1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DivX:än Tv-kuva pätkii

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi zere 05.09.2002.

  1. zere

    zere Guest

    Näytönohjaimeni on Matorxin G400.
    On semmoinen ongelma, että kun katson divX videota, niin televisio kuva pätkii noin 2-5 sekunnin välein. Kuva ei pysähdy koskaan pitkäksi aikaa, pätkiminen on sellaista pientä nykimistä.
    Varsinaisessa monitorissa minkäänlaista pätkimistä ei kuitenkaan tapahdu.
    Prosessorini on duron 1200Mhz, Win2000:sen suoritinkäyttö-mittarin mukaan se käyttää noin puolet prosessorin tehosta ja muistiakin on 256Mb. Koneen nopeudesta pätkimisen ei ainakaan pitäisi johtua.

    Ohjelmista olen kokeillut bsplayta ja windowsin mediaplayeria: molemilla sama vika. Olen asentanut Nimo codec 5.0 packin, että kaikki codecit kyllä löytyy.

    Olisko vika näytönohjaimessa tai win2000:ssa ja pystyykö vikaa korjaamaan?
     
  2.  
  3. Tomcat

    Tomcat Regular member

    Liittynyt:
    23.07.1999
    Viestejä:
    272
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko vika vain NTSC-film pätkissä(23.976fps, vai myös PAL pätkissä? Mun käsityksen mukaan DivxG400 korjaa ton "pätkimisen" NTSC:n suhteen, oletko asentanut myös sen ja laittanut asetukset kuntoon? "FPS Conversion:play 23.976fps clip at 25fps"
     
  4. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    En sitten yhtään pidä siitä että tämäkin threadi on kahdella eri forumilla _samalla_ otsikolla. Mun puolesta voidaan jättää vaikka vastaamatta. Hitto nyt muuten oikeasti ärsyttää ja en tiedä miksi...

    Etkö pystynyt zere odottamaan vai ajattelitko ihan varmistaa vastauksen itsellesi?
    Copy-pastella pistetty ja vielä suurin piirtein samaan aikaan. Kai muistit vielä rekisteröityä ihan vain sen takia että sait pistää tämän threadin?

    Mitä teemme jos näitä alkaa tulemaan lisää jatkossa?

    http://www.muropaketti.com/murobbs/showthread.php?s=bfff07a6bb8cae89534f13682eb703ca&threadid=142146
     
    Viimeksi muokattu: 06.09.2002
  5. Boulder

    Boulder Regular member

    Liittynyt:
    18.02.2002
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eri foorumeilta saa todnäk erilaisia vastauksia. Sinänsä kahdelle eri foorumille postaaminen ei kaiketi ole "kiellettyä" , joskin se voi alkaa ottamaan pannuun ihmisiä, jotka sattuvat molemmilla liikkumaan.

    Enemmän ottaa kuulaan se, että postataan eri alueille sama kysymys.
     
  6. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Juu, kahdelle eri forumille (muro & aD) vielä menettelee, koska kuitenkin forumeissa on vielä selkeähkö jako, ketä siellä notkuu. Vaikkakin toki Suomen kokoisessa ympäristössä kahden niinkin ison saitin kuin Muron ja aD:n välillä on pakostakin isohko osa molemmissa saiteissa notkujia, vaikka painotus onkin forumeissa hieman eri. Eli sallitaan, vaikkakin tietysti toivottaisiin jotain järkeä tyyliin "jos on kysymys digivideosta, postaa aD:hen, jos on kysymys kellotuksesta/koppamodauksista/tukan värin vaikutuksesta sukupuoliseen vetovoimaan, postaa Muroon".. Boulder on siinä sitten täsmälleen oikeassa, että jos samaan forumiin eri alueille postataan samaa kysymykstä, alkaa "Deactivate user"-nappi vaikuttamaan hyvin houkuttelevalta.
     
  7. Jaanz

    Jaanz Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2002
    Viestejä:
    327
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikös tämä mene jo offtopic:iksi??

    Boulderin kanssa olen samaa mieltä.
    Enkä itse katso sitä vääryydeksi jos postaa kahteen eri foorumiin, mutta jos on kyseessä sama foorumi ja kaksi eri aihe aluetta niin asia onkin jo toinen...

    Khauron Modeksi... :p

    Itse en ainakaan käy murossa kuin hakemassa piristystä tylsään työpäivään, sieltä kun saa aina(?) hyvät naurut, muuten se on imho jonninjoutavapaikka...
     
  8. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Jaanz: Ainahan tämä tuntuu menevän off-topiciksi, enemmän tai vähemmän pahasti :)

    Ja vielä ihan originaaliin kysymykseen: TomCatin ratkaisun pitäisi toimia eli DivXG400 hoitaa sen fps-muunnon sopivaksi PAL-TV:lle.
     
  9. zere

    zere Guest

    Eipä tuo DivXG400 asiaan muutosta tuonut. Sama pätkiminen niin 23.976fps:n videoissa kuin 25fps:n videoissa.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 06.09.2002
  10. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Nimo:n codecpack:ssa on koodekkeja, mistä NT5.x käyttikset ei tykkää. Teepä pieni testi. Poista Nimo (ohjauspaneelin kautta), asenna ffdshow ja AC3 audio koodekki..
     
  11. zere

    zere Guest

    ffdshow aiheuttaa sen, että TV:n kuva menee aivan sekaisen. Tulee sellaisia erikokoisia ja värisiä suorakulmiota ja muuta häiriötä.
     
  12. zere

    zere Guest

    Loppu se pätkiminen ainakin Bs playerilla, kun muutin "Use overlay" asetuksen "Mode 2":een.
    Huono puoli tässä on vain se että Bs player ei onnistu tällöin saamaan tekstityksiä telkkariin, mutta onneksi meillä on sitä varten DivXG400.

    ps. pistän ylläolevan tekstin myös Muropaketin foorumiin ihan vain siksi, että ehkä jollain toisella saattaa olla sama ongelma ja voi tällöin löytää ratkaisun sieltä. Itse löysin afterdawn vasta toissa päivänä :)
     
  13. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Täydellisen off-topic :)

    Selkeästi vielä paaaljon tehtävää Suomessakin...
     
  14. Boulder

    Boulder Regular member

    Liittynyt:
    18.02.2002
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vielä lisää off-topic:

    Törmäsin aikoinaan afterDawniin sattumalta..ei mitään hajua mistä bongasin linkin saitille;) Nyysseissä on tullut ihmisiä sittemmin valistettua.
     
  15. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Jatketaan off-topicilla:

    Sinänsä välillä ihmetyttää, että saittia ei tunnuta tuntevan Suomessa kauhean hyvin, vaikka kokoa nyt on jo suht mukavasti (yli 600,000 pageloadia suomipuolellakin) ja "kilpailijoita" ei ole Suomessa yhtään.

    Eniten tietysti **tuttaa, kun luen porukan skannaamia artikkeleja DVD-rippauksesta/vastaavasta suomalaisista IT-alan lehdistä ja "lisätietoa"-saittilistoista löytyy mitä ihmeellisempiä ulkomaalaisia sivuja, muttei aD:ta koskaan. Ah well, jospa se tästä vuosien saatossa korjaantuisi, tarkoitus ei ole kuitenkaan pistää pillejä pussiin vielä vuosiin :)
     
  16. mol

    mol Guest

    minä kuulun myös porukkaan joka löysi
    tämän saitin täysin sattumalta googlen hausta
    ei tullut ensimmäisenä mieleen että afterdawn:lla olisi jotain tekemistä videon
    kanssa paitsi tietysti aikuisviihde videon
     

Jaa tämä sivu