1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DivX apua, pleaz

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Ghostdog 26.10.2001.

  1. Ghostdog

    Ghostdog Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    383
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tietääkö kukaan mitään hyvää divX kooderia ja mistä niitä saa. Entä divX soitto-ohjelmaa, kun "The Playa" saa koneeni pysähtymään kokonaan. Kannataako ripata DVD:ltä divX muotoon vai muuhun?
    Olen katsokaas kokematon aloittelija.

    Kiitos kaikesta avusta.
     
  2.  
  3. cary

    cary Member

    Liittynyt:
    16.10.2001
    Viestejä:
    81
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  4. Ghostdog

    Ghostdog Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    383
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli mikä niistä ohjelmista.

    Tarkoitin pakkaajaa eli miten saan esim. AVI-tiedoston DivX muotoon.
     
  5. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    AVI-tiedosto?-) Minkähän kokoisesta AVIsta on kyse, katsos kun AVI ei ole formaatti itsessään vaan se voi olla käytännössä mitä tahansa pakkausformaattia -- esim. DivX -videoiden pääte on yleensä .avi.

    Mutta jos sinulla tosiaan on raaka-AVI esim. videonkaappauskortilta (luokkaa 5-10 gigatavua / 2 tuntia tai isompi), niin pakkaus kannattaa hoitaa VirtualDubilla ja DivX -codecilla. Molemmat softat löytyvät tuosta yllä olevasta linkistä, kun hetken selailet.

    Ja rippauksen suhteen valinta on täysin sinun, riippuen hyvin paljon mitä haluat videoilla tehdä -- DivX on hyvälaatuista (2h leffa vie hyvällä tasolla pakattuna noin 1,3 gigatavua eli 2CD:tä), VCD on hieman heikompaa (parempi silti kuin VHS) mutta vastaavasti VCD:tä pystyt katsomaan tavallisella DVD-soittimella (DivX:iä voi katsoa _vain_ ja ainoastaan tietokoneella).