1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Digivideokamera

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi mestari 24.11.2007.

  1. mestari

    mestari Regular member

    Liittynyt:
    23.07.2002
    Viestejä:
    805
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nii optinen on näköjään siltikkin parempi vaika on pienempi toi kerroin, tulipahan toikin selväksi. Ja tosiaan, eka vaatimus kamerassa mulla pitää olla toi optinen zoomi.

    Joo no sitten, mä luulin, että toi on joku halpis malli, jossa on ns. "jätti akku" (ei sillä, että toi on joku todella iso akku, mutta nykyaikaan verrattuna, tuli lähinnä veratuskuvana kännyköiden akut.)
     
  2.  
  3. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Korjaus. Tuossa Canon HV20 mallissa ei ole kovalevyä jos sellaista välttämättä haluat vaan se tallentaa kuvaukset miniDV-kasetille valinnan mukaan joko teräväpiirto (HD) tai tavallisena SD-videona...
    Ihan laadukas peli sinänsä eli hakkaa kirkkaasti tuon Panasonicin SDR-HC250 mallin.
    http://www.digivideo.fi/wiki/index.php/Canon_HV20

    Mutta miksi kovalevymalli yleensä? Eikö joku muistikortille tallentava teräväpiirtokamera olisi kätevämpi, turvallisempi ja uudenaikasempi...? ;)
    Itse olen harkinnut tällaista:
    http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?p=1752092#1752092
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2007
  4. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kyllä vain,mutta myös kalliimpi kuvaustapa.Silti olen koettanut esittää tätä ratkaisua.Mutta en voi sanoa mitä jonkun muun pitäisi tehdä ,jos itse teen niin tai näin,kerron vain missä jossain mennään:Itselleni sain juuri tämän sony hdr-sr7ef.8gb kortilla hinta hiukan yli 2000€ ja 16gb kortilla olisi hinta jo yli 4000€.Siis itse haluan tallentaa kortille vaikka se onkin vaikeampi tapa vasta alkajalle näitten eri formaattien valinnan takia.Siis kova levy on yksinkertaisempi mielestäni.Esim. helpompi ajaa TV:lle videot,tämä vain oma mielipiteeni.
     
  5. mestari

    mestari Regular member

    Liittynyt:
    23.07.2002
    Viestejä:
    805
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuulostaa vaa aika pieneltä noi muistikortit esim; 8gb ja 16gb, kun kovalevy on 30gb.

    Joo, no oishan toi teräväpiirto ominaisuus tietenkin plussaa, mutta uudenaikaisempi? Minä kun luulin, että kovalevy on videokamerassa uutta?

    Siinäpä se. Lähinnä tuo yksinkertaisuus ratkaisee.
     

Jaa tämä sivu