1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DivX-soitin 150€

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi pähkinä 07.12.2005.

  1. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tiedän, näitä ketjujakin on varmaan ollut useita, mutta kun koko ajan tulee uusia soittimia markkinoille, niin ei välttämättä niiden vanhojen ketjujen tiedot enää päde. Siispä, hakusessa DivX-soitin, hintaa maksimissaan 150€, mielellään tietysti halvempi. Entinen soitin (Philips DVP630) todellakin on nyt entinen, enkä haluaisi samanlaista soitinta joka hajoaa heti takuun rauettua. Qpel-tuki soittimesta pitäisi löytyä, vai onko niissä kaikissa jo nykyään? Hiljainenkin se tietysti saisi olla.
    Itse katselin tuota Procasterin DVD-002:ta, mutta sen kanssa on joillain samantapaisia ongelmia, eli soitin hajoaa takuun päätyttyä. Mitenkäs tuo DVD-003? Siinäkin on ilmeisesti jotain ongelmia mm. tekstitysten kanssa? Entäs muut merkit? Ehdottakaa jotain malleja, ja omakohtaisia kokemuksia tässä nyt eritoten haeskelen.
     
  2.  
  3. Jebulis

    Jebulis Guest

    Esim. tuo on hyvä soitin Pioneer DV-380...voitti nimittäin Hifi-lehden arvostelun numerossa 9.
     
  4. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mutta vertailtiinko testissä normaaleja DVD-soittimia, vaiko nimenomaan DivX-soittimia?
     
  5. pain83

    pain83 Member

    Liittynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Osta XBOX siihen modpiiri ja asennat XBMC:n dashboardiksi. Se on paras mahdollinen mediacenter mitä rahalla saa. Itse olen kokeillut useita eri soittimia ja aina palannut XBOXiin...
     
  6. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/261471

    ;)
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2005
  7. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt on selailtu nettiä, ja seuraavat mallit kiinnostavat:

    Samsung DVD-HD850
    Pioneer DV-380
    Yamaha DVD-S550

    Minkäänlaisia kokemuksia kyseisistä soittimista? Ainakin vaikuttavat ihan laadukkailta.
     
  8. Jani77

    Jani77 Member

    Liittynyt:
    04.10.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miten on LG:n soittimen DVX9900H laita? Oon ite samassa tilanteessa eli ostamassa divx-soitinta ja ehkä päätymässä tuohon. On ainakin muuaalla saanut jonkinverran kehuja...
     
  9. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsekin harkitsin tuota, mutta sitten jostain hyvästä syystä jätin sen tuolta listalta pois, en vain muista mikä se syy oli.....

    http://www.videohelp.com/ :issa kun soittimia vertailee, niin Yamaha on saanut parhaiten pisteitä, myös kommentit kyseisestä laitteesta ovat melkoisen hyviä. Se on noista ilmeisesti myöskin vanhin, joten sen huonot puolet ovat varmaan aika hyvin tiedossa. Muut kaksi taas ovat melko tuoreita ja Pioneerinkin on arvostellut vasta muutama henkilö. En oikein osaa päättää....

    Olisin erittäin kiitollinen jos joku, jolla on omakohtaisia kokemuksia jostakin noista soittimista, antaisi soittimesta mielipiteensä.
     
  10. truutti

    truutti Member

    Liittynyt:
    06.12.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse testasin tuota pioneerin isoveljeä eli DV-585A.
    Laite tuotti hyvää kuvaa ja luki kaiken mitä sille syötti (DivX, Xvid, DVD+R...).

    Ainut miinus ja syy, minkä takia palautin laitteen, oli käyntiääni.
    Pioneeri pitää sen verran kovaa ääntä levyjä pyörittäessään, että se kuuluu elokuvien hiljaisissa kohdissa häiritsevästi yli. Kaverin laite teki saman ja löytyi tuo ääni myös 1395 € Pioneeristakin (lienee jonkin sortin ominaisuus).

    Odottelen juuri parhaillaan Samsung:in DVD-HD950 saapuvaksi kotiin.
     
