1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ratkaistu Driveridentifier

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Mempsi 28.06.2017.

  1. Mempsi

    Mempsi Member

    Liittynyt:
    27.02.2017
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko tämä Driveridentifier sivusto turvallinen? Minulla on ogelmia saada vanhasta Windows puhelimesta kuvia ulos. Olen saanut ymmärtää, että minulta puuttuu jokin ajuri tai mikä lie. Nyt kumminkin olen päätynyt tälle sivustolle jossa minun pitäisi asentaa sen mukaan 2 ajuria, jotta saisin hommat kuntoon. Jotenkin minua kumminkin epäilyttää tämä sivusto ja pelkään viruksia ja muita haittaohjelmia. Joten osaako joku kertoa onko tämä turvallinen sivusto??
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Sanoisin suoratlta kädeltä asiaa sen paremmin tuntematta, että noilla PC-puolen ohjelmilla et tee puhelimelle muuta kun haittaa jos sen onnistuisit puhelimesi lataamaan.
    Puhelin on oma kokonaisuus ja sen kaikki ajurit ovat kyllä siinä mukana, koska et kai kykene siitä edes osia muiksi muuttamaan, jolloin uuden ajurin tarvettakaan ei tule.

    Kysy sen sijaan neuvoa, miten voin tästä (nimi ja tyyppi) puhelimesta siirtää kuvat talteen.
     
  4. Mempsi

    Mempsi Member

    Liittynyt:
    27.02.2017
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei kun meinasin, että lataan tietokoneelle ne ajurit. Ja puhelin on Lumia 600 ja käyttis on Windows 7.5
     
  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Mitä ajuria ajattelit?
    Oletko katsonut laitehallinasta onko joku ajuri puutteellinen tai puuttuva?
     
    Viimeksi muokattu: 28.06.2017
  6. Mempsi

    Mempsi Member

    Liittynyt:
    27.02.2017
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt kun enemmän ajattelin en ole varma tarvitsenko noita: http://www.driveridentifier.com/sca...EB6C80C4547ED3A44/USB\Vid_045E&PID_04EC&MI_00

    Ohjauspaneelin kohdassa laitteisto ja tulostimen näkyy puhelin olevan alaotsikon Multimedialaitteet alla. Siinä lukee ihan, NOKIA Lumia 800, niin korjauksena puhelin olikin Lumia 800. Kun laitteen kuvaa kasoisklikkaa ei tapahdu mitään ja mistään en pääse kännykän tiedostoihin. Ominaisuuksista löytää jonkun verran tietoa.
     
  7. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Olet kai tuon ajatuksen suhteen ihan väärällä uralla.

    Laita todella kysymys tuomme puhelinosioon ja kysy asiaa siellä, miten saat Lumia 800 puhelimen kuvat siirrettyä tietokoneelle.
     
  8. 99eki

    99eki Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2012
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    38
  9. Mempsi

    Mempsi Member

    Liittynyt:
    27.02.2017
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ookoo. No testasin ladata Zunen ja sillä onnistui. Luulin kyllä, että vain usb- piuha ja puhelin riittäisi kuvien siirtelyyn
     
  10. Näppishemmo

    Näppishemmo Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2017
    Viestejä:
    497
    Kiitokset:
    75
    Pisteet:
    28
    Näissä vanhemmissa Winukka luureissa siirto ei ollut kovinkaan yksinkertaista. En tiedä onko asia nykyään muuttunut Microsoft luureissa.
     
  11. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Juu uudemmissa windows - luureissa eli omassakin MicroSoftin Lumiassa 640 lte tiedonsiirto onnistuu kun vain pukkaa usb:llä koneeseen.
     
  12. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Sama puhelin, mutta minulla se ei kyllä yhdisty. Tuo olisikin mielenkiintoinen tieto, miten se yhdistyy.
     
  13. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    @tarantella

    No perhana. Onko sulla oikea usb-kaapeli vaiko vain sellainen jolla pystyy lataamaan luuria? Kyllä mulla toimii niin että käynnistä > tietokone niin näkyy luuri. Sieltä voi valita puhelimen tai sd-kortin juttuja. Puhelimen omaan muistiin ei pääse sisään mutta muistikortille kyllä. Näkyy myöskin kohdassa laitteet ja tulostimet. Monet kuvat ja musiikit on tullut siirreltyä suuntaan jos toiseenkin.

    Nyt olen kylästelemässä ja lumia on kotosalla niin en voi laittaa kuvakaappausta. Voin laitella myöhemmin tässä viikolla vaikka privana?

    muoks
    Nyt vasta muistinkin että kun lumian liittää koneeseen usb-kaapelilla niin se kysyy aina että pelkkä lataaminen vai tiedonsiirto. Hyväksyy sitten jommankumman. Tokihan se lataa molemmissa vaihtoehdoissa.
     
    Viimeksi muokattu: 28.06.2017
  14. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Olen todella kokeillut vaan yhdellä johdolla tuota yhteyttä, joka ei toiminut. Laitoin tosella johdolla kiinni ja heti alkoi rokata, eli ongelma ratkesi samantien tuolla johdolla.

    Tuolla aiemmalla johdolla ei kysellyt mitään, vaan näytti hidasta lataustilaa.
    Uudella johdolla kysyi heti datasiirtoa.
     
  15. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Näin se homma rokkaa. :)
     
  16. Mempsi

    Mempsi Member

    Liittynyt:
    27.02.2017
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Haluaisin viellä kysyä, kun tossa puhuit niistä USB piuhoista ja latauspiuhoista. Nehän on ihan samanlaisia. Onko mitään mistä voi tunnistaa eroa, itselläkin on kotona läjäpäin USB johtoja ja vaikea sit sanoa mitkä on latausjohtoja ja mitkä USB johtoja.
     
  17. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Kokeilemalla löytää tiedonsiirtoon soveltuvan piuhan. Esim. useat usb-hubit eivät tue ominaisuutta vaan esim. kännyn lataus ainoastaan onnistuu. Ei välttämättä näe päällepäin noista johdoista. Yleensä se mikä tulee luurin matkassa tukee tottakai datasiirtoa.
     
    Mempsi kiitti tästä.

Jaa tämä sivu