1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

diVision 4040 kovalevy

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi jampt 03.01.2010.

  1. jampt

    jampt Member

    Liittynyt:
    02.11.2008
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli sellaista tässä kyselisin, että onko mahdollista liittää kyseisen digiboksin kovalevy kiinni tietokoneeseen, mahdollistaen näin esimerkiksi isomman tiedostonsiirto nopeuden?

    Tässä digiboksi
     
    Viimeksi muokattu: 03.01.2010
  2.  
  3. tokroger

    tokroger Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2004
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni jokunen vuosi sitten oli Medionin boksi ja eikös ne ole vähän niinkuin sama.

    Kovalevy vaan pois boksista, laitoin kiinni tietokoneeseen ja muistaakseni TwinRIP-ohjelmalla tai vaihtoehtoisesti TDU-nimisellä pystyi lukemaan levyä. Sillä sai siirrettyä tiedostot tietokoneen levylle. Sitten vaan ProjectX:ää AGK:ta ja ReJigiä. Noilla muistaakseni homma toimi helposti.

    Mahdollisista maksutv-ohjelmista en tiedä kun ei ollut korttia siihen aikaan itsellä.

    Noin minä muistaakseni sen tein. Viisaammat korjatkoon/tarkentakoon...
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2010
  4. jampt

    jampt Member

    Liittynyt:
    02.11.2008
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noniin, kiitos.

    Nyt vain tuli sellainen ongelma eteen, että windowsin tarvitsee alustaa kovalevy, jotta se pystyttäisiin tunnistamaan.

    Jos nyt alusta kovon tuolta levynhallinnasta, poistaako se kaiken tuolta kovolta? Päivityksen, ohjelmat yms. ja saanko ne silti näkyviin vaikka tuolla TwinRIP:llä?
     
  5. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Alustaminen TYHJENTÄÄ kovalevyn. Eikös tuossa ylempänä juuri kerrottu millä sitä levyä voi lukea!
     
  6. tokroger

    tokroger Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2004
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei tarvitse alustaa kun nimenomaan tuo TwinRIP ja/tai TDU osaa lukea sitä levyä. Asetuksia ohjelmalle en nyt muista mutta muistaakseni laitoin boksin levyn IDE 2 väylään masteriksi.

    Toivottavasti joku jolla on parempia muistikuvia voisi vähän vahvistella :)
     
  7. jampt

    jampt Member

    Liittynyt:
    02.11.2008
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No ongelmahan on se että TwinRIP/TDU ei sekään löydä levyä. Pitäne testata tuota Ide2 väylään masteriksi juttua.
    Viestinä ohjelmassa on:
    "STAVFS formatted drive NOT found
    Programme List not available, no STAVFS formatted drive found"

    Toivottavasti joku osaa vielä selventää/auttaa?
    Edittinä, että taisin löytääkkin ehkä ratkaisun. Pitänee testata huomenna.
     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2010
  8. tokroger

    tokroger Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2004
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Löysin nuo ohjelmat ja muistaakseni TDU:lla onnistui. Mulla siinä Medionissa kohdassa "TwinRIP Extract - Default Drive Type" piti olla OpenTel ja "Physical Drive No" muistaakseni 1. Ei siis ollut muita kuin koneen oma kovalevy ja boksin levy kiinni koneessa ja tuo IDE 2-väylän asema oli se fyysinen 1 kun koneen oma oli 0.

    Eli pitiköhän se sitten olla niin että TwinRIP asennettuna, TDU asennettuna ja ProjectX asennettuna. TDU:ssa määrittelet Setup-sivulla TwinRIPin ja PX:n asennuskansiot ja purku ja käännöskansiot. Sitten levy kiinni ja TDU:ssa valitset tuon "TwinRIP Extract - Default Drive Type" ja "Physical Drive No" kohdat. Kun levy paina "Programme List"-nappia ja ruksaa ohjelmat listasta mitkä haluat purkaa koneen levylle.

    Nythän suurin ongelma varmaan on se että mitä tuohon "TwinRIP Extract - Default Drive Type"-kohtaan laittaa eli mitä levyjärjestelmää tuo 4040 käyttää. Mulla näillä ohjeilla (suurinpiirtein siis) toimi Medion MDT 4200 PVR-boksissa joka siis käytti OpenTeliä ja sen keksin laitteen emolevystä josta tuo OpenTel löytyi.

    Mulla oli ihan itseä varten ohjeetkin koko projektiin mutta ne on johonkin aikojen saatossa kadonneet... Olis vaan pitänyt säästää :) Mulla tuolla TDU:n ohjelmakansiossa on kyllä PDF-muotoiset englanninkieliset ohjeet mutta noin se pääsääntöisesti menee niidenkin mukaan. Mulla siis 1.6 versio TDU:sta ja 1.2.7 TwinRIPistä.

    Toivottavasti jotain hyötyä on näistä ohjeista. Informoi kuitenkin onnistuuko ja jos niin miten ihmeessä :)
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2010
  9. umeeT

    umeeT Member

    Liittynyt:
    29.12.2003
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on Medion 4400 eli sama laite, mutta kaapeliin ja olen paininut saman ongelman kanssa. TwinRip ja TDU eivät tunnista kovoa. Onkohan tuossa 4200 mallissa eri tiedostojärjestelmä? Mulla boksi hajosi ja kovolla olisi muutama ohjelma jotka haluaisin talteen.
     

Jaa tämä sivu