  11. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taas on nettiä selailtu, ja arvosteluja luettu, näillä näkymin olen päätymässä tuohon Pioneerin DV-380-malliin. Huono puoli taitaa olla tässäkin se meteli, jonka laite tuottaa. Tuon en usko kuitenkaan minua häiritsevän, sillä soitin tulee lasin taakse kaappiin, ja on tässä jo jonkin aikaa tullut katseltua elokuvia Xboxin tuulettimen humistessa taustalla. Ja tuo minun vanha Philipsin DVP630 se vasta sirittikin, ilman mitään lasikaappeja, joten eiköhän tuo mene.
    Myös Yamaha DVD-S550:sta harkitsen edelleen, löytyykö sitä mistään täältä Suomen maasta tuohon 150€ (tai alle) hintaan? En viitsisi mistään Pixmanioista soitinta tilata.

    edit: Jätetään sittenkin Yamahat poies, siinä kun on ilmeisesti huonompi kuvanlaatu ja sisällä kaiken lisäksi samaa tekniikkaa kuin Philipsissä, ei enää kiitos.
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2005
  12. Kokanes

    Kokanes Member

    Liittynyt:
    25.05.2005
    Viestejä:
    96
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mullakin on sama ongelma pitäisi ostaa dvd divx soitin ja olen päätymässä tämän ketjun perusteella tuohon Pioneer DV-380 jos ainoa huono puoli on tuo meteli niin ei se minua luultavasti haittaa.. mutta tietääkö kukaan paljon sen hinta on jossain gigantissa onoff, kumminkin ei mitään nettikauppoja ?
     
  13. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pioneer lähtee ainakin gigantista hintaan 129€. Eipä taida soittimessa paljoa muita huonoja puolia olla, kuin optisen lähdön puute, siritys, sekä DVD-A ja SACD-levyjen toiston puute. Modatulla firmiksellä soittimesta saa ilmeisesti likimain täydellisen laitteen, edellämainittuja "vikoja" tai puutteita se ei kuitenkaan luonnollisesti korjaa, mutta ainakaan minua niiden puute ei haittaa. Tietysti samaan hintaan saisi laitteen josta löytyy nuokin ominaisuudet, mutta on se ennenkin tullut todettua, ettei köyhän kannata ostaa halpaa.
     
  14. Kokanes

    Kokanes Member

    Liittynyt:
    25.05.2005
    Viestejä:
    96
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko Pioneer DV-380 aluekoodi vapaa vai ei ja onko tuohon olemmassa jotain ohjelmaa/näppäin yhdistelmää millä saisi tuon pioneerin aluekoodi vapaaksi?
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2005
  15. teletappi

    teletappi Member

    Liittynyt:
    07.08.2005
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    sony dvp-ns52p on ittellä toiminut hyvä divx soitin mistä saa xvidit toimiin firmiksellä ja tekstitys puoli myös korjattu samalla...hintaa oli 130e kun itse ostin. arvosteluissa hifi lehdessä nro.9
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2005
  16. handeran

    handeran Regular member

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    lgDVX9900 on hyvä valinta,eikä procasterkaan tunnu pahalta peliltä,samsungin dvd-v6500 mallista puutuu qpel ja tekstityksestä skandituki eli Ä=D ja Ö=DD eli "hyvää yötä" näkyy samsungissa "hyvdd yddtd" ja tämä selviää vasta oston jälkeen manuaalin sivulta 45,samsungin suomenkielinen tuki vaikuttaa yhden yhteydenoton perusteella "blondisihteeri" tasoiselta joten tuon skandifirmiksen päivityksestä täytyy vissiinkin keskustella "lontooksi" samsungin enkkutuen kanssa tai palauttaa härveli tuotevastuuseen vedoten,pistän viellä linkin tuohon samsungin kuvaan ettei tule virheostoja pukinkonttiin -> http://www.son-video.com/Rayons/HomeCinema/LectDVD/Samsung/DVDV6500_L.jpg
     
  17. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  18. purple69

    purple69 Guest

    Samaa nyt varmaan kysyn, mitä joku aiemminkin? En vaan ole löytänyt...
    Pioneer DV-585A? Toistaako Dual-layer-levyt + - ? Luki tuossa edellisessä vastauksessa, että toistaa kaikki. Varmuutta vain haen...
     
  19. Degra

    Degra Regular member

    Liittynyt:
    06.02.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yamada 6700:sta älä osta, toisista filmeistä ei kuulu ääntä lainkaan!
     
  20. Kokanes

    Kokanes Member

    Liittynyt:
    25.05.2005
    Viestejä:
    96
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    eli onko tuo yamada 6700 sitten tuo Procaster DVD-002... ? jos tarkoitit niin se on minun mielestänu yamada 6600
     
  21. Jl92

    Jl92 Member

    Liittynyt:
    08.06.2004
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt tuntuu et te olette menneet kertomaan viime tipassa 149 € laitteita..Ei pahalla.
    Mun vastaus: Procaster DVD-002 (tai DVD-003)
    Xboxia kannattaa harkia sit kun se menee viime tipassa halvaksi ja poistuu myynnistä. Itselläni käytössä ja tosi hyvä!
     

Jaa tämä sivu