liittynyt:
    18.05.2008
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla ei nyt just tässä oo mahdollisuutta koittaa tuota AutoGK:tä mutta muistelisin että se on sellainen "multipaketti" ohjelma eli se ei itse tee varsinaisesti muuta kuin käyttää automaattisesti monta muuta ohjelmaa.
     
  10. Twist69

    Twist69 Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aaa, selvä homma :) Tuossa vaan lukee "Dub in progress", joten kai siellä jotain tapahtuu :)
     
  11. Twist69

    Twist69 Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sori tuplapost, mutta nyt täytyy sanoa:

    KIITOS pxhza! Levy kopioitui ohjeitten mukaan oikein mallikkaasti, ja kaikki meni muutenkin hyvin :)
     
  12. Komikus

    Komikus Member

    Liittynyt:
    22.06.2004
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No nyt kun sulla on homma tuolta osin hanskassa, niin kokeilepas seuraavaksi taisteluparia DVD Decrypter ja Staxrip. Olen viimeisen parin viikon aikana muuttanut parikymmentä videopätkää DVD:ltä mkv tai mp4 -muotoon ja helposti käy. Irroitat vain DVD Decrypterillä tietynmittaisen videoraidan DVD:ltä, avaat syntyneen .vobin Staxrippiin, määrittelet bitraten tai tiedostokoon, sekä koodekki/containeriparin ja loppu syntyy itsestään. Etuna AutoGK:hon on edistyneempi x264-koodaus.
     
  13. tapju

    tapju Member

    Liittynyt:
    02.09.2008
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen yrittänyt siirtää karaoke-DVD:tä kovalevylle.
    Kertokaapa viisaammat kuinka tuollaiseen kovolle ripattuun saa mukaan myös menuvalikon. Sehän katoaa tässä muunnoksessa. Menun joutuu tekemään uudelleen ja on melko hankalaa, kun kovolle syntynyt .avi-tiedosto on yhtenä pötkönä siellä. Onko mitään keinoa säilyttää kaikki DVD:n tiedostot myös menu-valikot mukana?
     
  14. pxhza

    pxhza Regular member

    Liittynyt:
    18.05.2008
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aviin et valikoita saa. Jos tahdot ne niin sun pitäis ripata se koko DVD suoraan kovalevylle, jolloin sulle tulee VIDEO_TS kansio ja sen sisällä on läjä tiedostoja jota muodostaa sen DVD:n.
     
  15. tapju

    tapju Member

    Liittynyt:
    02.09.2008
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo ei sitten onnistu tuolla Auto Gordian Knot-ohjelmalla. Mikä on sellainen ohjelma, että se onnistuu niin, että saan koko DVD:n sirrettyä sellaisenaan kovalevylle?
     
  16. Rubertti

    Rubertti Regular member

    Liittynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    581
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Ilmasista ainakin.

    DVDFab HD Decrypter

    http://www.free-codecs.com/download/dvdfab_decrypter.htm
     
  17. tapju

    tapju Member

    Liittynyt:
    02.09.2008
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kitos vastauksesta. Löysin omalta vanhalta tietsikalta CloneDVD2-ohjelman ja se todellakin toimii. Yhden DVD:n siirossa menee aikaa alle 5 minuuttia, joten on vielä nopea siirto-ohjelma. On todella helppo nakki nyt toistaa karaoke-levyt tietsikalta tai laittaa kovalevy suoraan DVD-soittimen USB-liittimeen. Tuota en ole vielä kokeillut, mutta pitäisi toimia näinkin.
     

Jaa tämä sivu