1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVD arkistointi. Koteloita jne. testattu...

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Mysti 14.04.2007.

  1. Mysti

    Mysti Member

    Liittynyt:
    21.08.2003
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ajattelin tehdä uuden threadin pelkästään dvd (cd jne) levyjen "arkistointiin" liittyen. Lähinnä tuotteista mitä itse olen ostanu ja kokeillut. Ostan lähinnä Nierle:stä.

    DVD-Box 1 CD / DVD musta pieni 50-pakkaus
    DVD-Box 2 CD / DVD musta pieni 50-pakkaus

    Itse ostin näitä koska halusin dvd tyyllisiä koteloita mutta normaali dvd kotelot ovat turhan isoja. Erikseen mainittava että tupla levy koteloihin on PAKKO pistää kaksi levyä johtuen tuosta älyttömän innovatiivisesta kiinnitysmekanismista. Jos pistää vain yhden niin hyvin todennäköisesti levy kiinnittyy molemmalta puolelta koska kiinnikkeet menevät "lomittain". Olen onnistunut tuhoamaan muutaman kotelon osittain, tai kokonaan. :)

    Hyvää:
    - tavallisen cd kotelon kokoinen.
    - dvd kotelon kaltainen.
    - käytännössä ilmaisia.

    Huonoa:
    - muovin laatu.
    - levyn kiinnitysmekanismi on pers...stä.
    - itse kotelon kiinnitys (jossain koteloissa).

    Lisää tullooo... :D
     
    Viimeksi muokattu: 14.04.2007
  2.  
  3. Bomcola

    Bomcola Regular member

    Liittynyt:
    24.04.2006
    Viestejä:
    390
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    DVD-kotelo Prodye exclusive MP 50-pack

    Hyvää
    -Kestävä kotelo
    -Kiinnitysmekanismi ei hajoile, levy pysyy tiukasti paikallaan
    -Kestävä läpinäkyvä muovi
    -Kotelon kiinnitys hyvä eikä hajoile käytössä
    -Hinta vastaavanlaisiin sama.
    Huonoa
    -Ei ole vielä mitään moittittavaa tullut eteen

    Näitä on tullut aina tilattua kun nierleen tilaus lähtenyt. Vuoden käytönkin jälkeen kuin uusia eikä mitään hajoamis/halkema tai muuta vastaavaa ole vielä esiintynyt

    http://www.nierle1.com/pic/3240p.jpg
    http://www.nierle1.com/pic/3240_1.jpg
    http://www.nierle1.com/pic/3240_2.jpg
     
  4. joouni

    joouni Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2005
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ^Vievät paljon tilaa, joka ainakin minulle olisi melko iso haitta. Ostetut dvd elokuvat ja musa cd:kin kuluttaa jo sen verran hyllytilaa, että nuo poltetut levyt haluaa jo mahdollisimman pieneen tilaan omaan kaappiinsa.

    Itse käytän enimmäkseen 72 levyn kansioita ja 25 levyn spindlejä säilytykseen. Ovat halpoja, säästyy tilaa, eivät hajoile helposti ja on helppo pitää levyt järjestyksessä.
     
    Viimeksi muokattu: 19.04.2007
  5. Mysti

    Mysti Member

    Liittynyt:
    21.08.2003
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellä on vähän sama ongelma. Tilaa menee levyihin vähän turhan liikaa eikä levyt edes niin kovassa käytössä että niiden pitäisi olla hyllyssä valmiina helpostit saatavilla kokoajan.

    Kattelin nierlestä noita DJ laukkuja, mutta hintaa niillä on kohtuullisen paljon enkä edes tarvitse niin hienoa "vehjettä" pelkästään säilytykseen. Halusin jotain samanlaista halvemmalla.

    Päätin kokeilla noita "PP-tasku 100-pakkaus hakasella" (Prodye) ja hommata laatikko johon nuo mahtuisi kunnolla. Netissä on useita paikkoja jossa myydään eri tyyppisiä cd säilytyslaatikoita mutta ne on joko vaikeasti saativilla tai yksinkertaisesti liian kalliita.

