1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DivX apua, pleaz

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Ghostdog 26.10.2001.

  1. Ghostdog

    Ghostdog Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    383
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tietääkö kukaan mitään hyvää divX kooderia ja mistä niitä saa. Entä divX soitto-ohjelmaa, kun "The Playa" saa koneeni pysähtymään kokonaan. Kannataako ripata DVD:ltä divX muotoon vai muuhun?
    Olen katsokaas kokematon aloittelija.

    Kiitos kaikesta avusta.
     
  2.  
  3. cary

    cary Member

    Liittynyt:
    16.10.2001
    Viestejä:
    81
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  4. Ghostdog

    Ghostdog Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    383
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli mikä niistä ohjelmista.

    Tarkoitin pakkaajaa eli miten saan esim. AVI-tiedoston DivX muotoon.
     
  5. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    AVI-tiedosto?-) Minkähän kokoisesta AVIsta on kyse, katsos kun AVI ei ole formaatti itsessään vaan se voi olla käytännössä mitä tahansa pakkausformaattia -- esim. DivX -videoiden pääte on yleensä .avi.

    Mutta jos sinulla tosiaan on raaka-AVI esim. videonkaappauskortilta (luokkaa 5-10 gigatavua / 2 tuntia tai isompi), niin pakkaus kannattaa hoitaa VirtualDubilla ja DivX -codecilla. Molemmat softat löytyvät tuosta yllä olevasta linkistä, kun hetken selailet.

    Ja rippauksen suhteen valinta on täysin sinun, riippuen hyvin paljon mitä haluat videoilla tehdä -- DivX on hyvälaatuista (2h leffa vie hyvällä tasolla pakattuna noin 1,3 gigatavua eli 2CD:tä), VCD on hieman heikompaa (parempi silti kuin VHS) mutta vastaavasti VCD:tä pystyt katsomaan tavallisella DVD-soittimella (DivX:iä voi katsoa _vain_ ja ainoastaan tietokoneella).
     
  6. Ghostdog

    Ghostdog Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    383
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on DivX koneella mutta en ymmärrä miten sillä pakataan tiedostoja divX muotoon.
    Kiitos avi-tiedoista, olen katsos aloittelija. Miten siis pakataan esim. mpg-tiedostoja divx-muotoon, näinhän niiden koko pienetyy, vai mitä?
     
  7. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    MPG-tiedostoja tai mitä tahansa, voit pakata DivX:si VirtualDubilla, ohjeita löytyy esim. Doom9:stä -- muista, että MPEG->DivX tai toisinpäin huonontaa kuvanlaatua yleensä järkyttäväksi.
     
  8. Ghostdog

    Ghostdog Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    383
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    VirtualDub:ista en tajunnut paskaakaan. Kokeilin
    myös Doom9:stä löytyvää ohjetta joka ei kuitenkaan toiminut kuten piti. Ajatelin että tämä on ohje VB 1.3:seen, kun yritin ladata tätä versiota sivustoiltanne se löysi vain version 1.4.7 vaikka arvostelussa oli linkki 1.3:seen.

    Eli jos jollakulla on step-by-step opas tai vastavaa niin apua otetaan innokaasti vastaan.
     
    Viimeksi muokattu: 02.11.2001
  9. primalco

    primalco Guest

    Elikkäs juu vielä tuosta avi to divx..

    Miten se onnistuu tuolla VirtualDub ohjelmalla?
    Kaikkea muuta hienoa olen sillä saanut aikaseksi mutta en tiedoston muutoksia.. Viittisikö joku hieman auttaa?
     
  10. primalco

    primalco Guest

    Niin siis tässä tarkoitan juuri tuollaista "raakaa avi tiedostoa joka on aivan prkl iso ! "
     
  11. Januz

    Januz Guest

    Jossain viiden kuukauden sisällä ilmestyneessä MikroBitissä oli hyvät rippausohjeet, joten suuntaa tiesi kirjastoon tai kaverillesi, jolle tulee MikroBitti.
     
  12. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
  13. Josari

    Josari Member

    Liittynyt:
    10.11.2001
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä oon kääntänyt ne isot avit VCD:ksi TEMPEnc-ohjelmalla ja tulos on ihan hyvä. Ohjelmasta on muuten ilmestynyt juuri uusi versio 2.01
    http://www.tmpgenc.com/
     

Jaa tämä sivu