1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma DNA TV-hubin kuva ja ääni häviää

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi ristoh 31.12.2021.

  1. ristoh

    ristoh Member

    Liittynyt:
    24.05.2007
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meillä DNA TV-hubi pimenee iltaisin klo.19.10, kanavaa vaihtamalla voi palauttaa kuvan ja äänen, niin voi mennä melkein heti uudestaan, tämä voi tapahtua useita kertoja, mutta kun on n. 5 minuuttia kulunut niin sitten ei enään pimene kuin seuraavana iltana. Joskus selviää yhdellä pimenemisellä, joskus useammalla. Tätä on jatkunut ainakin pari kuukautta. Joskus pari kuukautta sitten olin yhteydessä DNA:n asiakaspalveluun, mutta heillä ei ollut silloin mitään hajua asiasta.
    Tämänpäiväinen vastaus DNA:tukifoorumilla:

    "Tämä vika on meillä edelleen korjauksen alla.
    Ensihätään apu saattaa löytyä tehdasasetusten palauttamisesta. Tee tehdasasetusten palautus Android-menun kautta:
    1. Paina mökin kuvaa kaukosäätimestä.
    2. Siirry Asetus-valikkoon
    3. Valitse Tallennustila > nollaus > tehdasasetusten palautus"
     
  2.  
  3. ristoh

    ristoh Member

    Liittynyt:
    24.05.2007
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo pimenemisen ajankohta vaihtelee eri laitteilla.
     
    Viimeksi muokattu: 31.12.2021
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    8,522
    Kiitokset:
    1,103
    Pisteet:
    243
    En ollenkaan tunne tuon DNA-tv:n laitteita, mutta ongelman kuvauksesta tulee mieleen, että sen taustalla voisi olla verkon DHCP-palvelin, joka jostakin syystä ei automaattisesti jatka IP-osoitteen laina-aikaa, kun se umpeutuu. Laitteelle myönnetty IP-osoite on usein voimassa oletuksena 24 h. Sen jälkeen tarkistetaan, onko kyseinen laite edelleen verkossa, ja myönteisessä tapauksessa osoitteen laina-aikaa jatketaan seuraavaksi 24 tunniksi. Voi myös olla, että tv:n asetuksissa on joku virhe, eikä vastaanotin osaa automaattisesti pyytää IP-osoitetta DHCP-palvelimelta.

    Näyttää myös siltä, että olet edellä liittänyt linkin, joka vie suoraan DNA-tilillesi, koska sähköpostiosoitteesi näkyy. Linkki pitäisi vaihtaa lyhyempään:
    Dna hub - tuki.dna.fi - DNA
     

Jaa tämä sivu