    Ikeasta saa kyllä hyvänköisiä cd laatikoita mutta ei netin kautta ja en asu lähelläkään Espoota/Vantaata. Harmi koska nuo cd laatikkot Ikessa näyttä tosi hyviltä eikä maksa maltaita. Private Case Shopissa oli kanssa jonkun näkösiä. (Net)Anttilasta löyty itse koottavia pahvilaatikoita juuri oikeilla mitoilla ja halvalla. Korkeus on se 15cm ja leveyttä se 30cm. Sittemmin ne on hävinnyt, ainakin NetAnttilasta, mutta myymälöistä pitäisi vielä saada.

    PP-tasku 100-pakkaus hakasella

    Hyvää:
    - Kaksipuolisia.
    - Molemmin puolin yläosaan saa 1x12cm paperi "labelin".
    - Halpa.

    Huono:
    - Joutuu itse leikkelee nuo "labelit", jonkun verran työtä jos on paljon levyjä.
    - "Pehmeä" tausta naarmuttaa levyjä.

    Tuo naarmuuntuminen on aika pahaa. Naarmut ei oo syviä mutta niitä on paljon. Vähän kuin hioisi hienoimmalla hiekkapaperilla. Itse olen suojannut levyt paperilla, sijoittamalla 12cmx12cm paperin levyn taakse. Vaihtoehtona on kääntää levyt toistenpäin jolloin ne ei naarmuunnu.

    Minulla on valmiit "templatet" tehty OpenOfficella (Draw/Calc), ei tarvii kuin printata ja sitte mattoveitellä leikkelee. :)

    linkkejä:
    http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...13&categoryId=16299&chosenPartNumber=50025239
    http://www.nierle1.com/s01.php?sid=...1&cur=eur&sp=fi&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=1178
     
    Viimeksi muokattu: 19.04.2007
  6. joouni

    joouni Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2005
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Melkolailla tämän mallisia on ne minun käyttämät kansiot http://www.nierle1.com/s01.php?sid=...03587440192&cur=eur&sp=fi&ag=1&pp=aa&bnr=2837
    Tosin omani olen ostanut Suomalaisesta kirjakaupasta (muistakseni olivat tarjouksessa 3.5€ klp), atk kaupoista ja 200 levyn salkun jostain saksan kaupasta. Mitään yksittäisiä muovi tai paperi taskuja en ala ostamaan; on helpompi pitää muutamaa kansiota järjestyksessä, kuin paria sataa yksittäistä muovitaskua/koteloa.

    Toki noissakin muovitaskuissa/kansiossa on melkoisia laatu eroja. Käytössä on ollut aikoinaan pari pienempää kansiota 20 ja 48 levyn joista jälkimmäinen naarmutti levyjä melko pahasti. Noissa nykyisissä ei kyllä naarmuja erityisemmin tule, levyt kun näyttää ihan hyviltä parinkin vuoden säilytyksen jälkeen. Kannattaa tarkastaa miltä se taskun pinta tuntuu, mutta se kyllä voi olla melko vaikeaa netistä tilattaessa.
     
    Viimeksi muokattu: 19.04.2007
  7. samitzu

    samitzu Member

    Liittynyt:
    01.02.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olisin erittäin kiitollinen jos joku tietäisi mistä saisi halvalla amaray tai allaine merkkisiä dvd koteloita. Cdrohlingesta tilasin jokuaika sitten semmosia missä merkki saattoi vaihdella ja sain juuri noita amarayta ja allaine merkkisiä ja hintakin oli vain 13e/100kpl (tykästyin varsinkin tuohon allaine merkkiin). Mutta nyt sieltä tulee vaan noita halpamuovista valmistettuja joista osa on aina jo rikki saapuessaan.

    Nierlessä näyttäisi olevan 100kpl amaray 29.90e. Onko kellään tietoa mistä noita allaine koteloita mahtaisi saada kohtuu hintaan? Tuo amaray kanssa menettelisi, mutta luulisi halvemmallakin jostain saavan kuin tuo nierlen hinta.
     

Jaa tämä sivu